לטוס גבוה - (70000. כן. שבעים אלף (!)) רגל.

לטוס גבוה - (70000. כן. שבעים אלף (!)) רגל.

מסתבר כי מטוס הביון U-2 מסרב למות. המטוס, שייצורו החל בשנת 1955 ושימש במשימות ריגור מעל ברית המועצות לשעבר, עבור ה- CIA, לובש צורה מעודכנת יותר (ואני מניח, שגם מיכשור מעודכן יותר) וממשיך לטוס במשימות ביון בגובה רב (וזאת על אף קיומם של לוויני ריגול). המטוס, שמוטת הכנף שלו, כשלושים מטר, יכול לשהות באוויר עד, אפילו 13 שעות! (מסכן הטייס. מה הוא עושה כשהוא צריך פיפי
).
לכתבה:
http://abcnews.go.com/Technology/vi...military-spy-plane-dragon-39483781?yptr=yahoo

אריאל אריאלי
 
הכתובת בחדר התדריכים של

טייסת ה- Black bird) SR 71...

Though I fly in the valley of death I shall fear no evil for I am at 80000 feet and climbing​
 

Imut

New member
אז מה, הם לא שמעו על פרנסיס גארי פאוארס?

 
לא!

וזאת מכמה סיבות...
כמעט אין אוויר, אין מה שיוליך את הקול.
כנ"ל עוף השמיים.
10000+ רגל הפרש גובה
אין מז"א
ובעיקר, אין טילים.
 
גם להפלת ה- U2, בגובה שהוא טס

לא הספיקו הטילים שהיו לרוסים באותה התקופה.
המטוס הופל, לאחר שהייתה לו תקלה שאילצה אותו לרדת לגובה נמוך בהרבה מהגובה בו שייט.
אחת הטענות נגד המשך טיסות הביון במטוסים מאויישים, הייתה, כי טכנולוגיית החלל כל כך מפותחת, שניתן להחליף את המטוסים בלוויני ביון.
היום, מטוסי הביון מוחלפים במטוסים לא מאויישים.
אבל, כפי שהבאתי בכתבה למעלה, עדיין משתמשים גם בגרסאות משופרות של ה- U2.
 

Imut

New member
לא בדיוק.

המטוס טס ב-1 במאי 1960 במסלול ובגובה שנקבע לו. אותו מסלול היה כבר ידוע למערך ההגנ"א הסובייטי מטיסות קודמות והם "חיכו" לו ועקבו אחר הטיסה לכל אורכה. בין המטרות של הטיסה היה בסיסי הטילים בביקונור ופלסטצק ואתר צ'לייאבינסק 65 (עיר סודית). הסוללה שהפילה אותו היתה זו שליד הכפר קוסולינו באזור האוראל (אזור סברדלובסק). עדות מחזקת להתרחשות ניתנה על ידי עיתונאית "הארץ" לשעבר נטשה מוזגוביה שאביה היה קצין בסוללה שהפילה את המטוס. אין כל עדות לשינוי בנתיב הטיסה לפני שיגור הטיל. דרך אגב, נוסף ל-U2 הופל מטוס מיג 15 שנשלח לעקוב אחר המטוס האמריקאי. עניין הירידה בגובה כפי שהופץ בהמשך, התברר כזיהוי מוטעה של אחד ממטוסי המיג הסובייטיים.

טיסות ה-U2 נועדו לספק מודיעין חוזי אסטרגי, בין השאר בנוגע לסוגיות כמו ייצור הטילים הבליסטיים הסובייטיים ופריסתם. טיסות אלה נועדו לאשש או להפריך את הסברה שהתפתחה אות עת בארה"ב, שברה"מ פתחה פער גדול מול ארה"ב בייצור טילים בליסטיים בין יבשתיים. באותה עת שפאוארס טס מעל ברה"מ, תכנית לוויני ה"קורונה" נתנה כבר את פירותיה, באיכות ובכמות העולה על אלו שהופקו בטיסות ה-U2.
 
U2

בתדריך לפני הטיסה של פאוארס סיפרו לטייסים שלרוסים אין טילים שיכולים לפגוע בהם, מה שהיה שקר.
 

zvimono

New member
יתכן , אבל...

בספרו של Norman Polmar (עמ' 86 ) נאמר : ..ה-CIA היה בטוח כי בגלל רום הטיסה שלו ( מעל 70000 רגל) לא יתגלה המטוס למערכת ההגנה הרוסית. ביטחון מוטעה זה תרם להסכמתו של אייזנהאואר לטיסות אלה. הנחת העבודה של ה-CIA הייתה מבוססת על ניתוח היכולות של מכ"מיים רוסיים מתקופת מלחמת העולם השניה, שבוצע עוד בשנת 1952 , ועל בחינת מכ"מיים אמריקאיים משנת 1955.
מה שהאמריקאיים לא ידעו היה כי המכ"מיים הרוסיים היו יעילים יותר מן המכ"מיים האמריקאיים כנגד מטרות בגובה גדול...
 
למעלה