ליאת - קשה לה

מיכל153

New member
ליאת - קשה לה

היי ליאת, בזמן האחרון, בימים שני ושישי, כשהיא מתחילה מוקדם בשיעור ערבית, היא לא קמה למרות בקשתינו. כמה ימים התרגזתי בגלל זה עליה אבל זה לא עזר למרות גם בקשה שלי לקבל הסבר האם התרחש משהו שרצוי שנדע עליו שקשור בסיבה. היא ענתה : "כלום". ניסיתי לשאול אותה בשעות הערב כשאין לחץ, זה לא עזר. אחרי כחודש מתחילת הבעיה, הצלחנו אתמול לדובב אות ולהבין ממנה ששיעור ערבית קשה מאוד עליה. בגלל הקשיים שלה בשפה, הקושי בערבית הולך וגובר. היא כנראה לא מצליחה עם השיעורים. ביום ראשון שגם בו היא צריכה להגיע מוקדם בגלל סל השילוב, גם אז יש בעיה. הסברתי לה שהיא צריכה את העזרה הזאת ואני מקווה שאחרי ועדת השילוב שתהיה לנו בשבוע הבא ביום חמישי העזרה אולי תהיה יותר ממוקדת. כרגע היא מרגישה שהעזרה לא ממש עוזרת. אולי מעט מידי מאוחר מידי. אמרתי לה שבכיתה קטנה כמו של ליאור בשנים שעברו (כיתה מקדמת) היא תהיה פטורה משיעורי ערבית. שאלתי אם היא תעדיף כיתה קטנה יותר עם עוד הקלות, אבל עם ילדים אחרים, היא ענתה בפירוש שלא. אז כך, בשבוע הבא ביום רביעי יש אחה"צ אספת הורים כזאת שצריך לקבל דיווח על ההשגים של ליאת עם המחנכת ולמחרת בבוקר ב-8 יש לנו ועדת שילוב עבורה. בזכות העזרה שקיבלתי פה וגם בפורום adhd לקויות וזכויות בתפוז אני אלך יותר מוכנה. עדכונים בהמשך.
 

החורזת**

New member
היא יכולה לקבל פטור מלימודי ערבית

גם בלי לעבור לכיתה קטנה. ילדים עם לקות למידה בתחום השפתי, זכאים לפטור מלימודי שפה זרה שניה. עליך לפנות לפסיכולוג שאבחן בבקשה להוסיף המלצה זו. הבעייה מה קורה עם הילד בשעות שהכיתה לומדת ערבית. יש בתי ספר שמסדרים ששעות הסיוע הן על שעות ערבית. יש בתי ספר שאם הערבית היא בשעה הראשונה או האחרונה, הם מאפשרים לתלמיד להשתחרר קודם או להתחיל מאוחר. ויש בתי ספר שמנחים את התלמידים עם הפטור בערבית לשבת בכיתה ולעשות עבודה אחרת, שלא קשורה לשיעור ערבית. העלי את הנושא בוועדת שילוב וראי מה ניתן לעשות.
 

מיכל153

New member
בשנה שעברה היא הסתדרה, אך השנה

באבחון ניכר הקושי בשפות האחרות בעברית או באנגלית ואני לא הייתי מספיק ערנית כדי לדבר על השפה הערבית. לא אלך אחורה כדי להאשים אבל לפחות קדימה. אדרוש זאת בועדת השילוב. כנראה הרבה יותר קשה לה. הדרישות עולות עם השנים. הערבית אצלה נלמדת בשעות הראשונות בימים אלה, כך שהיא תוכל להתחיל מאוחר יותר (ב-8:30 במקום 7:45). את מחדשת לי כעת, שאין צורך בכיתה מקדמת כדי לקבל זכות זו.
 
אם תרשו לי

יש כאן שני ענינים: האחד הפטור מערבית שנראה על פניו שמגיע לליאת. השני: ההתנהגות המנעותית. הדרך להתמודד עם קשיים תמיד תהיה קשה יותר עם נמנעים לבקש עזרה ולשתף אחרים. אני לא הייתי רוצה שהטיפול בבעיה תמקד בעזרה טכנית ללא התמקדות בדרך לבקשת עזרה.
 

מיכל153

New member
אתה מדבר על הקושי הרגשי בנוסף,נכון?

היי אני באמת הכרתי בעניין בזמן האחרון. לפני כן היא היתה די גלויה איתי, אבל כעת כשהקושי גדול, היא פשוט ענתה כלום. לא רציתי לוותר, כי חשתי שיש פה בעיה יותר גדולה מאשר על פני השטח. אני סומכת על האינטואיציות שלי כאמא.
 

החורזת**

New member
מיכל, ועדת שילוב אינה מוסמכת להחליט

על פטור מלימודי שפה זרה נוספת, אם המלצה לכך אינה מופיעה בחוות הדעת הפסיכולוגית. לכן נראה לי חשוב לפנות לפסיכולוג שאבחן אותה, במיוחד שנראה שיש המלצות נוספות שעשויות לסייע לה (בחינות בעל פה והקראה).
 

מיכל153

New member
עכשיו כשאני חושבת על כך :

למה בהמלצות עם כל הקשיים, היא כתבה רק תובפת זמן ולא מבחנים בע"פ או הקראה ? כתוב הרי באבחון עצמו שלוקח לליאת המון זמן לעבד את החומר שהיא קוראת, אז למה לא להקל עליה ? למה לא לתת המלצה כזו ? עכשיו אני מבינה הרבה יותר את העניין. אעמוד על הרבה דברים בועדה, אנסה לדבר עם הפסיכולוגית מאבחנת לפני כן.
 

מיכל153

New member
האם המאבחנת לא היתה צריכה בעצמה

לכתוב באבחון : פטור משפה זרה שניה ? נכון שאני קצת לא הייתי מספיק עירנית אבל היא בתור מאבחנת היתה צריכה לדבר על כך בעצמה, לדעתי.
 
למעלה