ליאת - קשה לה

מיכל153

New member
ליאת - קשה לה

היי ליאת, בזמן האחרון, בימים שני ושישי, כשהיא מתחילה מוקדם בשיעור ערבית, היא לא קמה למרות בקשתינו. כמה ימים התרגזתי בגלל זה עליה אבל זה לא עזר למרות גם בקשה שלי לקבל הסבר האם התרחש משהו שרצוי שנדע עליו שקשור בסיבה. היא ענתה : "כלום". ניסיתי לשאול אותה בשעות הערב כשאין לחץ, זה לא עזר. אחרי כחודש מתחילת הבעיה, הצלחנו אתמול לדובב אות ולהבין ממנה ששיעור ערבית קשה מאוד עליה. בגלל הקשיים שלה בשפה, הקושי בערבית הולך וגובר. היא כנראה לא מצליחה עם השיעורים. ביום ראשון שגם בו היא צריכה להגיע מוקדם בגלל סל השילוב, גם אז יש בעיה. הסברתי לה שהיא צריכה את העזרה הזאת ואני מקווה שאחרי ועדת השילוב שתהיה לנו בשבוע הבא ביום חמישי העזרה אולי תהיה יותר ממוקדת. כרגע היא מרגישה שהעזרה לא ממש עוזרת. אולי מעט מידי מאוחר מידי. אמרתי לה שבכיתה קטנה כמו של ליאור בשנים שעברו (כיתה מקדמת) היא תהיה פטורה משיעורי ערבית. שאלתי אם היא תעדיף כיתה קטנה יותר עם עוד הקלות, אבל עם ילדים אחרים, היא ענתה בפירוש שלא. אז כך, בשבוע הבא ביום רביעי יש אחה"צ אספת הורים כזאת שצריך לקבל דיווח על ההשגים של ליאת עם המחנכת ולמחרת בבוקר ב-8 יש לנו ועדת שילוב עבורה. בזכות העזרה שקיבלתי בפורום adhd לקויות וזכויות וגם בפורום חינוך מיוחד בתפוז אני אלך יותר מוכנה. עדכונים בהמשך.
 
איך היא מסתדרת בשיעורי אנגלית?

אולי יסכימו בביה"ס לתת לה עבודות קלות יותר בערבית או אפילו לפטור אותה מהשיעורים האלו (ולתת לה עבודה במקצוע אחר, וכו')?
 

מיכל153

New member
את זה נברר ביום חמישי בועדה או אפיל

אולי אפילו ביום רביעי בערב. ביום חמישי תהיה המאבחנת שם.
 

חוטהשני

New member
ושאלה שאני תוהה בה כבר חודש מה הקשר של ערבית להחלטה אם הילד ילמד עיוני או מקצועי ??? אני מעלה את השאלה- כי אצלנו בביה"ס ילדים שלא מצליחים בערבית- מקבלים פטור מהשעור ולא לומדים כלום.. כי האפשרות היחידה שיש להם במקום ללמוד ערבית היא ללמוד לימודי איסלם- אבל.. ופה שורש הבעייה- תלמיד שלמד לימודי איסלם- לא יכול ללמוד אח"כ בכיתה עיונית.. בעיני זה פשוט מוזר ודי דפוק..
 

מיכל153

New member
לא מדובר בעיוני או מקצועי

מדובר בהקלות בחינוך הרגיל ואולי אם אי אפשר או כמו שאומרים, אם המערכת לא מסוגלת לעזור, אז מעבירים לכיתה קטנה בביה"ס רגיל, או חינוך מיוחד ישר. ביי מיכל
 

חוטהשני

New member
אבל אם הבעיה רק בשפה הערבית למה מתייגים אותה ?? יש ילדים שיש להם דיסלקציה בשפות זרות ובשאר התחומים הם מאד מבריקים.. למה לקבוע על סמך אי קליטת השפה הערבית (שהיא לא שפה קלה..) את השיוך שלהם לכיתה רגילה או קטנה ??
 

מיכל153

New member
לא הבנת !

ועדת השילוב לא מחליטה על כיתה גדולה או קטנה. הם מחליטים אם באפשרותם לעזור לה או לא. אם לא, אנחנו נעבור לועדת השמה בעירייה שהיא תקבע מסגרת אחרת. היא לא מבריקה בשאר המקצועות אבל היא בסדר בחלקם ובחלק קצת יותר קשה. מתמטיקה בחשבון היא טובה מאוד ובהנדסה היא גרועה מאוד. באנגלית היא מסתדרת לא רע בכלל. במקצועות גאוגרפיה ותנ"ך וכאלה שצריך לקרוא יש לה בעיה. זה אובחן רק בסוף שנה שעברה.
 
למעלה