ליבוביץ מפורש על ליברליזם
האדם הריהו כפוף וחסום לחוקיות של טבע, ודווקא כאשר הוא אומר שהוא איננו מקבל כל מרות עליו, והוא פועל לפי הדחפים והרציות של עצמו, דווקא אז - הוא איננו בן חורין. הוא אמנם חושב שבזה הוא נעשה בן חורין, מה שנוהגים לכנות בלעז Liberation . אבל למעשה אדם זה הריהו משועבד לגמרי לטבעו. ואילו המקבל על עצמו את התורה גובר על טבעו, שהרי אין מטבעו של האדם. לכן אין זה מקרה שהשו"ע מתחיל במילה "יתגבר", שהרי בכך האדם למעשה גובר על טבעו ויש בזה גבורה גדולה מאוד. הרשע אמנם חושב את עצמו לאדם חופשי, שהרי הוא סבור שהוא פועל לפי רצונו ולבו, אבל למעשה הוא נתון ברשות לבו ואין בו היכולת לגבור על נטיותיו ועל תאוותיו.
--- עכ"ל
על העוסק בהבלים הללו נאמר:
"מחזיק באזני כלב עבר מתעבר על ריב לו-לא "
האדם הריהו כפוף וחסום לחוקיות של טבע, ודווקא כאשר הוא אומר שהוא איננו מקבל כל מרות עליו, והוא פועל לפי הדחפים והרציות של עצמו, דווקא אז - הוא איננו בן חורין. הוא אמנם חושב שבזה הוא נעשה בן חורין, מה שנוהגים לכנות בלעז Liberation . אבל למעשה אדם זה הריהו משועבד לגמרי לטבעו. ואילו המקבל על עצמו את התורה גובר על טבעו, שהרי אין מטבעו של האדם. לכן אין זה מקרה שהשו"ע מתחיל במילה "יתגבר", שהרי בכך האדם למעשה גובר על טבעו ויש בזה גבורה גדולה מאוד. הרשע אמנם חושב את עצמו לאדם חופשי, שהרי הוא סבור שהוא פועל לפי רצונו ולבו, אבל למעשה הוא נתון ברשות לבו ואין בו היכולת לגבור על נטיותיו ועל תאוותיו.
--- עכ"ל
על העוסק בהבלים הללו נאמר:
"מחזיק באזני כלב עבר מתעבר על ריב לו-לא "