ליבוביץ צודק שבשביל להאמין חייב
לקיים מצוות , אבל כחלק מהמצוות חייב גם להאמין בכל עיקרי היהדות שנקבעו עי חכמי היהדות המפורסמים כגון הרמבם עם העיקרים.. וכו' ואין שום מקום לאמונה סובייקטיבית כלשהי..
לעניות דעתי היהדות כן בעלת השקפות מדעיות רבות.. בעלת ערכים מוסריים רבים.. וגם בעלת מידע היסטורי רב.. אף על פי שליבוביץ מחליט להתעלם מכל אלה כלא היו.. הרי הוא סתם עיוור
איני צריך להוכיח את טענותיי שהן ברורות מאליהן. מי שרוצה יסכים ומי שלא בעיה שלו יחיה בטעות ושקר יחד עם ליבוביץ ז"ל
מסקנה- יש לבקר את המוסר , המדע וההיסטוריה של היהדות הטוענת לאמיתותן בדעותיה שלה.. אשר לאור מחקרי המדע והנאורות המוסרית ראויים לביקורת חריפה ואמיתית.. ואין דבר כזה שלעולם הדתי יש "משחקי שפה" אחרים. בולשיט. אולי הנימוקים של המוסר של התורה הם אלוהיים אבל אפשר וניתן וצריך לנמקם גם מוסרית הומנית ואני בטוח שגם עשו זאת הרבה מפרשים.. בעניינים של אדם לחברו..
ממני ben1b2e3n
לקיים מצוות , אבל כחלק מהמצוות חייב גם להאמין בכל עיקרי היהדות שנקבעו עי חכמי היהדות המפורסמים כגון הרמבם עם העיקרים.. וכו' ואין שום מקום לאמונה סובייקטיבית כלשהי..
לעניות דעתי היהדות כן בעלת השקפות מדעיות רבות.. בעלת ערכים מוסריים רבים.. וגם בעלת מידע היסטורי רב.. אף על פי שליבוביץ מחליט להתעלם מכל אלה כלא היו.. הרי הוא סתם עיוור
איני צריך להוכיח את טענותיי שהן ברורות מאליהן. מי שרוצה יסכים ומי שלא בעיה שלו יחיה בטעות ושקר יחד עם ליבוביץ ז"ל
מסקנה- יש לבקר את המוסר , המדע וההיסטוריה של היהדות הטוענת לאמיתותן בדעותיה שלה.. אשר לאור מחקרי המדע והנאורות המוסרית ראויים לביקורת חריפה ואמיתית.. ואין דבר כזה שלעולם הדתי יש "משחקי שפה" אחרים. בולשיט. אולי הנימוקים של המוסר של התורה הם אלוהיים אבל אפשר וניתן וצריך לנמקם גם מוסרית הומנית ואני בטוח שגם עשו זאת הרבה מפרשים.. בעניינים של אדם לחברו..
ממני ben1b2e3n