סיפרתי לכם על זה 1000 פעם
גם טסתי עם נדיבי כשהייתי בטייסת ותמיד כשטסנו נגד סקייהוקים היה קורה להם משהו הסיפור המדהים הוא שאף אחד לא תיכנן שהמטוס בכלל יטוס במצב כזה ...בלי כנף. הגיע משלחת של היצרן - מקדונלד דגלאס - לארץ , כי הם רצו לראות בעיניים....הם לא האמינו. מה שהחזיק את המטוס באויר זה טייס מעולה וקר רוח ומבחינה טכנית מה שאיפשר טיסה מאוזנת הם מייצביי הכיוון הענקיים של ה F15 וכמובן הגה הגובה הדיפרנציאלי שמאפשר לצד אחד של הגה הגובה להיות במקסימום עילוי חיובי כשהצד השני בזוית הפוכה (זה נעשה במקור כדי לשפר את קצב הגלגול של המטוס וזה למעשה מה שאיפשר את הטיסה אחרי התאונה). אגב - טייס הסקייהוק מצא את עצמו באוויר בלי מטוס (המטוס התפרק בהתנגשות). הנווט בטיסה עצמה (יהואר גל) ניסה לשכנע את נדיבי כל הזמן שצריך לנטוש אבל הבחור החליט לנחות והציל את המטוס ואולי גם את החיים שלהם כי כסאות המפלט של ה- F15 היו דפוקים ואחרי הרבה תקלות פטאליות בנטישות הכסאות הוחלפו שנים רבות אחרי המקרה הזה. חוצמזה לטוס על F15 זה משהוא מעולם אחר - אין שום דבר שדומה לזה....למעט טיסה ב- F16.