לידידנו הכופרים-שאלה בגיאולוגיה.

לידידנו הכופרים-שאלה בגיאולוגיה.

כיצד נוצרו יסודות ותרכובות שונים על פני כדור הארץ? מדוע במקום אחד יש עופרת, במקום אחר אדמה אדומה, ובמקום אחר ברזל? אם הארץ היה פעם כדור גז המסתובב על צירו, הסברה מחייבת שפני הארץ יהיו אחידים. האם גם בירח יש מרבצים שונים?
 

Igra Rama

New member
תשובה

גרעין הארץ (Earth core) עשוי ברובו ברזל מותך. כוכב שמש נוצר מענן גאז וחלקיקי אבק. ובאותה צורה נוצרו הפלאנטות. היסודות הקלים: מימן, הליום, דאוטריום וליתיום נוצרו במפץ הגדול. בשמש שלנו הליום נוצר כל הזמן ממיזוג גרעיני של מימן. ובשמשות יותר כבדות ריאקציות היתוך הופכות הליום לפחמן וחמצן. ובמשות ממש מאסיביות (פי 8 מהשמש שלנו) שרשרת הריאקציות ממשיכה עד ליצירת ברזל. ראה כאן. יסודות כבדים מברזל שמסביבנו הגיעו מסופרנובות של כוכבים מרוחקים באמצעות ריאקציית לכידת נויטרונים. בריאקציית לכידת נויטרונים גרעין לוכד נויטרונים וכך נוצר יסוד חדש. לדוגמא: מסופרנובה יהיו לך הרבה גרעיני ברזל בסביבה: ברזל יהפוך לקובלט שהוא היסוד היציב הבא בשילוב ריאקציות לכידת גרעין וקרינת ביטא (נויטרון->פרוטון+אלקטרון), האלקטרון הוא מה שאתה רואה בקרינה. ברגע שיש לך את היסודות התרכובות כבר יווצרו ספונטאנית עקב התנאים (חום, לחץ, uv).
 

Igra Rama

New member
ובנוגע לאחידות פני שטח

על פעילות וולקנית שמעת ? ההרים והגיאיות נוצרו עקב פעילות של קרום האדמה (תנועות טקטוניות). בירח יש לך מכתשים לרוב והרכב הדומה מאוד להרכב כדור הארץ. אגלה לך סוד קטן, הירח נוצר מכדוא הארץ עקב התנגשות פלנטה בסדר גודל של מאדים בכדור הארץ לפני יותר ממיליארד שנה, ניתק גוש סלע גדול מאוד מכדור הארץ וכך נוצר הירח.
 
נא לפרט מדוע בכדור גז האמור להיות

כמו צינטרפוגה, יש מרבצי ברזל במקום אחד, קרקע אדומה במקום שני, קרקע שחורה במקום שלישי וכו'. היינו מצפים שפני הארץ יהיו הומגניים.
 

Igra Rama

New member
איזה כדור גאז ?

א\הבנת מה שכתבתי, או שאתה משפריץ שאלות ללא הבנה והבחנה ?
 
ציינת נקודה נכונה.

למאמין אין שאלות, ואם יש שאלות הן אינן שאלות מפאת העובדה שתמיד יש באמתחת המאמין תירוץ, ולעיתים קרובות התירוץ הוא זול מאוד ללא ביסוס מכריע אמיתי אלא תירוץ לסבר את האוזן שאמונתו של הלה תשקוט לה בבטנו.
 

uuuaaa

New member
ולכופר ?

לכופר יש שאלות ? הוא לומד בע"פ את ההסברים וההשערות של המדענים, למרות שהוא לא מבין על מה הם מדברים. הוא מעולם לא ישאל בקול "האם ייתכן שאינסוף מאסות יתפוצצו מנקודה בגודל אטום", אלא ימשיך לסכם ולשנן מה שאומרים לו באוניברסיטה. אני יכול להבין אתכם. כשאני חושב על זה, זה באמת מפחיד להסתכל על חול דומם ולהאמין שהתפתח מזה בן-אדם, גם אם, נניח, לאחר 500 מילארד שנה.
 

גוססי

New member
במחילה, אלה קישקושים

כמה חילונים לדעתך היו משנים את אורח חייהם אילו היה מתברר לפתע פתאום שהתאוריות המדעיות העדכניות ביותר אודות היווצרות היקום שגויות? הרי ההשקפה החילונים אודות היות האדם חפשי מכבלי האל היא הכרעה ערכית, לא תוצר מתבקש של תיאוריית המפץ הגדול (בין אם מבינים אותה ובין אם לא). הבעיה שלך, היא שאתה מנסה להשליך על אחרים את מה שאתה חושב על עצמך. נדמה לך שחזרת בתשובה בגלל ש"הוכיחו" לך את נכונות התיזה היהודית (לא שהדבר נכון, אבל זה כבר ענין לדיון נפרד), ולכן אתה חושב שהחילוני הוא כזה בגלל שהמדע שכנע אותו בנכונות תיאוריה זו או אחרת. זו שטות מוחלטת - חילוני אינו מקיים את מצוות האל משום שהוא אינו רואה בדת את אורח החיים נכון.
 

uuuaaa

New member
נכון

מעטים מאוד הם החילונים שהיו משנים את אורח חייהם אם המדע היה בו מהשערותיו. אך לקרוא לזה "הכרעה ערכית" זו הגזמה. אני הייתי מכנה זאת "הכרעה של נוחות". לרוב האנשים פשוט לא אכפת כיצד העולם נברא. הנקודה העיקרית של דבריי, שלא כל-כך התייחסת אליה, היא שאתם כל הזמן מדברים על חוסר ביקורתיות מצד אנשים דתיים כלפי אמונתם, (זה מופיע הרבה באתר "חופש"). ואני בסה"כ מנסה להבין במה אתם יותר ביקורתיים כלפי אמונתכם ? שוב, אני לא טוען שרוב החילוניים בחרו להיות כאלה כי המדע שיכנע אותם, אלא כי כל הדיבורים והחקירות סביב "מי ברא את העולם" פשוט לא מעניינות אותם. מה זאת אומרת "חילוני אינו רואה בדת את אורח החיים הנכון" ? רובם מסתכלים על הפעולות החיצוניות של הדת, ולא מנסים לחקור מה המניעים ומה תכליתם. מה שחשוב זה לא האם אורח החיים נכון, אלא האם הוא מוצדק או לא.
 

גוססי

New member
בודאי שזו הכרעה ערכית

אתה אולי תחשוב שזה ענין של נוחות, אבל גם בחירה בדת היא ענין של נוחות. הדת מספקת לך תשובות לשאלות קיומיות ברומו של עולם, מנפחת לך את האגו (יעני "עם נבחר"), גורמת לך לחשוב שאתה חי בדרך "הנכונה" היחידה וכו', ותחושות אלה הן בהחלט יכולות להיות מוגדרות כנוחות. "ואני בסה"כ מנסה להבין במה אתם יותר ביקורתיים כלפי אמונתכם ?" אנחנו מאד ביקורתיים. איננו מנסים לדכא צריכת אינפורמציה מכל סוג (אדרבא, אנו מעודדים זאת), אין אצלנו תפיסות עולם קדושות שאסור לערער עליהן בשאלות קשות, אין לנו פחד מרעיונות חדשים והופכי עולם ואנו מעודדים ויכוח ציבורי וגלוי בכל נושא וללא פחד מסמכות. יש לך רעיון חדש ומבריק? אדרבא, השמיענו והוא ידון לגופו מבלי שנגנה אותך על שאתה מחלל משהו או קודח חור בסירה. "שוב, אני לא טוען שרוב החילוניים בחרו להיות כאלה כי המדע שיכנע אותם, אלא כי כל הדיבורים והחקירות סביב "מי ברא את העולם" פשוט לא מעניינות אותם" נכון, החילונים הם אלה שאין להם צורך בדת, ואין לכך כל קשר לשאלה מי ברא את העולם. כפי שאמרתי, זו הכרעה ערכית. "מה זאת אומרת "חילוני אינו רואה בדת את אורח החיים הנכון" ? רובם מסתכלים על הפעולות החיצוניות של הדת, ולא מנסים לחקור מה המניעים ומה תכליתם" הדת היא אוסף כל הפעולות החיצוניות שאתה מבצע. אם יום אחד תפסיק לבצע אותן, תיחשב לחילוני לכל דבר וענין. כל דבר בדת שהוא מעבר לפולחן יחשב לתיאולוגיה, פילוסופיה או מיסטיקה, ואלה אינם חיוניים לחיים דתיים כפי שההלכה מגדירה אותם. "מה שחשוב זה לא האם אורח החיים נכון, אלא האם הוא מוצדק או לא." אורח החיים הדתי מוצדק ונכון למי שחש צורך להיות דתי. לכל השאר זו טעות ענקית ומעמסה בלתי נסבלת.
 
סוף סוף כופר ישר

"נכון, החילונים הם אלה שאין להם צורך בדת, ואין לכך כל קשר לשאלה מי ברא את העולם." לכתוב את המלים האלה באותיות זהב בראש הפורום. אבל מה... זה כתוב כבר בספר דברים "כי בשרירות לבי אלך...."
 

Igra Rama

New member
מה אתה עולז כל כך ?

גוססי לא התכוון שיש בורא לעולם. האם נתקלת פה במישהו מבאי הפורום ה"כופרים" שאינו ישר ? תכניס לך לראש, האלוהים שלך לא קיים.
 
כי השוחד יעור פקחים

במסכת כתובות דף ק"ה עמוד א' כתוב כך: תנו רבנן (דברים טז) כי השוחד יעור עיני חכמים קל וחומר לטפשין ויסלף דברי צדיקים קל וחומר לרשעים. ברור לכולם כי כל אדם שפוי בנפשו , כשמתבונן בבריאה, נפשו מתפעמת ומתפעלת מחוכמת האין קץ הפלאית של בריאת העולם. אבל מכאן ועד קיום מצוות הדרך ארוכה וקשה ומדוע? כי השוחד יעור פקחים - תאוות האדם לעולם הזה הם השוחד, והם המניאה הגדולה ביותר שלו להתקרב לאלוקיו. אין לך חילוני שלא יודה בכך. אני כבר דיברתי עם כל כך הרבה חילונים - אין לאף אחד מה לאמר על כך. הוא מודה. אלא מה? יש כאלו שמודים ומתביישים בכך. אבל גרועים מאלו, יש כאלו שגאים בעצם לקיחת השוחד. כדי להצדיק את גאוותם זו הם ממציאים לעצמם תיאוריות מתיאוריות שונות שלא מחזיקות מים כגון תיאוריית האבולוציה, וכעת אתה המאמין מוחזק בעיניהם הגאוותניות כנחשל וחשוך. נא להכיר רבותי, אלו הם פאגאני האבולוציה. הם לא ישרים ולא נעליים. הם הכי הכי עקומים שניתן למצוא בעולם. מכיוון שהם כבר הצליחו לשחד את עצמם שהעקמומיות שלהם היא היא הפלס.
 

Igra Rama

New member
"שלא מחזיקות מים כגון תיאוריית

האבולוציה..." טעות האבולוציה היא עובדה. רא כאן פאגאן שוטה.
 
צודק ! טעות האבולוציה היא עובדה.

בדיוק כמו שכתבת ! כנראה שנפגעת מהכינוי פאגאן - והחלטת להודיעינו שאינך פאגאן אבולוציה, ובעצם מסכים לעובדה שהאבולוציה היא טעות. קיבלתי ! מעכשיו לא אקרא לך יותר פאגאן אבולוציה ! ( אלא אם כן תחזור בך - כפי שקורא לעיתים לא נדירות )
 

Igra Rama

New member
"כפי שקורא" ?

מה קורא ? האם אף לאיית אינך יודע ? האם אתה יודע לעשות משהו כשורה ?
 
התחלת להיתפס לשגיאות כתיב ?

נו, בוודאי, כשאין משהוא יותר טוב לאמר, וכשמרגישים דחף בלתי נשלט לא להשאר ללא תגובה, זאת התוצאה.
 

Igra Rama

New member
שטויות

לא כתבת דבר המחייב תגובה, רק גיבובי דברים חסרי פשר. כדרכם של כל בני מינך החסודים.
 
למעלה