לידיעת השרה רגב: תח"צ חינמית לבדה אינה מעלה את הנסועה. DW TV

Ccyclist

Well-known member

באסטוניה כבר 12 שנה שהתח"צ היא בחינם, אבל במקום שאחוז הנוסעים יעלה - הוא ירד מ 40% ל 30% בקירוב, לצד עלייה של 5% בשימוש ברכב פרטי. אותו הדבר קרה בלוכסמבורג ובמאלטה.

לצערי הסרטון לא מסביר בדיוק את הבעיות של מערכת התחבורה בטאלין שהפכו אותה לבלתי אטרקטיבית גם במחיר אפסי, יש מומחית אסטונית שמשתתפת, אך היא לא מסבירה את המצב הרשת בארצה ומדוע הציבור מדיר את רגליו ממנה גם כשהיא בחינם. הקריין של הסרטון מזכיר במשהו את אי האטרקטיביות של אוטובוס צפוף וקווים שאינם מתחברים, אך לא מפרט את חסרונות המערכת.

במקום - הסרטון גולש לשאלת האגו ברכב הפרטי ול"יתרונות" של מערכת עם 10% נסועה בג'קארטה, אינדונזיה.

הלקח הוא שהמחיר אינו ה-גורם הכי משמעותי. אפשר להוזיל את התח"צ לאפס עלות, תוך חיסכון בעלות הפקחים, הכירטוס, התשלום והאפליקציות - ועדיין - עם השירות גרוע זה לא ימשוך נוסעים או אפילו ישמור על רמות הנסועה.

אם וויתרו על נסיעות ותדירות כדי לאפשר את החינם - יכול להיות שיש לזה השפעה על נטישת המערכת האסטונית. החלשת השירות משום שהוא בחינם עלולה להיות גורם לכך ש 25% מהנוסעים עזבו אותה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה