מנכ"ל הדואר דיווח בעצמו על 2,400 חבילות שלא נמסרו...
מתוך הכתבה: "דואר ישראל שומר על המקום השני עם 681 תלונות; 72.5% מהתלונות נגד דואר ישראל שהטיפול בהן הסתיים נמצאו מוצדקות".
כלומר 494 תלונות נמצאו מוצדקות, ולא כולן על חבילות (אגב, לפני כעשור גרתי בשכונה אחרת והתלוננתי בעצמי למשרד התקשורת על כך שלא מחלקים אצלנו דואר יום יום ושאני מקבלת פתקים באיחור). גם הסניף השכונתי היה די מעפן. יש לא מעט סניפים בעייתים עד היום. אין בנתונים האלה שום דבר חדש, מפתיע או מרעיש.
"כמה מתלוננים טענו כי חלוקת הדואר אינה מבוצעת בהתאם לכללים שנקבעו ברישיון החברה. היו שטענו שבמשך פרק זמן ארוך כלל לא חולקו דברי דואר לכל הדיירים בבניין מגורים משותף או שבבת אחת מתקבלים הרבה דברי דואר שנשלחו בפרקי זמן שונים.
מבירור תלונות של תושבים בירושלים, פרדס חנה, לוד וקריית גת עלה כי השיבושים המתמשכים בחלוקת דואר נבעו ממחסור בכוח אדם, היעדרות ממשוכת של מחלק דואר, קושי בגיוס עובדים ועוד.
בנוסף התקבלו לא מעט תלונות על דברי דואר שעקבותיהם נעלמו כליל. במקרים רבים מדובר היה בדברי דואר שנשלחו מחו"ל, גם כאשר המשלוח היה מתועד. בדואר ישראל אמרו כי היא מעבירה מיליוני מכתבים וחבילות מדי יום ביומו, רובם בדואר רגיל, וכי אין רישום של דברי דואר הנשלחים בשירות רגיל.
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "למרות גידול משמעותי ב-30% בהיקף הפעילות השנתי, גם מבקר המדינה ציין את הירידה בכמות התלונות והשיפור בזמני ההמתנה בסניפים. שיפור זה נובע מפתיחת 350 מרכזי מסירת חבילות, מעבר לזימון תורים מראש ותגבור מערך השירות.
אין חברה במשק המטפלת במערך לוגיסטי כה מורכב, הכולל העברת 400 מיליון דברי דואר, מתוכם למעלה מ-50 מיליון חבילות נכנסות מחו"ל ומתן שירות ל-50 מיליון מבקרים. כל תלונה היא עולם ומלואו עבורנו ונמשיך לפעול לשיפור השירות. לפני כחודשיים נפתח להרצה מרכז סחר מקוון במודיעין, שיכול לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה, ואנו מאמינים שמרכז זה ייעל ויזרז את הטיפול בדברי הדואר המגיעים מחו"ל, וציבור הלקוחות יחוש בשיפור נוסף כבר בחודשים הקרובים"."