ליווי צמוד בדרך ארצה

ליווי צמוד בדרך ארצה

בשבת, ה-2 ביולי, חזרנו 3 מטוסים קלים בהפרש של כשעה בין אחד למשנהו. כולם מיוון לשדה דב.
בדרכנו ארצה, במרחב האוירי של ניקוסיה, התלוו לכל אחד מאיתנו 2 מטוסי קרב F-18 שהמריאו מנושאת מטוסים אמריקית ששייטה באזור (נדמה לי שזו ה"תיאודור רוזוולט").
הליווי היה בטווח קרוב למדי, גם מהצד, גם מאחור וגם מלפנים, נמשך דקות ארוכות והיה מעניין לראותם טסים בזוית התקפה מאד גבוהה כדי לשמור על מהירות שווה למטוסים שלנו, שה-TAS שלהם נע בין 100 ל-160 קשרים.
הבקר הקפריסאי התריע באוזנינו מראש על הצפוי ודאג לוודא שהאמריקאים מכירים אותנו ושאנחנו טסים לפי תוכנית טיסה מוכרת ומאושרת.
ללא ספק זה מפיג קצת את השיעמום בטיסה ארוכה ומונוטונית.

דוד.
 
אין לי מושג

איננו מהווים כל איום עליהם, וזו אינה הפעם הראשונה שנושאות מטוסים של ארה"ב מבררות זהות מטוסים הטסים מעליהן או באזורי הפעילות שלהם. כבר קרה לנו בעבר שביקשו שניצור איתם קשר על תדר החירום 121.50.
אנחנו טסים עם תוכנית טיסה, ניתן לעקוב אחרינו (בודאי למי שטס עם טרנספונדר מוד S), גובה ומהירות קבועים ונמוכים (שניהם ביחס למטוסי נוסעים או למטוסי קרב שיכולים להוות איום) ולכן באמת קשה להבין את העניין הרב שהם מגלים בנו, אלא אם זה למטרות תרגול.

דוד.
 

איילBNO

New member
חדרתם ל - Protected area

אחרי הצצה מהירה בוידאו שצירפת לפוסט, אתם טסתם בתוך (כנראה) מעגל ההגנה הפנימי של נושאת המטוסים. לכל מטוס שחודר לאחד משלושת המעגלים (אם איני טועה 20-60-120 מייל) מודבקת תוית סוג איום. במקרה הזה הייתם מטוס קל שלא מבצע את הנתיב באופן קבוע, אז קיבלתם ליווי של שני אף-18 רק כדי לוודא שאתם מתנהגים "יפה"....

ללא שום קשר, כמובן שלא ביצעתם שום עבירה. זהו נוהל פנימי של צי ארה"ב.
 

Moshe Porat

New member
כבוד למגזר

בטח מכירים ,נתנו כבוד לחברי ועד האגודה במטס.........
 
למעלה