לילד שלי קשה בבית הספר

nesya1

New member
לילד שלי קשה בבית הספר

והרבה מהימים הוא לא רוצה ללכת לבית הספר כי לא הכין שיעורי בית, כי לא הכין מטלה כלשהיא. כי הוא דחה, כי הוא שכח, כי אחרי בית הספר הוא ממש לא מעוניין לבצע מטלות בית סיפריות. אז מה עושים? הוא בסך הכל בכיתה ד.
 
שיחות שיחות ועוד קצת... שיחות

יש צורך לבדוק ודי מהר עם המחנכת, מה קורה בכיתה. אם בבית הספר מעניין - לילדים אין סיבה לא לרצות להכין את המטלות. לפעמים המטלות כל כך משעממות - שאין סיבה כן להכין אותן. מצד שני - יש לבדוק איתו - מה הסיבה, ולא רק לשאול למה - אלא ממש לערוך שיחה שתיתן לך להבין לא רק מה קורה בשיעורי הבית - אלא גם מה קורה בבית הספר. בהרבה מקרים יש קשר בין מה שקורה בביה"ס לבין שיעורי הבית, אך לא תמיד. אחרי ה"מחקר" שתעשי בנושא, גם עם המחנכת וגם עם הילד, תצטרכי להחליט עם הילד או עם המחנכת או שניהם - מה עושים כדי להתגבר על הקושי הזה. ואולי בכלל - קשה לו להכין ? כדאי לבדוק את הסיבות כולן, ה"תירוצים" כולם, ואיך ההתייחסות בביה"ס לכך. ועדיין, לזכור - שהמטלות של ביה"ס בבית - הן עניין של המורה ושיתוף הבית, לא להיפך, זו לא המטלה של הבית בשיתוף ביה"ס... כלומר, שיתוף הפעולה שלכם עם ביה"ס חיוני והכרחי, לטובת הילד.
 

nesya1

New member
בוודאי שקשה לו להכין שיעורי בית

כל נושא הקריאה והכתיבה קשים לו מאוד. היום דיברתי עם נציגה של שיטת אלבאום והיא טוענת שלאחר טיפול של כשנה הקריאה לא תהווה מיכשול האומנם? האם נגרמים שם ניסים? האומנם השיטה עובדת?
 
ל nesya1 שלום

אני לא מספיק מכירה את שיטת אלבאום, אבל באופן כללי היא עובדת דרך תנועה. לדעתי תכתבי שאלה חדשה, ובכותרת תצייני שאלה לגבי שיטת אלבאום. אם קשה לו בקריאה וכתיבה לדעתי חשוב מאוד להכין איתו ש.ב. לפחות במקצוע אחד, כשמישהו יקריא ויכתוב לו תשובות. כך ניתן לוודא שידע את החומר למרות הקשיים בקריאה ובכתיבה וזה גם יעזור לו בהבנה שהוא אינו מטומטם אלא יכול להצליח, ורק צריך למצוא את הדרך המתאימה. וצריך לבדוק אם יש אפשרות לבחון אותו בע"פ. האם ערכתם לו אבחון לבדיקת מקור הקשיים? זה חשוב הרבה מעבר לשיעורי הבית. בהצלחה!
 
ניסים ?

אחרי שנה זה נס ??? אני מזמינה אותך לצפות בתלמידים שלמדו אצלי, זה לקח הרבה פחות משנה, שהקריאה הפסיקה להיות מכשול רציני, וברוב הפעמים גם התגברו לגמרי. מכירה מקרים בודדים לגמרי ממש מעטים, שלא עזרו ניסים, ולא הצליחו לקרוא. אחד בודד מתוך מאות תלמידים שהיכרתי. נכון, שיש טכניקות שיכולות לעזור, אבל לדבר על שנה ??? שנה ??? כמה פעמים היא תיפגש איתו, פעם בחודש ? אז... הגיוני שנה. תנסי ללכת על שיטה שמבטיחה פחות ניסים, פחות יקרה, ועם יותר ניסיון אמיתי.
 

nesya1

New member
האם קיים מצב שילד עם קשיים בזיכרון

שהקריאה קשה לו, יוכל לקרוא טקסטים ארוכים ללא כל בעיה. באם נאמר לי באיבחון שהערוץ השמיעתי שלו חזק, האם יש מצב שהוא בכל זאת יצליח ללמוד לבדו פרק שלם מבלי שאקיא לו? האם הוראה מתקנת יכולה לעזור? ועד מתי וכמה אפשר ללמוד בהוראה מתקנת?
 
תוכנת הקראה תעזור לו בין יום.

פשוט המחשב יקריא לו את החומר לתוך האוזניות. זה זול ופשוט באנגלית (ושפות אחרות עם אותיות לטיניות). זה יקר בעברית אבל זה משחרר את בני המשפחה מהתפקיד של כלבי הנחיה. אגב, זה לא מפריע לתלמיד לשפר את קריאתו הטבעית בשעורי ההוראה המתקנת. להפך זה גורם לו להגיע להוראה מתקנת עם פחות תיסכול. אישית, הייתי מאובחן בערך מאמצע כיתה א'. הגעתי לקריאה ספק נורמלית בעברית בגיל 17 ואני מקווה להגיע חקריאה ספק נורמלית באנגלית עד גיל 40 (עוד 5 שנים). בינתיים אין לי תחליף לתוכנות ההקראה.
 
גם אני שנאתי להכין שיעורי בית...

ודחיתי ולא הכנתי וכו'... אפילו לא זוכרת מה הסיבה.. לדעתי - בקושי למדתי באופן כללי, כך ששיעורי הבית באופן פרטי לא עניינו אותי. חוץ מ - שיעורי הבית של ערבית - כי היה לי כיף, ושיעור אחד בהיסטוריה שהיה לי אולטימטום.
 
גם אני שואלת לגבי שערי בית

האם לילד מאובחן כ-add עם לקות למידה, ומטופל בריטלין מזה שלוש שנים,אפשר לתת הקלות רבות בשעורי הבית? ואם כן אז באיזו מידה אפשר להקל מבלי לגרום לילד לפתוח פער עצום לעומת הכיתה?
 
לקות למידה

כדי לענות על שאלה זו חסרים מספר פרטים :
האם הוא מטופל בריטלין גם בשעות אחה"צ (כשצריך להכין את השיעורים) ?
בן כמה הילד ?
מה הליקויים שיש לו ?
למה לדעתך צריך לתת לו הקלות ? ו... אילו הקלות במיוחד ? אחרי שתעני, אולי נוכל לעזור בצמצום פער..
 
למעלה