לימודי טייס בארצות הברית

daniwer

New member
לימודי טייס בארצות הברית

היי לכולם
מקווה שתוכלו לעזור לי
יצאתי לפנסיה מוקדמת (בגיל צעיר יחסית - 45) והחלטתי שבתור מתנה אני רוצה לקחת שנה (פלוס מינוס) וללמוד לטוס בארצות הברית, בשביל החוויה, בשביל הכיף, אני לא כבר לא אהיה טייס של אלעל, אין לי בלורית ועם חולצה לבנה ישרה מדי אני נראה כמו מלצר, אז אני לא מתאים.
חשבתי על קליפורניה, אולי על סטייט אחר, כמו שכתבתי אני לא רוצה וצריך רישיון מסחרי אבל אני כן רוצה :
1. לגור שנה, מה שאומר בית ספר שיכול לארגן ויזת סטודנט
2. לדעת לטוס ברמה גבוהה ולא רק לקבל רישיון, שארגיש בטוח לקחת מטוס ולטוס לאן שבא לי בלי חשש, כמו שאני לוקח את הרכב.
3. אני חושב על מטוס עם כנף קבועה, אבל גם מסוק יכול לבוא בחשבון, אולי גם וגם.
4. למרות שאני רוצה להיות מאד מקצועי אני גם רוצה להנות ולא רק ללמוד כל היום.
5. יכול להיות נחמד אם יש מדריך ישראלי, אבל לא חייבים.
יש לכם רעיונות ?
בתי ספר שאתם מכירים ?
מסלול הגיוני ?
או כל עיצה אחרת
תודה
 

טל ר

New member
במקומך, הייתי מחפש על פי ארבעה קריטריונים:

קריטריון א' - כפי שהזכרת - מקום שמאפשר קבלת ויזת סטודנט. כנראה ש-M-1. בעבר היה שימוש לרעה בויזה הזו, כך שהקריטריונים הוחמרו. לדעתי זה מחייב אותך ללמוד ב-Part 141.
&nbsp
קריטריון ב' - אזור זול למחיה. כנראה שזה פוסל את CA... זה עשוי להיות סותר לרצונך לטוס באזור מעניין למחיה.
&nbsp
קריטריון ג' - אזור עם מזג אויר טוב, בו ניתן לטוס כל השנה (פחות-או-יותר). פלורידה, טקסס ואריזונה הם די פופולריים.
&nbsp
קריטריון ד' - מקום שבו המדריכים ילמדו אותך לטוס ובכך יתרכזו, לא בלצבור שעות לקראת המעבר ל-Airlines.
&nbsp
מעבר לכל אלו, ברגע שתמצא 2-3 מקומות אפשריים, חסוך לך כאב לב רב, וטוס לכל אחד מהם לקחת טיסת הכרות. זה יהיה יקר, אבל הרבה יותר זול מלהחליף באמצע.
 

daniwer

New member
תודה רבה

1. מצאתי את המקום הזה
http://flycfa.com/about-us/welcome
מישהו מכיר ? ממליץ ? לא ממליץ ?
נראה לי שהם מוגדרים ברמה שהגדרת אבל אני לא בטוח.
2. מזג האויר חשוב, סאן דייגו זה גם מקום יחסית זול, גם מקום עם מזג אויר נח.
אני מעדיף את קליפורניה על פלורידה או טקסס.
3. איך אני יכול לדעת מי המדריכים וכמה הם טובים ?
4. איזה מסלול או קורסים אני צריך לרצות ?
אני רוצה להגיע עד רמה שאני מטיס מטוסים גדולים, מטוסי סילון עם מספר מנועים, בסגנון מטוסי מנהלים, מה המסלול הכשרות שאני צריך לעבור ? כל בתי הספר כותבים הרבה מאד קיצורים שאני לא באמת מבין עדיין.

כמה זמן בנוחות ועד רמה טובה זה צריך לקחת ?
בערך מה העלות ?
תודה
 

ZeevRozenek1

New member
אם כך עלות המחיה תהיה כסף קטן

כדאי שתברר כמה עולה ביטוח רפואי , שזו הוצאה גדולה . ואל תגיד "אני צעיר לי לא יקרה כלום" עיין ערך הילרי קלינטון .
בהצלחה
 

טל ר

New member
אני לא בטוח שהיעד ריאלי...

1. אני לא מכיר את המקום, הם נשמעים רצינים על פי האתר שלהם, אבל קשה לדעת.

2. סאן דייגו לא בדיוק זולה... לא אכנס לך לכיס, אבל על מנת לסבר את האוזן, לך לאתר הזה, והשווה (נניח) בין סאן דייגו לבין סאן אנטוניו.

3. האמת, קשה לדעת. בדוק כמה זמן הם שם, כמה זמן הם מתכוונים להישאר, האם תהיה החניך הראשון שלהם (לא טוב) או האחרון (גם לא משהו). האם הוראת טיסה זה משהו שהם באמת רוצים לעשות או זו תחנה בדרך, רק כדי לצבור שעות בלי לשלם.

4. באמת שתלוי בך. המסלול שרוב התלמידים לוקחים הוא רישיון פרטי למטוס חד מנועי, משם הגדר מכשירים, ואח"כ מסחרי ו/או רב מנועי. לשיקולך.
Type Rating על סילון הוא הגדר המתווסף לרישיון הרב מנועי שלך. ה-FAA דורש 1000 שעות לפני שתוכל לקבל Type Rating, וזה באמת לא יעד ראלי בעבורך לשנה. להשוואה, 1000 שעות זה המקסימום שמותר לטייס בחברת תעופה לטוס במשך שנה.
למרות האמור, אין מניעה תאורטית שתיקח שיעורי טיסה במטוס סילון מסוג זה. אם זה מספק, סמן לך איזה מטוס אתה רוצה ומצא מקום שיאפשר לך את זה (אין הרבה כאלה - לרוב הכשרת טייסים על סילונים מסוג זה היא בסימולטור). יש מקומות בהם תוכל לטוס על כל מיני מטוסים - למשל L-39 או T-33.

ולבסוף, אל "תתחתן" עם המקום שהלכת עליו. אם לא מתאים, עם טיפה כאב ראש תוכל לעבור למקום אחר (אם תהיה חייב).

טל
 

רוןצ10

New member
אתה בטוח לגבי ה-1000 שעות?

אפשר בבקשה לקבל הפניה לתקנה שמונעת מטייס פרטי עם 250 שעות להוציא type rating על ססנה סייטיישן single pilot?
 
למעלה