לימודי ליצנות רפואית וג'לולוגיה

ו ל י

New member
לימודי ליצנות רפואית וג'לולוגיה

בהתחלה התעלמתי, אחר כעסתי ועכשיו אני בעיקר מוטרדת. את הדברים שלי אני כותבת כמי שעוסקת בתחום הליצנות הרפואית והתיאטרון בבית חולים זה 17 שנה, כמי שמלמדת ליצנות רפואית וג'לולוגיה וכמי שמנהלת את עמותת "צחוק בריא" ובעיקר כמי שיותר ממחצית חייה מקדישה למקצוע הזה. ידוע כי יש שתי אסכולות עיקריות ומובילות שמנסות לענות על השאלה : האם ניתן לילמוד ליצנות רפואית או לא ? האסכולה שטוענת כי לא ניתן ללמד, נשענת על הטענה המרכזית כי קודם כל עלייך להיות ליצן ואחר כך תתאים את עצמך לבימת בית החולים כמו שאתה מתאים את עצמך לבימת התיאטרון או לבימת הקרקס וכו' וכו'. האסכולה שטוענת כי ניתן ללמוד ליצנות רפואית נשענת על הטענה המרכזית כי ליצנות הנו האמצעי , והיכולת לייצר תקשורת בינאישית בריאה היא תנאי הכרחי ועל כן אפשר ללמוד את הליצנות כמיומנות נוספת ליצירת קשר. אני מוטרדת כי לא יעלה על הדעת שאנשים שמלמדים ליצנות רפואית מאמינים שאי אפשר לילמוד ליצנות רפואית ?! אני מוטרדת כי לשטח יוצאים אנשים שלא עוברים הכשרה ראויה. כבר 10 שנים שאני בונה תכניות לימוד ואין שנה שדומה לקודמתה כי בכל פעם אנחנו (צוות המורים) לומדים עוד ועוד את השטח ומתאימים יותר ויותר את התכנים. כששואלים אותי למה אצלינו הלימודים ארוכים יותר מהיתר זה בגלל שאנחנו נותנים דעתנו לכל פרט ופרט, בגלל שאנחנו רוצים להכשיר אנשים סופר מקצועיים שיתנו מענה סופר מקצועי לאנשים שאנחנו פוגשים בשטח. אם אי אפשר היה ללמד ליצנות רפואית לא היינו מקבלים כל כך הרבה פניות לשיבוץ אנשים שלנו מ"צחוק בריא" במקומות שונים. אז לכו - תלמדו, תשכילו, תהנו ואל תשכחו - זה המקצוע שלנו בתוכו אנו גדלים ואיתו אנחנו מביאים בשורה לעולם - אנחנו שם בשבילכם גם כשכואב ועצוב.
 

jerome2

New member
שלום ולי

אני מאוד מתחבר למה שכתבת ,אני נמצה פה לא מיזמן אני יודע שאנשים כועסים עלי אך אני ממש חושב ובזכות עצמי ולא נציג "רופא חלום" להעיר ולהאיר את המצב שקורא בתחום שלנו , מצד אחד אני שמח שזה מתפתח ויש ביקוש ומצד שני קשה לי אם זה שעושים מהמקצוע הזה כל אחד יכול ,אני מאוד מסכים שהיו קורסים והשתלמויות אך באמת הגיע זמן לעלות את הרף המקצועי של העניין ,אשמח לשיטוף פעולה . חמש שנים שאני עובד בהדסה אם כל המחלקות בעיקר מחלות סופניות ,טיפולי קביע,מבוגרים וכו ... 15 שנה עוסק בליצנות ,תיאטרון רחוב,במאי יוצר ו.....( לימודים ג'אק לקוק,סמובר,פיליפ גוליה ועוד לומד תואר ראשון). אולי ביחד נצליח לעלות את הרף המקצועי בנושא. תודה.
 
האם באמת כדאי לנסר את הענף שיושבים עליו?

נראה לי שלא ממש... נופלים... זה כואב.. ואף אחד לא צוחק. לא הליצנים הרפואים, לא הליצנים האקדמאים, לא הליצנים מהבטן ולא הליצנים שעובדים גם בעולם הגדול. לטעמי הדיון הולך למקומות מסוכנים של ריב בין עדות. ריב שבו כל אחד מפאר את המורשת שלו ועל הדרך גם מבייש את המורשת של האחר. מי בגלוי ומי במרומז. רוצים לדבר על להעלות את הרף? בבקשה. אני אשמח לקרוא כאן הצעות קונקרטיות לגבי איכויות נדרשות, לגבי משך הכשרה, לגבי תקופת נסיון מעשי, לגבי מבחני הסמכה ולגבי כל קריטריון שעשוי לסייע להעלאת רמת ה"ליצן הרפואי". וואם יהיה כאן דיון כזה - צריך שיהיה בו עוד כלל. והכלל הוא שהכותב לא מתבסס על נסיונו האישי כאילו הוא-הוא-הוא ה"אמת הקוסמית". אם טובת הנושא עומדת מול עינינו - אז יאללה - שימו צד את האגו, את הצורךלהתבכיין, את התסכול והמרירות וגם את הצורך בשיווק עצמי. אני מסכים עם האמירה ש"לא כל אחד יכול להיות ליצן רפואי" - רק מה? גם לא כל אחד יכול להיות הורה, הרבה אנשים עושים את זה. קודם עושים ילד ואחר כך רואים מה קרה. וחלק גדול מהילדים סובל מזה, ההבדל הוא שאף אחד לא מערער על הלגיטימיות של הורה להיות הורה, או על הלגיטימיות והשגשוג של בתי הספר להורות.אולי בגלל, שהורה אחר, לא מפריע לי להיות הורה בעצמי וליצן רפואי שעובד במחלקה - אולי זה על חשבוני? ג'רום, אמרתי לך בשיחת טלפון, שצריך לשמוע את קולם של הצוותים הרפואיים. אני משוכנע, שכשזה יגיע לזה, הדיון יהיה על איכויות של אנשים שעובדים במחלקות בלי קשר לארגון בו הוכשרו, ומזה צריך להתחיל. מהצרכים של ה"לקוחות" - כפי שהם מגדירים אותם. הכי קל זה לנסר את הענף, ולשפוך את המים עם התינוק. הבעיה היא לקשה לחזור מזה אחר כך. ותחום שעדיין נמצא בראשית דרכו בארץ - לא טוב לו הויכוח הזה. ממש לא.
 

jerome2

New member
מסכים אם כל מילה

תודה אילן הכוונות שלי ממש למען המקצוענות והרמה נראה לי שבעל המאה ובעל הדעה אני מתכוון לשלומי אלגוסי שהוא בעצם התחיל אם כל הקורסים . צריך שהייה איזה שהיא ועדה של כטריונים לתחום וממש בלי מלחמות פוליטות, לדעתי . אני שמח שהדיון עולה וגם אם אנשים כועסים אני מבין אך אנו חייבים להיות ההורים של הילדים שלנו עד בגרותם,הלידה הייתה קשה והיום הילדים פשוט עושים מה שרוצים. נתתי את דעתי לעניין ההכשרה ,אך אשמח שנארגן פגישה יחד אם כמה גורמים שיוכלו לשבת ביחד ולנסח איזה קטיריונים לתחום אפשר אצלי בבית הייה עוגיות. מה דעתכם? תודה
 
למעלה