הסברים
יתכן שאם אתה עובד בעניין הטכני ולא ביצירה אז אולי לא תצטרך ידע בהיסטוריית הקולנוע. אבל אם אתה יוצר בין אם זה בימוי או כתיבה, אתה חייב (לטובתך) להכיר את כל העבודות של גדול הקולנוענים מסיבה אחת פשוטה: לדעת להיות מקורי. כל דבר שהמצאת - המציאו לפנייך. לא אחת הגעתי למצב שכתבתי משהו ואז באו אליי ואמרו "זה חיקוי מודרני לוים ונדרס" וזה, מן הסתם לא נעים ולא מכובד. ולא משנה מה תגיד. כשאת מכיר את כל העבודות, אתה יכול לדעת מתי אתה יוצר משהו מקורי ואיזה קנה מידה לאיכות. ובעניין פסטיבל קאן, זה לא קשור לידע זה. זה פשוט אחד הדברים שכולם אמורים לדעת מה זה... וגם כשאתה מנסה להתקבל דרך ראיון, ידע בתחום יכול להוסיף המון. וחוסר השכלה בתחומים כה פשוטים כמו זה עלול לגרוע וחבל. יזיק לקרוא קצת ולראות כמה שיותר סרטים? בוודאי שלא. ההיפך, אתה רק לומד יותר. למעשה, הרבה יותר מהלימודים בקורס כלשהו (והכוונה לעניין הטכני). לדוגמא,פעם צילמתי משהו שחשבתי אותו כחובבני וגרוע עד שיום אחד גיליתי שהאופן שבו צילמתי היה זהה לסגנון הצילום של ראול קוטאר, גדולי הצלמים בעולם (ממיסדי זרם הגל החדש הצרפתי). והיה נחמד לדעת שאני לא חרא בעצם...