לימודי קולנוע בארץ.

Nonamco

New member
לימודי קולנוע בארץ.

מהן הדרישות של האוניברסיטאות ללימודי צילום ובימוי? אם אני ילמד צילום ובימוי בארץ עד כמה יהיו גבוהים הסיכויים שלי להשתלב בתעשיית הקולנוע בחו"ל? תודה רבה. נ.ב יש עדיפות ללימודי צילום ובימוי בארץ או בחו"ל?
 

Deosette

New member
ברור שבחו''ל עדיף!

אבל אינני יודעת מהן תנאי הקבלה בחו''ל מלבד העובדה שעלייך לקבל ציון גבוה במבחן השפה. למשל בגרמניה אתה יכול ללמוד חינם אבל אתה חייב לעבור את מבחן ידע הגרמנית. לגבי הארץ. אם אתה בוחר בתואר אקדמי, המוסד היחיד ששוה זה אוניברסיטת תל אביב, מגמת הפקה. כדי להתקבל לשנה א' עלייך לקבל ציון התאמה בסביבות 580 (זה משתנה משנה לשנה) או להגיש סרט שעשית לוועדת הקבלה של החוג (כך אני התקבלתי). אולם מתוך 200 ומשהו סטודנטים, רק 30 עוברים לשנה ב' במגמת הפקה ו15 למגמת טלוויזיה החדשה. זהו המוסד היחיד בארץ שיש לו הכרה בינלאומית. בעיקר בקאן. אם לא חשוב לך התואר ותסתפק בתעודה אז אין ספק ששני המוסדות הטובים ביותר זה "סם שפיגל" בירושלים ו"קמרה אובסקורה" בתל אביב. שם מתקבלים בעזרת ראיון ומבחן יצירתיות. היתרון של מוסדות אלו על פני האוניברסיטה הוא שאלו חדשניות יותר.
 

GGOODD

New member
לא רלוונטי אליי עדיין אבל...

מה הכוונה סרט? כל מה שאתה צריך זה להגיד סרט? מה מבחינת נתונים כמו תעודת בגרות ופסיכומטרי? מה צריך שיהיה לך מהבחינה הזאת כדי להתקבל לשם?
 

talotan

New member
לא הייתי משווה

בין "סם שפיגל "ל"קמרה אובסקורה". תלוי מה רוצים ללמוד אמנם. אם מדובר על צילום, יכול להיות (אבל אז יש גם את "מוסררה" בירושלים). כדי לצאת קולנוען - הייתי ממליצה ללא ספק על "סם שפיגל". מוסד קשה אמנם (מבחינת דרישות) אבל תלמידים שעוברים שם - יוצאים היישר לתעשייה עם ידע כאנשי מקצוע. באוניברסיטת ת"א לעומת זאת יש יותר חופש מבחינה יצירתית בבחירת נושאי סרטים וכו'.. אבל צריך גם לממן ציוד ולהשקיע כסף ביצירת הסרטים. בסם שפיגל חל איסור להשתמש במה שאינו ציוד בית הספר. לטעמי הבחירה היא בין שני המוסדות הללו.
 

kush kush

New member
ומה התנאים חוץ מזה? לא צריך

כל מיני ציונים בבגרות? או יחידות מסוימות?
 

Deosette

New member
לא מסתכלים על ציוני בגרות

אלא על ממוצע הציונים יחד עם הפסיכומטרי (התאמה). עם אתה מעל גיל 30 אתה יכול בלי זה, ולהגיש קורות חיים. לגבי קאמרה אובסקורה זה נכון שאצלם האיכות היא על צילום ולא על השאר, בהחלט הייתי מעדיפה סם שפיגל, שם לא צריך ציונים אולם קשה להתקבל והלימודים הם ל4 שנים בעוד שבתל אביב זה 3 ושם אתה מקבל תואר מאסטר אקדמי. אם שירתת ביחידות מסויימות שקשורות לצילום ועשיית סרטים אז תוכל להגיש סרט שצילמת או ביימת, יחד עם קורות חיים המפרט את ניסיונך בתחום וזה עשוי לעזור לך להתקבל (בכל מקום), כמובן בתנאי שהם יגלו שיש בך פוטנציאל.
 

Nonamco

New member
יש אתר ל- "סם שפיגל" ?

זה בית ספר לקולנוע? (לומדים בו צילום,בימוי עריכה וכו'?) מה ההבדל אם אני יוצא עם תואר בקולנוע מאוניברסיטת תל-אביב לזה שאני יוצא עם תעודה של צלם ובמאי מסם שפיגל? מה זה פסטיבל קאן? ואיך אוניברסיטת תל-אביב מתקשרת לזה? תודה רבה.
 

Deosette

New member
ושל אוניברסיטת תל אביב

http://www.tau.ac.il/arts/yedion/2001/cinematv.doc
 

Deosette

New member
והערה קטנה

השאלה "מהו פסטיבל קאן" היינה מזעזעת ביותר כשזה בא מפיו של מישהו שרוצה ללמוד קולנוע. זהו הפסטיבל פרסי הקולנוע החשוב ביותר בעולם אחרי פסטיבל וונציה ופסטיבל ברלין. והמפורסם ביותר. אף חשוב מאוסקר כיוון שזה בינלאומי. עצה, תתחיל לקרוא כמה שאפשר על קולנוע וסרטים אחרת יהיה לך מאוד קשה להתקבל לסם שפיגל או בית ספר אחר שבוחן אותך דרך ראיון. מה שגם זה לא מוסיף כבוד.
 

GGOODD

New member
רגע רגע רגע...

אני לא מבין את העניין, אני שעבדתי בכמה מקומות בהפקה ומתכוון גם בעתיד להיות מפיק אחרי הצבא, לא מבין למה אני צריך לדעת את היסטוריית הקולנוע והסרטים. אני באמת שלא מבין מה הקשר לשאיפה למקצוענות ויצירה ליידע על הקולנוע... אני לא יודע לגבי משרת הבימוי ותסריטאות שזה יכול להיות שקשור, אבל אחד כמוני שמעוניין להיות מפיק במקצועו שזה עניין טכני נטו, לא חושב שצריך יידע עיוני על העבר... (כמובן שאני לא מתייחס לנסיון ורקע טכני שזה מן הסתם חובה שיהיה)
 

Deosette

New member
הסברים

יתכן שאם אתה עובד בעניין הטכני ולא ביצירה אז אולי לא תצטרך ידע בהיסטוריית הקולנוע. אבל אם אתה יוצר בין אם זה בימוי או כתיבה, אתה חייב (לטובתך) להכיר את כל העבודות של גדול הקולנוענים מסיבה אחת פשוטה: לדעת להיות מקורי. כל דבר שהמצאת - המציאו לפנייך. לא אחת הגעתי למצב שכתבתי משהו ואז באו אליי ואמרו "זה חיקוי מודרני לוים ונדרס" וזה, מן הסתם לא נעים ולא מכובד. ולא משנה מה תגיד. כשאת מכיר את כל העבודות, אתה יכול לדעת מתי אתה יוצר משהו מקורי ואיזה קנה מידה לאיכות. ובעניין פסטיבל קאן, זה לא קשור לידע זה. זה פשוט אחד הדברים שכולם אמורים לדעת מה זה... וגם כשאתה מנסה להתקבל דרך ראיון, ידע בתחום יכול להוסיף המון. וחוסר השכלה בתחומים כה פשוטים כמו זה עלול לגרוע וחבל. יזיק לקרוא קצת ולראות כמה שיותר סרטים? בוודאי שלא. ההיפך, אתה רק לומד יותר. למעשה, הרבה יותר מהלימודים בקורס כלשהו (והכוונה לעניין הטכני). לדוגמא,פעם צילמתי משהו שחשבתי אותו כחובבני וגרוע עד שיום אחד גיליתי שהאופן שבו צילמתי היה זהה לסגנון הצילום של ראול קוטאר, גדולי הצלמים בעולם (ממיסדי זרם הגל החדש הצרפתי). והיה נחמד לדעת שאני לא חרא בעצם...
 

dgrwkl1

New member
אחחחח..את מה זה קשקשנית

את אשכרה חוזרת מילה במילה מה שמכתיבים לך בלימודי קולנוע.. את פשוט בדיחה ואת עוד מדברת על להיות מקורי?? חחחח..אין לך שום סיכוי להיות כזו. אני במקרה נתקלתי בדיון הזה....ופשוט הצחקת אותי.
 

Deosette

New member
האתר של פסטיבל קאן

האוניברסיטה קשורה בכך שכל שנה מגישה האוניברסיטה סרט בקטגורית סרטי סטודנטים. וכבר 5 שנים ברציפות הצליחה ישראל להכנס לגמר בזכות החוג הזה מאז שדובר קוסאשווילי זכה. http://www.festival-cannes.fr/default3.php
 

Deosette

New member
זה תלוי איזה פסיכומטרי יש לך

אתה יכול להיות בעל ממוצע נמוך בתנאי שיש לך פסיכומטרי גבוה וההפך, החיבור של שניהם יוצר ציון התאמה וניתן לבדוק מהו באתר האוניברסיטה. ציון ההתאמה השנה בחוג הוא בערך 580. אם יש לך ממוצע מעל מאה אז אפילו לא צריך פסיכומטרי.
 

kush kush

New member
אינלי מושג כי עוד לא הגעתי לפסיכומט

רי בכלל.. וגמלא לבגרות מלאה.. אני רק ביא..:]
 

Deosette

New member
יש לך 2 אופציות

לקרוע את התחת בציונים ובפסיכומטרי או לרכוש ניסיון בתחום ולהתחיל כבר ללמוד - לבד - גם תאורטית וגם (בעיקר) לצלם ולערוך כמה שאפשר. מניסיון, כדאי לבוא ללימודים כבר עם ניסיון וזה הכי משתלם! ולעבוד על היצירתיות שלך, להתאמן ולהראות לאחרים כדי לשמוע ביקורת ולדעת איפה כדאי לשפר.
 
למעלה