לימודי רפואת שיניים בארה"ב, עדיפות לקליפורניה

jacobwuhduwhddh

New member
לימודי רפואת שיניים בארה"ב, עדיפות לקליפורניה

אהלן,
אני בן 23 חייל משוחרר, מאז ומתמיד ייעדתי את עצמי למקצועות הרפואה. סיימתי ביה"ס בהצטיינות ואני מתכנן את המסלול להמשך אחרי שקצת חיפשתי את עצמי מאז שחרורי מצה"ל.
לאחר מספר ביקורים בארה"ב נפלה ההחלטה שארצה להעתיק את מגורי לשם וללמוד שם. אני יודע שלשם ויזת סטודנט אצטרך להוכיח יכולת כלכלית (יש לי) ולמצוא מוסד אקדמי שינפיק לי I-20 לאחר שאתקבל אליו, ואז אצטרך לפנות לשגרירות ולקבוע תור לראיון לויזת F-1.
ידוע לי שהמסלול ללימודי רפואה כולל לימודי תואר ראשון (PRE MED) ולאחר מכן לימודי רפואה, הסיכוי להמשיך ללימודי הרפואה לאחר התואר בקדם רפואה הינו קלוש מאחר והאמריקאים נותנים עדיפות לאזרחים ולתשובים שלה, ורק אז אם ישארו מקומות הם יוקצו לזרים הטובים ביותר.
השאלה שלי האם ידוע למישהו על המסלול לרפואת שיניים? האם מדובר במסלול הזהה לזה של הרפואה?
האם נהוג ללמוד אותו בקליפורניה? ובלי קשר, יש לאנשים המלצות לתארים פרקטיים שאפשר יהיה ללמוד ב COMMUNITY COLLEGE או משהו אחר שאוכל להרשות לעצמי לעמוד בעלויות הכלכליות שלו? (בערך 10-12K שכר לימוד בשנה?) ואילו מוסדות אקדמאים יש באזור?
לא נעול על CA אבל מאוד התחברתי למקום ולאווירה, בניו יורק לדוגמא שמעתי הרבה על CUNY, שאני לא פוסל בכלל, אבל הייתי רוצה לבחון עוד אופציות.
תודה רבה מראש על העזרה!
 

Boston Guy

New member
יש מאות מוסדות לימוד אקדמאיים בקליפורניה

ויש כ 4000 מוסדות כאלה בארה"ב.
כדי לעזור לך לבחור, ממשלת ארה"ב הקימה מרכז ייעוץ לענייני לימודים בארה"ב בישראל. הם נמצאים בשדרות רוטשילד בתל אביב וקוראים לו Education USA Israel. יש להם דף פייסבוק שיכול לכוון אותך.
אם הם עדיין נותנים את אותם שרותים שהם נתנו בעבר - הם יסבירו לך עלויות, סיכויי קבלה וסיכויי מעבר לתכנית רפואת שיניים אחרי ה undergrad.
 

ilanvag

New member
כדי להיות רופא, אתה צריך לימודים מצטברים של הרבה שנים

באוניברסיטה -- קודם תואר ראשון, ולאחר מכן לימודי רפואה, כפי שאתה כבר יודע (כתבת...).
&nbsp
מעבר לזה, הסיכוי של סטודנט זר לקבל מילגה הוא קלוש עד אפסי.
&nbsp
ולכן, כדאי להבהיר נקודה אחת, ברשותך. כאשר אתה כותב "יש לי יכולת כלכלית" -- על איזו יכולת בדיוק אתה מדבר, אם אתה כותב שאתה יכול להרשות לעצמך 10-12K בשנה?
&nbsp
בהערכה מאוד זהירה ומאוד עדינה, בשביל לסיים לימודי רפואה בארה"ב -- בהנחה ובכלל תוכל להתקבל, אתה צריך חצי מיליון דולר בבנק... זה הן בשביל שכר הלימוד, והן בשביל מחיה שוטפת. יש לך משהו שאפילו מתקרב לזה?
&nbsp
כי אם היכולת הכלכלית שלך היא בגזרת 50-100 אלף דולר, או אפילו טיפה יותר -- אתה רחוק שמיים מארץ מאיפה שאתה צריך להיות...
&nbsp
אם אני במקומך, אני מנסה להתקבל ללימודי רפואה בישראל, ומתחבר לרופאים/מרצים/מנהלי מחלקות שעובדים גם בארה"ב ושיש להם גם רישיון אמריקני, ובודק איך "לקפוץ" לקראת סוף התואר בין ישראל לארה"ב. זה אפשרי, יש לי חבר שעשה את זה (רוב הלימודים שלו היו בישראל, והוא סיים אותם ועשה את ההתמחות בארה"ב; לא יודע פרטים מעבר לזה, כי אני לא מבין בתחום).
&nbsp
 

jacobwuhduwhddh

New member
ומה בקשר לרפואת שיניים?

בתגובה התייחסת לרפואה כללית ושאלתי האם ידוע לאנשים על המסלול לרפואת שיניים (שכידוע בישראל ובאירופה מקוצר ושונה בהשוואה לרפואה כללית)?
 

Boston Guy

New member
בארה"ב - תואר ראשון ואח"כ בית ספר לרפואת שיניים זה 8 שנים

והערכת המחיר של אילן היא נמוכה קצת - רפואת שיניים זה מקצוע יקר מאוד ללימוד כי צריך כלי עבודה יקרים, חומרים יקרים וכיוצ"ב.
רק לסבר את האוזן - בית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת TUFTS גובה מתלמיד רפואת שיניים 3,500$ לשנה, כל שנה, רק על סטריליזצייה של כלי העבודה שלו... ועוד 600$ לשנה על "כביסת חלוקי עבודה" (רופא שיניים צריך להחליף חלוק בין חולה לחולה...).
והמחיר של ה Dental Kit שכל סטודנט צריך הוא כממעט 10,000$.

מי שלמד רפואת שיניים מחוץ לארה"ב ויש לו תואר DMD "זר" - צריך לעבור בארה"ב מסלול לימודים אינטנסיבי (ויקר) של שלוש שנים ולעבור את בחינות המקצוע של ארה"ב שוב כדי לקבל רשיון עבודה כרופא שיניים בארה"ב.

יש לי כמה מכרים כאן באזור בוסטון שעשו את התהליך הזה - למדו רפואת שיניים וקיבלו תואר רופא שיניים בישראל או במזרח אירופה, ובהמשך באו לבוסטון ועשו את מסלול לימודי הסבת הרשיון (DIS) בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת TUFTS.
מסלול לימודי ההסבה לרופא שיניים זר ב TUFTS עולה נכון להיום כרבע מליון דולר (60 אלף דולר לשנה הראשונה, 90 אלף דולר לשנה השנייה ו 90 אלף דולר לשנה השלישית). המספרים הללו אינם כוללים הוצאות מחייה, מגורים, תחבורה וכיוצ"ב. זה נטו עלות הלימודים. זה גם לא כולל את עלות המבחנים של הרשות להסמכת רופאי שיניים.
 

boneguy

New member
מה שבוסטון אמר, עם כמה תיקונים

ראשית, הבית ספר אליו התייחס בוסטון הוא אחד מהטובים במדינה כולה. לא פשוט להתקבל לשם - נקודה.

בתור אחד שבדק את זה לעומק, אכן מדובר בסכומים מטורפים. החלק האופטימי, לרוב מדובר בתכנית של שנתיים. בכמה מוסדות שבדקתי, לא מצאתי שום תכנית מתחת ל- 70 אלף דולר לשנה. אכן, ציוד, מחשב, ורישומים הם עוד כמה אלפים טובים.

זה לא כולל שקל על עלויות מחיה.

אין אפשרות לקבל מלגות. מקסימום הלוואה פדראלית אם אתה אזרח או מחזיק בגרין קארד.

וכל זה שאתה מגיע כבר כרופא שיניים, והצלחת להתקבל. בתור מישהו שהתקבל לתכנית דומה (ובסוף לא הלך כי לא יכלתי לשלם את זה), גם לא כל כך קל להתקבל
 
למעלה