לימוד השירים של הריקודים

לימוד השירים של הריקודים

ותיקי הרוקדים אמרו לי , שבכל הרקדה היתה הפסקה רשמית. לא השמיעו מוסיקה . הרוקדים פינו את האולם לרבע שעה, שתו קפה ושוחחו ביניהם. לפעמים ישבו עם שירונים, אלה שהיו מעונינים, ולמדו, בעזרת אקוריוניסט את השיר של הריקוד, שנלמד בהרקדה. אני בדעה , שהפסדנו את החויה הזו - כשהפכנו כל הרקדה למרתון. ההפסקה - יועדה לריקודי ,דבקה ,שורות,סלונים, עמים. אין מנוחה מוחלטת. אין מפגש רעים. והנה סיפור שאפי נצר סיפר. הוא היה אקורדיוניסט של שלום חרמון ז"ל, ובהפסקה לימד שירים. הוא לימד פעם- שיר שבסיומו המילים "ובני צאן ובני צאן ימחאו כף" כשסימו לשיר את המילים ימחאו כף - אחד האנשים צעק לו: "אביך סוס". אפי השתומם על החוצםה הזו. שאל את הרוקד לפשר החוצפה "הזמר" ענה לו : אתה שרת "אמך אוכף" (כך הוא הבין את המילים "ימחאו כף") עניתי לך שאביך סוס. זה מקרה שהיה. מה דעתכם על החזרת ההפסקה הרשמית להרקדה, אשר בה ישירו קצת ?
 

בי

New member
עדיין קיים אצל יואב אשריאל

בהרקדות הנוסטלגיה שלו, ביום רביעי הראשון בכל חודש, בביכורי העיתים, הוא עושה הפסקה לשתיה, וספונטאנית יוצאת שירה בציבור. אני לא אוהבת את זה. כשאני באה לרקוד, אז זה לרקוד, ואם אני רוצה לשיר, אני אלך לשירה בציבור ולא להרקדה. אני חושבת גם שלאנשים היום יש פחות סבלנות מאשר פעם, ורוצים יותר "אקשן". ההפסקה לשירה לא היתה מקובלת בכל ההרקדות. עד כמה שאני זוכרת זה היה מקובל תקופה מסויימת אצל יהודה עימנואל באוניברסיטה, ואצל יואב אשריאל בחוגים מסויימים. אולי היה מקובל יותר לפני זמני (לפני יותר מ 30 שנים???) בבית רוטשילד בחיפה, בהרקדות של בנצי תירם היה אליהו גמליאל מחלל או מתופף, אבל מיוזמתו, והוא עושה זאת גם עכשיו. גם יואב סידי מביא איתו חליל להרקדות ומחלל תוך כדי.
 
ל-בי שלום לך גם אני לא סובל את

ההפסקה הזאת בדיוק כמוך למרות שאני מאד אוהב שירה בציבור.את כל מה שאמרת שמעתי גם מרוקדות ותיקות אחרות אבל בכל זאת החוג והשיקולים הם של יואב והוא המחליט והפוסק האחרון.יכול להיות שיש כמה שכן מעונינים בשירה.אז אין מה לעשות.יכול להיות שיואב אשריאל חי עדיין בעבר והוא נהנה מהאוירה של העבר שהוא חי וגדל בה.אז עכשיו את חושבת לשנות אותו.אולי כן אפשר.את כמובן יכולה להתקשר אליו הביתה .אני משוכנע שהוא ידבר איתך על הנושא הזה בכיף.הוא גר בגבעתיים ואם אין לך את מספר הטלפון שלו אז הוא רשום בספר הטלפוניים וגם בחוברות רוקדים של ירון מישר בנושא הרקדות נוסטלגיה.
 

dw2322

New member
במקום "חי בעבר" הייתי מציע "נישה"

ישנה חפיפה בין חובבי ריקודי עם וחובבי שירה בציבור (שנה שעברה בכרמיאל היתה כזו שירה ביום האחרון והיה נחמד מאד), לכן נראה לי שהחוג הזה פונה לנישה ייחודית. מי שאוהב גם לשיר בציבור ימצא בהרקדה הספציפית הזו את מבוקשו. השירה בציבור מבדילה אותו מעשרות החוגים האחרים, ואיני מוצא בזה כל רע. מי שלא מעוניינים לשיר בציבור ימצאו מלוא הטנא הרקדות אחרות.
 

קורין1

New member
לדעתי זה אכן יוסיף לאווירה.......

בהרקדות, שיקחו את זה לתשומת ליבם המרקידים. באהבה
 
למעלה