לימוד חשבון

anat15

New member
לימוד חשבון

הבת שלי (בכיתה ב') אינה עונה על תרגילים בחשבון "בשליפה" אלא נעזרת באמצעי המחשה כל שהוא (בד"כ האצבעות שלה...). יום שלישי יש לה מבחן והמורה היום (סוף סוף) העירה את תשומת ליבנו לכך "שיש איתה קצת בעיה". איך אני יכולה לעזור לה? את מהות החיבור והחיסור היא מבינה היטב גם כאשר מדובר בשאלה מילולית וגם כאשר מדובר בתרגיל, אבל היא צריכה לחשב. יש עוד דרך חוץ מללמוד "כמו תוכי"?
 

papylove

New member
ישנם דרכים רבות

ללימוד חשבון שאותם יכולה לעזור מורה להוראה מתקנת.גם הבת שלי בכיתה ב' ןיש לה בעיה זהה בכפל (בזמנו גם בחיבור וחיסור). הבת שלי לא זקוקה להוראה מתקנת (וזאת אני אומרת אחרי ברורים ואחרי ששלמתי לא מעט כספים להוראה המתקנת). שמתי לב אצל הילדה שכאשר היא פותרת את אותם התרגילים יום אחרי יום ונעזרת באמצעי המחשבה בסופו של דבר החומר נשמר כך היה לנו בחיבור וכך עתה עם הכפל בהתחלה לא זכרה כלום למרות שהבינה את המהות וכשקיבלה תרגיל יכלה להסביר אותו. את הכפל הם התחילו ישר אחרי חג סוכות ורק היום היא יכולה לפתור תריגלי כפל עד הכפולות של שלוש (כל הכיתה אמורה לדעת את כל לוח הכפל) המחנכת פנתה אלינו ואמרה כי היא רואה את הבעיה אך לאור ההכרות אם הילדה היא בטוחה כי הילדה תתגבר. הסברנו לה את אופן הלימוד של הילדה (לוקח לה זמן לזכור ולהתמיע את החומר אך כאשר כבר נכנס לא יוצא). את יכולה לפנות גם למורה ולבקש עצה איך היא עובדת בכיתה עם הילדים איזה פיתרון היא יכולה לתת לעבוד עם הילדה? אני יודעת דבר אחד אם הילד מבין את המשמעות ומבין מה זה אומר ומה צריך להיות אז יש ילדים שלומדים יותר מהר יש כאלה יותר לאט ויש כאלה שזקוקים לתווך. יש לזכור שככל שהילדים גודלים החומר נעשה קשה יותר ולכן הבעיות מתחילות לצוץ. את חייבת לברר עם הבעיה של הילדה היא בעיה של זמן - שלוקח לה יותר זמן להתמיע את החומר או שהבעיה היא בהבנת החומר ואז היא תצטרך תיווח של הוראה מתקנת.
 

yoniker

New member
אין לילדה שלך שום בעיה

אני זוכר שגם בכיתה ד הייתי עושה חיבור למספרים קטנים עם האצבעות.
 
למעלה