לימוד עצמי ובעיות זיכרון קשות
אני לקוית למידה, עם בעיות קשב וריכוז ובעיות קשות בזיכרון העבודה(על רקע בעיות קשב) וקשיים גדולים בזיכרון הבינוני (על רקע מחלת אלצהיימר תורשתי). אני מובטלת עקב נכות, ובעבר ניסתי ללמוד משפטים . אחרי ארבעה חודשים שראיתי שאני לא זוכרת כלום עזבתי את האוניברסיטה כשבליבי תכננתי ללמוד קודם לבד בבבית ורק אחר כך לחזור לאוניברסיטה. אחרי העזיבה ניסתי קורסים ללימוד אסטרטגיות למידה ובקורס למדתי את מה שידעתי מהספר "אסטרטגיות למידה" של מליץ וספרים אחרים שאותם קראתי כבר לפני 6 שנים. מציק לי מאוד שהתכנים שמשתמשים בהם לצורך לימוד הקניית אסטרטגיות למידה הם רק לצורך דוגמא . כנ"ל אצל קלינאית תקשורת המילים שחוזרים הם רק לצורך דוגמא. כי אני מרגישה שאם היו משתמשים בתכנים של החומר שאותו אני רוצה ללמוד ביני חוזים בלימוד האיסטרגיות ובתרגול של הקלינאית ואפילו באבחונים שלהם אז הייתי מצליחה לזכור ולהפנים את החומר. אני בטיפול אצל נוירופסיכולוג שמלמד אותי שיטות איך לזכור אבל עם הבעיות שלי חרשתי את כל שיטות הלמידה והזכירה וזה לא מחדש לי כלום. ואני מרגישה שאנחנו מבזבזים את הזמן בימקום שיחליף את התכנים שהוא מדגים איתם תרגולים עדיף היה שיחליף אותם לתכנים לתשובות בדיני חוזים שאני רוצה לזכור . ואז גם יהיה לי מוטיבציה יותר גדולה לתרגל וגם זה יעזור לי אישית לזכור את מה שאני רוצה לזכור . אני יודעת שיש קויצ'ינג או מדריכים אישיים אבל זה עולה המון המון כסף ואני רחוקה מאוד מהיכולת לממן דבר כזה ולכן תחושת ההחמצה את הנוירופסיכולוג היא עוד יותר גדולה . והצרה הנוספת היא שאני אפילו לא יודעת איך קוראים לשיטת טיפול ותרגול שמשתמשת עם תכנים שהמטופל רוצה לזכור . ומה להגיד לנוירופסיכולוג ולקלינאית תקשורת ? אגב, לבד אני מנסה להתמודד על ידי כך שאני מקליטה את עצמי מקריאה את החומר ואני לומדת לבד מתוך ספרים של אוניברסיטה הפתוחה בלי לחץ. ועוד משהו שחשוב לי לומר הוא שהמטפלים מעודדים למידה מפני שלמידה היא כמו כושר גופני למוח וסגולה למניעת הידרדרות קוגניטיבית .
אני לקוית למידה, עם בעיות קשב וריכוז ובעיות קשות בזיכרון העבודה(על רקע בעיות קשב) וקשיים גדולים בזיכרון הבינוני (על רקע מחלת אלצהיימר תורשתי). אני מובטלת עקב נכות, ובעבר ניסתי ללמוד משפטים . אחרי ארבעה חודשים שראיתי שאני לא זוכרת כלום עזבתי את האוניברסיטה כשבליבי תכננתי ללמוד קודם לבד בבבית ורק אחר כך לחזור לאוניברסיטה. אחרי העזיבה ניסתי קורסים ללימוד אסטרטגיות למידה ובקורס למדתי את מה שידעתי מהספר "אסטרטגיות למידה" של מליץ וספרים אחרים שאותם קראתי כבר לפני 6 שנים. מציק לי מאוד שהתכנים שמשתמשים בהם לצורך לימוד הקניית אסטרטגיות למידה הם רק לצורך דוגמא . כנ"ל אצל קלינאית תקשורת המילים שחוזרים הם רק לצורך דוגמא. כי אני מרגישה שאם היו משתמשים בתכנים של החומר שאותו אני רוצה ללמוד ביני חוזים בלימוד האיסטרגיות ובתרגול של הקלינאית ואפילו באבחונים שלהם אז הייתי מצליחה לזכור ולהפנים את החומר. אני בטיפול אצל נוירופסיכולוג שמלמד אותי שיטות איך לזכור אבל עם הבעיות שלי חרשתי את כל שיטות הלמידה והזכירה וזה לא מחדש לי כלום. ואני מרגישה שאנחנו מבזבזים את הזמן בימקום שיחליף את התכנים שהוא מדגים איתם תרגולים עדיף היה שיחליף אותם לתכנים לתשובות בדיני חוזים שאני רוצה לזכור . ואז גם יהיה לי מוטיבציה יותר גדולה לתרגל וגם זה יעזור לי אישית לזכור את מה שאני רוצה לזכור . אני יודעת שיש קויצ'ינג או מדריכים אישיים אבל זה עולה המון המון כסף ואני רחוקה מאוד מהיכולת לממן דבר כזה ולכן תחושת ההחמצה את הנוירופסיכולוג היא עוד יותר גדולה . והצרה הנוספת היא שאני אפילו לא יודעת איך קוראים לשיטת טיפול ותרגול שמשתמשת עם תכנים שהמטופל רוצה לזכור . ומה להגיד לנוירופסיכולוג ולקלינאית תקשורת ? אגב, לבד אני מנסה להתמודד על ידי כך שאני מקליטה את עצמי מקריאה את החומר ואני לומדת לבד מתוך ספרים של אוניברסיטה הפתוחה בלי לחץ. ועוד משהו שחשוב לי לומר הוא שהמטפלים מעודדים למידה מפני שלמידה היא כמו כושר גופני למוח וסגולה למניעת הידרדרות קוגניטיבית .