לימוד תנועות

קסם31

New member
לימוד תנועות

שלום לכולם אני לא יודעת אם אני בפורום הנכון (אם לא אשמח אם תפנו אותו) התחלתי ללמד ילדה בסוף כיתה א קריאה וגיליתי שיש לה בעיה לזכור את התנועות. האם יש שיטה כלשהי ללמד תנועות (זה לא מספיק כשאני אומרת לה ומראה לה עם הפה היא עדיין לא זיכרת אחרי דקה) לתת לה תרגילים על מנת שתדע (מכינה שיעורים לבד ולא מצליחה) אשמח אם תעזרו לי... תודה רבה
 

FOR THE LD

New member
זה באמת "לא מספיק"...

צדקת! "זה לא מספיק" כשאת "אומרת לה ומראה לה עם הפה". היא צריכה ללמוד לזהות את התנועה או הצירוף ("תראי לי איפה הצליל A" או כל צליל אחר "הדגישי בטוש-זוהר את כל הצלילים"...), ובהמשך לקרוא ולכתוב את זה - כלומר לנקד צירופים שהיא כותבת, במחברת שתיוחד לשם כך. בעניין הניקוד - לא לוותר, כל צירוף או מילה שתכתוב חייבים להיות מנוקדים בזמן כתיבת המילה, תוך המללה (BA NA NA), ולא לאחריה! באופן זה היא תלמד לקשר בין סמל התנועה וצלילה, ובין התנועה והעיצור. שימוש בכרטיסי ניווט מומלץ בלימוד כל תנועה חדשה. אם את מלמדת, כדוגמא, את הצירה - כדאי לצייר שתי עיניים, המילה עיניים מתחילה בצליל E, והיא מזכירה את שתי הנקודות האופקיות, שמהן בנויה התנועה. חשוב לערוך מבדק בכל שיעור על צלילים ומילים שנלמדו. חזרה מקדמת הפנמה. עבודה נעימה ופוריה!
 

קסם31

New member
תודה רבה

עזרת לי מאוד . אם יש לך דוגמאות נוספות לכרטיסי ניווט (כי אין לי מושג מה זה)אני אשמח להיעזר בך[ תודה רבה וסוף שבוע נפלא
 
קסם 31 - את בפורום הכי נכון ../images/Emo13.gif

לימוד התנועות כדאי שיהיה ענייני : לתנועה יש שם. שם התנועה מראה בדיוק איך תיקרא האות ביחד איתה. לכן כדאי ללמד בכל דרך אפשרית את שם התנועה - ומשם הדרך קלה יותר ללימוד צלילי האותיות המלוות בתנועות. קמץ הוא Xה ולכן המלה 'ראה' תיקרא בקלות יחסית. לימוד התנועות יכול להיעשות בדרך של משחקים (חפשי פה בפורום, עשינו זאת פעם). כשהיא קוראת מילים יש לתת מסוגים שונים, גם מילים משמעותיות וגם מילות תפל. בהצלחה !
 
למעלה