צעצועים לבת שנה וחצי
שלום, שימי לב להבדל בין דיבור לשפה או אוצר מילים בכלל. כשאת כותבת 'דיבור' הכוונה היא להפקה של המילים. בעוד שפיתוח/העשרת השפה או אוצר המילים מתייחס להכרות, הבנה ולא בהכרח להבעה. כלומר, כשאת שואלת: איפה הפיל, למשל, היא יכולה להצביע על התמונה הנכונה. אם תשאלי: מה זה? היא תצטרך להפיק את המילה, לומר אותה בקול. ביקשת משחקים לפיתוח הדיבור. אז למעשה כל משחק, כשאת שואלת אותה: מה זה? יפתח את הדיבור. כשאת שואלת שאלה, פונה אליה ומחכה לתשובה - כל אלה מפתחים את הדיבור. אם כי, כדאי לא ליצור לחץ. ילדים רבים בגיל הזה מדברים משפטים בני מילה אחת וקצת משפטים בני שתי מילים. וזה בסדר. לכן, ספרים, משחק לוטו בסיסי שבו אתם מתאימים את הכרטיס לתמונה תוך שמציינים את שם האובייקט - מצוין לפיתוח השפה ואוצר המילים בכלל. עוד משחקים לגיל שנה וחצי - עם דגש על מוטוריקה עדינה: צעצועים שעוסקים גם בתיסה חזותית והתאמת צורות הם למשל: סקוצ'יקיד צורה וצבע (צ'ופצ'יק). גופים לפעוטות (אורדע) פאזלים של מקסימום 5 חלקים בודדים. מגה בלוקס ו/או קוביות מעץ. מגדל כוסות בצק וצבעים - חשוב לחיזוק שרירי האצבעות וכף היד! פעלולונים שבהם יש הפעלות מורכבות יותר כמו - סיבוב, לחיצה על כפתורים קטנים וכו'. 'המפתח להתפתחות' - של פוירברג לגבי משחק דמיוני - מקובל להתייחס לגיל שנה וחצי-שנתיים כאל התקופה בה מופיעים ניצני משחק הדמיון - האכלת בובה למשל. הסעת מכונית. את יכולה להתחיל - רק תהיי רגישה לסימנים שלה. האם היא מצטרפת, האם היא 'בענין' או עדיין לא. דמיון זה גם לקחת מגדל כוסות ופעם לבנות ממנו מגדל, ופעם לסדר בשורה לפי הגודל, ופעם להחביא אותן אחת בתוך השניה...