ליענקלה החביב. שכחת אותי

עזרא - לא שכחתיך , חס וחלילה

היו תקלות רבות עם השרת של האתר, עד כדי כך - שירון טלפן אלי , וחשב לבטל את כל האירוח. השיחות עם הכותבים היו משובשות ולא משורשרות כראוי. יותר מאוחר עשו סדר , ויכול להיות שתשובתי אליך נמחקה או השתבשה ואשר לשאלתך , ידידי. (איך קראתי לך : "אבא טוב".) היה לי קשר עם מלחינים. עם אפי נצר, גיל אלדמע, אמיתי נאמן, יוסי ספיבק ועוד. המלוות שלי באקורדיון, גם הן מוסיקאיות ומלחינות חוה אלברשטיין, רחל הראל (גרוס) ועוד. אני לא שיניתי מנגינות . השתדלתי להיות נאמן למקור. לדוגמא , כשהבאתי את קיסמי שאול -בפעם הראשונה, יואב אשריאל ביקש להוריד את הקטע האחרון של הבית הראשון כדי ששלושת הבתים יהיו סימטריים , ואני לא הסכמתי. וראה זה פלא, כולם מושיטים רגל ימין בגמר הבית הראשון, והמנגינה נשארה בעיבודה המקורי. אותו דבר , בגאולים, בהיושבת בגנים.ועוד ריקודים. בויכוח שהיה לי עם תרצה הודס , יוז´ו וירון מישר - טענתי , שהעיבוד הוא חלק מהחויה שעובר מחבר הריקוד. לא רק המנגינה נטו. כשנגן אקורדיוניסט - הוא ניגן את המנגינה נטו. לעיתים שמחנו שהוא מצליח להשתלט על התוים של המנגינה שנתנו לו, אם היינו צריכים לללמד אותו את המעברים והקישוטים העיבודיים - לא יודע לאן היינו מגיעים. כשהתחלתי לעבוד עם תקליטים ומנגינות מעובדות, לא רציתי לוותר על העיבוד. בבת תימן - אסרו עלי בתחילה ללמד אותו באולפנים - " כי אף אקורדיוניסט לא יכול לנגן את המנגינה הזאת ". נאלצתי - לשאת טייפ כבד לכל הרקדה - רק בגלל הריקוד הזה. אני מקוה שעניתי לך , על שאלתך. אם יש לך עוד שאלות - אל תתבייש טלפן אלי 04-8726027 איתפאדל - ביתי ביתאק. ידידך יענקלה
 
עוד שאלה ליענקל´ה

ויסלח לנו עזרא כרמל, שתפסנו טרמפ על ההודעה שלו. קודם כל מזל טוב ליום ההולדת. לא יצא לנו לדבר איתך אצל מישאל, אבל מוטב מאוחר... ולשאלה/הערה - כאשר יוצר מתארח בהרקדת נוסטלגיה (ולא רק שם), קורה מדי פעם שכמעט כל הרוקדים סביבו רוקדים לא נכון (הדודאים, לדוגמא). הרוקדים, כמובן, לא טורחים להסתכל היוצר (הם בד"כ יודעים יותר טוב ממנו) - וכך הטעויות ממשיכות להתגלגל. לפני כמה שנים, היוצר היה עוצר את ההרקדה לדקה, ומתקן (וזה, לדעתנו, החלק הכי חשוב ב-"לרקוד עם יוצרים"). היום זה כבר כמעט שלא קורה. למה? התייאשתם מאיתנו? זה גם מתחבר לדיון שהיה כאן על מחיאות הכפיים שנדחפות לכל מיני ריקודים. ושוב, מזל טוב מאיתנו (וכל הכבוד לכל השואלים - היה ממש מרתק לקרא) חגית וניר
 
חגית וניר - קרצתי לכם כמה פעמים

האם לא הרגשתם ? אני נוכחתי, בארץ ובחו"ל - כשהוזמן יוצר, אשר ניסה לעצור את הקהל הרוקד בעיקר , בערב חגיגי - פגם באוירה הטובה. בהרקדה חגיגית אנשים רוצים , לשמוח ולא ללמוד. הביצוע הנכון הוא כשמסתכלים על הביצוע של היוצר. מי שרוקד נכון, נהנה מן העובדא, שהוא איכותי יותר בקבוצה. יש שינויים שהעם עשה ואין טעם להתערב. ביקר בהרקדה המונית. מתי כן ? כאשר עושים סדנא, ומכריזים עליה מראש. אז באים מדריכים ורוקדים המעונינים לרקוד נכון. כיוצר - זאת חויה בלתי נשכחת. אישית אני נהנה ללמד את ריקודי באולפנים . אז כל חניך משתדל מאוד ללמוד את הצעדים הנכונים. אגב, ב- 8.11.(יום שישי ) אני אהיה באולפן באונברסיטת תל אביב בידידות ,וברכות למשפחה הצעירה והחמודה יענקלה
 
למעלה