ליקויים בקבלת דירה מקבלן

רובי127

New member
ליקויים בקבלת דירה מקבלן

שלום,
אשמח להתייעץ עמכם...
קיבלתי באוגוסט 18 דירה חדשה ועוד 3 חודשים מסתיימת שנת הבדק.
הקבלן הראשי לו שילמנו העביר את האחריות לקבלן משנה שלו.
טיב הבניה ירוד ביותר והקבלן לא מספק שירות מינימלי הולם, ובעצם נשמנו לרווחה שקיבלנו את הדירה והקבלן לא פשט רגל , כי נראה שהמון דיספלינות לא בוצעו באופן מקצועי (קבלן משנה לא נותן מענה הולם והקבלן הראשי די מתעלם ומפנה לקבלן המשנה שלו).
לקחנו עם הכניסה חברת בדק והתאכזבנו, הגיע מהנדס מאוד צעיר ולא הצביע על שום דבר שלא ראינו בעיננו. למעשה מתחילת המגורים התחילו בעיות קשות. ברצוני להתייעץ לגבי מספר נושאים אקוטיים בדירה (יש המון אך אתמכד ב 3 שמפריעים למחיה תקינה בדירה):
1. בעיית אינסטלציה / אסלות - כאשר מורידים את המיים ב 3 השירותים שבדירה כאשר עושים צואה, היא לא יורדת כמעט. פנינו לקבלן בטענה שלחץ המיים לא מתאים (יוצאת כמות מיים גדולה אך לא מורידה את הצואה), כיוון שיורדת כמות מיים שלא מורידה והכל נשאר דבוק לאסלה, הקבלן מפנה אותנו לקבלן שממנו רכשנו (בהמלצתו, זה היה ציוד סטנדרט) את האסלות. קבלן האסלות הביא מטעמו מומחה שטען שיש בעיית אינסטלציה, כשלחצנו אותו שנתבע הוא שינה גירסא וטוען שהכל בסדר, שאין תקן ללחץ מיים ומבחינתו אנו סתם מטרידים אותו.
גם קבלן האינסטלציה של קבלן הבניה וגם החברה ממנה רכשנו את האסלות (ציוד סטאנדרט של הדירה) לא נותנים בכתב תגובה, ולא פותרים את הבעיה.
2. למקלחת לוקח כ 4 דקות עד שהמיים החמים מגיעים !! חבל על המיים...הקבלן אומר שאין תקן ומבחינתו 4 דקות עד שהמיים החמים מגיעים זה בסדר גמור ושאמלא דליים ! זאת דירה ששילמתי עליה 3 מיליונים באזור יוקרתי במרכז ): מה עושים ? איך יודעים מה תקין ומה לא ....
3. בעיית אקוסטיקה - אני שומע כאשר השכן מניח צלחת במטבח ואת השכנים מדברים.....יש תקן לזה ?

לסיכום:
התאכזבתי מקבלן הבניה החובבני, שהוא קבלן משנה של חברה ממנה רכשתי שדי מתעלמת ובעצם המוצא היחידי זה תביעה שתיקח הרבה כסף וזמן...רק לציין ששילמנו המון כסף לקבלן על הדירה, זה באזור יוקרתי במרכז והבטיחו לנו בניה יוקרתית...
אשמח להמלצות ולתשובות איך מעוררים את הקבלנים לתקן את הנדרש. אשמח לכל תגובה
 
פיתרון כמעט יחידי - השקעה משותפת של רוב הדיירים

רובי
ראשית - השקעה משמעותה סיכון, כלומר, אין הבטחה שהיא תוחזר.
שנית - כבעלי דירה אחת במבנה רב דירות הכח שלכם מול הקבן מוגבל.
שלישית - סביר שהצרות שלכם משוכפלות אצל רוב השכנים.
סביר גם שצרות משמעותיות יותר מתפתחות "מתחת לפני השטח"

הפיתרון ה(כמעט) יחידי הוא התאגדות של רוב (כל) הדיירים ופעולה משותפת מול היזם והקבלנים.
פעולה משותפת משמעותה השקעת זמן על ידי נציגות הדיירים והשקעת כסף על ידי כל הדיירים, במטרה שרוב (כל) ליקויי הבנייה יתוקנו על ידי היזם/קבלן/קבלנים.

הפעולה הראשונה אחרי התאגדות הדיירים היא שכירת עורך דין שמתמחה בתביעות כאלו.
הפעולה השניה היא ביצוע המלצות עורך הדין, שעולות כסף (חוות דעת של מומחים).

מכיוון שהבניין נמסר לפני שנה, ומכיוון שעידכון הבנייה המחייב תחת תקן 118 נכנס לתוקף בסוף שנת 2014, קיימת סבירות גבוהה לכך ששלד הבניין אינו עומד בתקן המחייב (כנראה אין סכנת התמוטטות מיידית, אבל משך השרות של הבניין קצר משמעותית מ- 50 השנים המתוכננות לו).
כלומר, יש בסיס לתביעה משמעותית נגד היזם, האדריכל, הקונסטרוקטור, הקבלן הראשי, קבלני המשנה, ספקים של ציוד כגון אסלות, ועוד. התביעה תכלול גם את הליקויים ה"קטנים" שציינת.
לצערכם, תקן האקוסטיקה אינו מחייב.
צינורות מים חמים בקירות/תקרות/רצפות צריכים להיות מבודדים.
תקן הבידוד התרמי מחייב, הן במעטפת הבניין והן בקירות/רצפות/תקרות הפנימיים.
תקנות הבנייה דורשות איטום מלא של מעטפת הבניין ושל ה"חדרים הרטובים", רבים מתרשלים ואינם מגדירים את המטבח כחדר רטוב......
ועוד ועוד ועוד

בתמונה - ביצוע לא תקני של שלד, צנרת מים, צנרת חשמל בתקרה....
אם הביצוע לפי תכניות הביצוע - יש ליקוי מהותי בתכנון
אם התכנון תקין והביצוע אינו על פיו - יש ליקוי מהותי בביצוע ובפיקוח

בהצלחה

 
למעלה