ליקויי למידה של פגים

ליקויי למידה של פגים

שלום לכולם - בתור חדשה בפורום ואם לפג שהוא כבר ילד בן 4, רציתי לשאול אם משהו יודע על קשר בין פגות (שבוע 29, 1450 גרם, ניתוח בטן בגיל 8 ימים ושהות כללית של חודשיים וחצי בפגייה) לבין ליקויי למידה בגיל יותר מאוחר. האם טיפול אצל קלינאית תקשורת אופייני להרבה פגים ? האם יש המלצות להקלה על המעבר לגן עירוני ?
 
ברוכה הבאה ל-../images/Emo82.gifנו הקט

נתחיל בזה שאם את מעוניינת תשרשרי לפה את תאריך יום ההולדת של בנך ואנחנו נוסיף אותו לרשימת ימי ההולדת לגבי השאלה שלך, פעם היתה כתבה שנמצא קשר בין פגות לליקויי למידה, אני אנסה למצוא את זה. בכל אופן שירה עוד קטנה אז אולי האמהות היותר וותיקות יוכלו לענות לך.
 
עד כמה שאני יודעת

כמעט כל בעיה שמתגלה אצל ילד ניתן לקשור לפגות. בעיה של ליקויי למידה , כמו גם בעיה של הפרעת קשב וריכוז היא אופיינית לפגים, אבל כמובן לא מופיעה בהכרח אצל כל הפגים. אני מניחה שאתם במעקב של מכון להתפתחות הילד אז כדאי לברר אם הבעיות קשורות לפגות אצל הרופאים המטפלים. שאלה לי אלייך- אם יש בעיה מסוימת מה זה בעצם משנה את היא תוצאה של הפגות או לא? לגבי הכניסה לגן עירוני- הבן שלי (נולד בשבוע 24 ) יהיה באוגוסט בן 4. אני החלטתי שבשל העובדה שנולד הרבה לפני הזמן כדאי להשאיר אותו עוד שנה בטרום- טרום חובה , אבל זה כמובן אינדיבידואלי. שוב, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע האם באמת הוא כבר מתאים לגן עירוני.
 

anat30g

New member
סטטיסטית

אצל פגים יש יותר בעיות למידה, בעיות של קשב וריכוז וגם בעיות בריאותיות, מאשר אצל תינוקות שנולדו בזמן. אבל גם אצל תינוקות שנולדו בזמן אבל סבלו מלידה קשה וארוכה נצפו תוצאות דומות - ריבוי מקרים של בעיות למידה והפרעות קשב וריכוז - אולם לא נמצאו אצלם הבעיות הבריאותיות שמאופיינות אצל פגים. בקיצור - האידיאלי לכל תינוק זה להיוולד בשבוע 40 בלידה קיסרית יזומה...
 

עטיה

New member
ליקויי למידה ...

קודם כל רציתי להגיד שאני לא יודעת למה עכשיו מופיע לי שם משתמש אחר מאשר ההודעה מאתמול...(שירי ודדי) . אבל , ממש לא משנה לי בעיה כלשהיא היא תוצאה של הפגות או לא. זה חשוב לי מסיבה אחת בלבד, של עד כמה לעקוב בדברים הקטנים. קראתי איפשהו שיש קשר לפגות (יותר נכון לכל ילד שעבר טראומה בלידה. חובר למכשירים וכד´ ) ושם התלוננו שלא מטפלים ועוזרים בגיל המתאים אלא מחכים לגיל בית הספר, לאחר שיש בעיה ואז יש יותר תסכול גם מצד הילד. אנו במעקב כללי בהתפתחות הילד (דרך הקופה) והם בסך הכל מאוד מרוצים ואף אמרו לנו שאלא אם אנחנו מבקשים אין לדעתם צורך במעקב נוסף. דניאל בטיפול של קלינאי תקשורת (לאחר שהגננת המליצה לחזור לזה) וגם אצל ריפוי בעיסוק (ושוב הגננת היא שאמרה שקשה לו לקפוץ. הפיזוטרפיסט שבדק לא ראה משהו ממשי והעביר את השרביט לריפוי בעיסוק. שם עבר אבחון ונמצא גבולי בצורך בטיפול ובסוף הוחלט שזה לא יכול להזיק ...). אבל מה היה קורנ אם הגננת לא היתה מגלה עניין וידע ?
 

anat30g

New member
תני קרדיט לגננות

יש אמנם גננות איומות ונוראיות - כמו זאת מאתמול עם הסיפור האיום על הלב השחור - למי שלא קרא - הנה הקישור. אבל רוב הגננות שאני נתקלתי בהן - גם אם היו בהן מגרעות - בתחום הזה הן מאומנות היטב.
 

m_katzmann

New member
יש מחקרים רבים בנושא../images/Emo63.gif

יש מחקרים רבים בנושא שעמדו על הקשר הזה בין לידה טראומטית לבין לקות למידה. הכל ידוע ואף אחד לא מצביע על המקור לבעיה. ואף אחד לא עושה כדי לנטרל את המקור לבעיה ובעצם גורם באופן פסיבי לכל התחלואים בגוף ובנפש בהווה ובעתיד. ממליצה לכל הפגים ולכל הילדים שנמנע מהם מגע מיידי עם האם טיפול קנסיולוגי וכמה שיותר מוקדם יותר טוב לנטרול המתח השלילי שנצבר. כל שאר העבודות שנעשות בשטח: פיזיוטרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת - זו עבודה טכנית על עיכוב מסויים. זה לא טיפול במקור הבעיה. ואם הבעיה לא תטופל היא תופיע בצורה אחרת גופנית או רגשית ותעלה שלב משנה לשנה והטיפול יעשה יותר ויותר קשה ויצריך יותר ויותר כוחות נפש כדי להתמודד איתו ומכאן הדרך לקבלת הלקות כמובן מאליו, כחלק מהאני שאין דרך אחרת אלא רק להשלים עם קיומו ולנסות להתמודד איתו. במהלך הטיפול אני פוגשת ילדים בני 10 עם מסה כזאת של תיסכולים וכעסים ודימוי עצמי כל כך נמוך, ילדים שהולכים עם גב כפוף, חסרי חיות וזה קורע לי את הלב בעיקר לנוכח העובדה שהכל ברור וידוע, אבל כלום לא נעשה. מאיה
 

m_katzmann

New member
../images/Emo101.gif קנסיולוגי

היי ענת, קנסיולוגיה חינוכית הוא ענף של הרפואה האלטרנטיבית הרואה את האדם כשלם ומדברת על איחוד גוף נפש. כאשר אנחנו נכנסים ללחץ השרירים הראשונים שיוצאים מאיזון הם השרירים האחוריים ולכן כאשר אני נותנת גרוי רווי מתח והשריר נוחת - אני יכולה לאבחן מקורות מתח -ולנטרל אותם. המוח שלנו זוכר הכל. את כל הטראומות שעברנו. טראומות פיזיות ורגשיות וכדי להגן עלינו הוא בונה חומה שלא נגיע עוד למצב של חוויה לא נעימה. לדוגמא: הלכנו לטייל, רצנו,נפלנו ושברנו את הרגל. סבלנו כאבים קשים והמוח יעשה הכל כדי שלא נחווה חוויה שכזאת ויש לו 2 צורות לעשות זאת: לגרום לכך שנהיה זהירים יותר או להתעלם מהכאב. אז אם נבחרה האפשרות הראשונה נהיה איטיים יותר, נחשוב פעמיים לפני כל מהלך, זה אומנם שומר עלינו אך גם מגביל אותנו לפעילות טבעית וזורמת. אם נבחרה האפשרות השניה לא נחוש עוד בכאב כשניפול בפעם השניה, לא נתרגש מכלום, גם לא מהדברים שבגללם בעצם אנו חיים. שתי האופציות הן ברירת מחדל. הן מגינות עלינו אך בו בזמן גם מגבילות אותנו. עם הזמן וככל שנתקל ביותר ויותר מצבים דומים נתקבע יותר ויותר בדפוס של פחד או בדפוס של אומץ-לב מופרז. מטרת הקנסיולוגיה היא לאתר מחסום אנרגטי בגוף, לנטרל אותו מהמתח השלילי שנצבר סביבו ולאתר מחסום נוסף - עד שנגיע למקור המתח השלילי הראשוני, כך שהאדם יוכל לעשות שוב החלטות של בחירה מתוך רצון ומודעות ולא מתוך חוסר ברירה. הטיפול הוא טיפול חוויתי, לפי דרישת הגוף, לכן כמעט ואין כאן בעיה של ריאקציה, כי אין אני מטפלת לפי מה שאני מאמינה שהוא נכון אלא אך ורק לפי תגובת השריר. הטיפול משלב תנועות לאיחוד בין מוח ימין ומוח שמאל, תנועות מתיחה המפעילות את הבלוטות,שהן מקור האנרגיה של גופנו, נשימות, אבחון תזונה נכונה,טיפול בצאקרות בצבע וצליל, עיסויים עדינים, תמציות בך וכו. עם הקטנטנים אנחנו עובדים דרך האדם הקרוב אליהם ביותר. ככל שנקדים בטיפול - הילד פתוח יותר ועדיין לא נחסם רגשית והעבודה היא אפקטיבית יותר. וקצרה יותר. ככל שנמתין יותר עם הטיפול הילד יהיה במקום של חסימה רגשית עבה יותר והטיפול ידרוש הסרת קליפות רבות יותר ולא בטוח שלילד או למבוגר יהיה עוד את הכוח הנפשי להתמודד איתו. מאחר שמדובר פה בפגים שכולם עברו טראומה כשבאו לאויר העולם גם אם היא לא התבטאה בטראומה פיזית - עבודה היום יכולה למנוע סבל רב מחר.
מאיה
 
פשוט תכתבי את תאריך הלידה

ואנחנו נכניס למאמרים. פגים במעקב של מכון התפתחות הילד בדיוק בשביל לעקוב אחרי ליקויים שקיימים וכדי שלא יהיה צורך לסמוך על הגננות.
 

עטיה

New member
תאריך הלידה של דניאל הוא

15 בפברואר 1998 (שבוע 29 ), הוא השתחרר הביתה רק ב 29 באפריל 1998 (ערב יום העצמאות ה 50 ) כשתאריך הלידה המשוער המקורי שלו היה ב 30 באפריל 1998. כר שאנו אומרים שגם אם חשב להקדים, להנות מהבית זכה רק במועד שתוכנן מראש ...
 

galit31

New member
מעבר לגן עירוני

הבת הגדולה שלי (היום בת 8- כתה ב´) נולדה בשבוע 36 שזה נחשב פגית אבל לא ממש ההתפתחות המוטורית לא היתה מהירה במיוחד אבל עדיין בתחום הנורמה (בדיעבד מסתבר שזה סתם תורשתי ולא קשור לפגות) ליקויי למידה תודה לאל אין (להפך) אבל היו בעיות של מוטוריקה גסה ועדינה שהשתפרו פלאים בעזרת ריפוי בעיסוק והיה ליקוי דיבור (טופלה טוטוריטו) שתוקן בגיל 4 בעזרת קלינאית תקשורת לגבי המעבר לגן עירוני, כל עוד מדובר על גן טרום חובה ההתמודדות היא לא מסובכת במיוחד כיוון שטווח הגילאים הוא 5-4 ויש ילדים מתקדמים יותר ומתקדמים פחות ברגע שמדובר על גן טרום חובה שמשולב עם חובה יש יותר בעיה כיוון שגם לילד בן 4 בלי שום בעיות לא קל להתמודד עם בני 6 וזה הגיל שבו הם הכי אכזריים כלפי השונה אז אם אפשר לחכות עוד שנה לפני המפגש עם ילדי גן חובה זה מומלץ בחום, כמו כן אם אפשר את כל הטיפולים להתחיל לפני הכניסה לגן כי כל שיפור יוסיף מאוד לבטחון העצמי של הילד. הבת שלי נכנסה לגן משולב טרום חובה וחובה בגיל 4 וחצי והיה לה ממש קשה בשנה הראשונה, למזלה היתה ילדה אחת מאוד מקובלת שפשוט לקחה עליה חסות והיתה חברה שלה אבל זה לא עזר לה להכנס ממש למעגל החברתי והיא נשארה כל השנה קצת בצד השנה השניה לעומת זאת היתה נפלאה כיוון שהיא היתה מהותיקים והגדולים בגן וממש פרחה מבחינה חברתית בעקבות הנסיון הבעייתי הזה התעקשתי שהבת השניה שלי שהיא צעירה בשנתון תישאר עוד שנה בגן של גילאי 3-4 לפני המעבר לגן משולב
 
פגים

אני אמא לתאומים פגים שנולדו בשבוע 28 במשקלים 940 ו- 1005 גרם הייתי בפגיה של תל-השומר 8 שבועות. גם אצלי התעוררה בעיה של ליקוי בשטף הדיבור אצל הבן , עד כמה שאני יודעת אין לזה קשר לפגות.
 
למעלה