ליקוי שפתי ספציפי..מה זה ?

  • פותח הנושא seeme
  • פורסם בתאריך

seeme

New member
ליקוי שפתי ספציפי..מה זה ?

יש לנו בן בן 4. היה לו קשה עם מילים. לעומת זאת יש לו יכולת תקשורת בלתי רגילה עם אנשים וילדים והרבה בטחון עצמי. בחדשים האחרונים היה בטיפול פעם בשבוע אצל קלינאית תקשורת. הוא שיתף פעולה והראה התקדמות גדולה מאוד. למד זכר ונקבה, רבים ויחיד, יוצא דופן ועוד. כעת השאלה היא אם להעביר אותו בשנה הבאה לגן שפתי או להמשיך בגן רגיל עד הצהריים ולהמשיך בטיפול מוגבר עם קלינאית תקשורת ו/או קבוצה טיפולית אחה"צ או אפילו טיפול פרטני עם סטודנט/ית לתקשורת כמה פעמים בשבוע. קלינאית התקשורת אומרת שיש לו ליקוי שפתי ספציפי. מה כדאי ? מה נכון ? מה קורה בדרך כלל ? מה אתם אומרים ? האם למישהו יש נסיון ?
 

Diana M

New member
אכן, ליקוי שפתי ספציפי משמעו

ליקוי בתחום השפה בלבד. אולי ההגדרה יכולה להתאים לגיל מאוד צעיר אך בגיל מבוגר יותר אני בהחלט מסתייגת ממנה לחלוטין. שפה היא משתנה בעל השפעות קריטיות על תחומי תפקוד רבים לכן קשה מאוד להגדירה כליקוי ספציפי. דיאנה
 

תירתיר2

New member
ליקוי שפתי ספציפי

ראשי תיבות SLI- הכוונה היא שהילד תקין מבחינת מנת משכל, נשללות בעיות אחרות, ויש לו קשיים בשפה. עצם הליקוי השפתי כולל הרבה מרכיבים שהם לא שפתיים נטו- זיכרון, חשיבה וארגון, כדברי דיאנה. לדעתי ילד שמטופל כמו שצריך יכול לתפקד יפה מאוד, ואפילו להשתפר בדברים רבים עד כדי "הנורמה".
 

1אמא שלך

New member
האם ברוב המקרים ..

שיש ליקויי שפתי ספציפי יש ליקויי למידה בגיל מאוחר יותר?
 

תירתיר2

New member
תשובה

לדעתי ליקוי שפתי ספציפי הוא גורם סיכון לליקוי למידה בעתיד, מפני שחלק משמעותי מליקויי הלמידה הם על בסיס שפתי. כמובן שהתערבות מוקדמת חשובה ויכולה להקטין או למנוע קשיים בעתיד.
 

1אמא שלך

New member
לצערי ..הבן שלי

סבל מליקוי שפתי ספציפי והיום בכיתה ג' הוא אובחן כלקוי למידה.
 

Diana M

New member
לקות שפתית=לקות למידה?

ליקוי שפתי בהחלט עלול לשמש כר פורה להתפתחות לקות למידה בעתיד. מזה שנים לא מועטות אנו יודעים כי קריאה אינה מתפתחת יש מאין. קריאה היא התפתחות שפתית נרכשת. לעיתים קרובות כאשר ישנו ליקוי שפתי יתכן גם ליקוי בקריאה, למשל. אך לא רק. שפה היא בסיס רחב לתיפקודים קוגנטיביים שונים וגם תיפקודים אחרים. חברתיים למשל. הבשורות הטובות הן שטיפול מתאים בגיל צעיר בהחלט עשוי להיות בעל השפעה קריטית לטובה וגם במבוגרים טיפול מתאים לאורך זמן הוא בעל השפעה. בדיוק היום חזרתי מכנס יוצא מן הכלל שנערך באוניברסיטת חיפה בנושא לקויות למידה והמסר הוא בהחלט אופטימי. דיאנה
 
למעלה