לכבוד החג...
...

לכבוד החג...../images/Emo148.gif../images/Emo151.gif...

קבלו מתכון ללחם סודה אירי: 250#|גר' קמח רגיל # 250 גר' קמח מלא טחון{להשיג בבית טבע} # כפית שטוחה אבקת סודה לשתייה # 2 כפותסוכר חום # 1 כף שמן תירס 2 כוסות לבן * אפשר לקשט עם שיבולת שועל אופן ההכנה: 1. לחמם תנור ל 220 מעלות ולשמן בתבנית 2. לערבב כל החומרים היבשים בבלנדר כדי לנפות ולאורר אותם. 3. מוסיפים את השמן והלבן וממשיכים לערבב בבלנדר.בודקים מרקם: נוטלים מן הבצק בכף עץ.אם הוא אינו נופל ממנה ב"פלופ כבד" מוסיפים עוד טיפל'ה לבן, אם הוא ניגר ממנה- מוסיפים עוד מעט קמח. 4. שמים בתבנית ומפזרים שיבולת שועל{קווקר}.אופים במרכז התנור 50דק'. מניחים להצטנן .אחרי שהנתם תתפנקו ותוסיפו לזה ריבה וחמאה. שיהי לכולכם בתאבון וחג שמח! נ.ב
ותספרו לי איך יצא...
 

jonbaum

New member
מאיפה המתכון הזה?

א. אף פעם לא שמעתי על מישהו שמכין לחם סודה בבלנדר. ב. אף פעם לא שמעתי על מישהו שמכין לחם סודה עם לבן (בדרך כלל משתמשים ברביון).
 

jonbaum

New member
אני לא בטוח

שכדאי להכין לחם סודה במעבד מזון, כי את הבצק צריך לערבב ממש ממש מעט. אם הבצק יותר מדי מעורבב (אם מוציאים ממנו את האויר) הלחם נהנה כבד פחד, ואני חושש שמעבד מזון פשוט עובד מהר מדי ולא יצא לחם מוצלח. בדרך כלל עושים לחם סודה באופן ידני. שמים את כל החומרים בקערה גדולה, מחזיקים את היד נוקשה ובצורת עכביש או רגל של ציפור, ומערבבים עד שהכל מעורבב וזהו. ממש לא לשים כבמקרה של לחם שמרים. ואז מהר מאוד עושים כדור מהבצק, משטחים לעיגול, חותכים שני קוים ארוכים בצורת צלב עד לבערך חצי מהעומק של הבצק, ואופים.
 
עם כל הכבוד ויש כבוד.

אתה כנראה יותר מומחה בזה ממני, אבל המקור שלי אמין ביותר,ותאמין לי שלא היו מפרסמים את המתכון הזה שבמקרה הכותבת שלו היתה אורחת בסדנת בישול בכפר גלנדייל שבמחוז וויקלו שבאירלנד.ואם זה לא מספיק טוב בשבילך אז באמת שאין לי מה לומר.
 

jonbaum

New member
לא צריך להתעצבן

ראיתי הרבה תכניות בישול בטלויזיה, וקראתי הרבה ספרי בישול, ואף פעם לא ראיתי (או קראתי) שמישהו אומר להכין לחם סודה במעבד מזון, אבל זה כמובן לא אומר שזה בלתי אפשרי. ננסה ונראה (למרות שאני לעתים ממש רחוקות אופה לחם סודה. אם אני כבר אופה לחם אני מעדיף לחם עם שמרים). אגב, אם המתכון הזה הגיע מאירלנד, מה היתה המילה האנגלית בשביל לבן? NATURAL YOGHURT?
 
למעלה