לכבוד הרב, שלום רב,

סקרנלית

New member
לכבוד הרב, שלום רב,

אני מבקשת לשאול: בצעתי פירסינג (עגיל) בטבור. לצורך ריפוי מושלם של המקום, עדיף להורידו רק מס´ חודשים לאחר הביצוע של הפירסינג. האם כרגע זה נקרא חציצה במקווה? הרי בשביל שהמקום יתרפא רצוי לא להוריד את העגיל. תודה לתשובתך.
 
בבקשה.......

ספר חכמת אדם - כלל קיט (ד) ולא מקרי חציצה אלא דבר שהוא מהודק בגוף דלא עיילי מיא לבשר כגון הטבעות והנזמים ובאגד שעל גבי המכה ולוחות של עצים שעושים רופאים על גבי מכה (סעיף כ"ג) ורצועות או חוטי צמר ופשתן שכורכין בהם השער בראש וכן כל כיוצא בו אבל אם הם רפוים עד שאפשר שיבא המים לבשר ולשער אין חוצצים (סעיף ב´) ומיהו לכתחלה אסור לטבול אפילו בדברים רפוים שאין אנו בקיאין איזה מקרי רפוי אבל בדיעבד שכבר טבלה אם היה רפוי לפי ראות העינים עלתה לה טבילה. ובטבעות של כסף או זהב שאינה מקפדת להסירן בדיעבד אם שמשה יש להקל אפילו במהודק זולת ביש בו אבן טובה דאז מקפדת (סדרי טהרה ס"ק מ"ג) ולכן אם נמצא על בשרה גמי וכיוצא בו שמדבקת במים על בשרה עלתה לה טבילה וכן בשעת הדחק שאין לה מי שיעמוד על גבה בשעת טבילה לראות שלא יצא מן השערות חוץ למים תכרוך שערה בחוטי צמר וכיוצא בו ובלבד שיהיו רפוים שבודאי יכול לבא המים מתחת למקום הכרוך (סעיף מ´) וכן אם לפעמים מצאה כינה או פרעוש על בשרה לאחר הטבילה בדיעבד עלתה לה אבל אלו הכינים הנקראים פילץ לייז שדבוקין מאד בבשר צריך להסירם על ידי חמין ולגוררן ואם לא הסירן אפילו בדיעבד חוצץ (ש"ך ס"ק נ"ח) ומיהו אם אי אפשר להסירן אינו חוצץ דהוי ליה מיעוט ואינו מקפיד (סעיף מ"ז) היית רוצה שזה יהיה רק בדיעבד??????? ברכה והצלחה.
 

סקרנלית

New member
לא הבנתי,

אבל עדיף לא להוריד את זה מבחינה רפואית, אז האם עלי להסתכן וכן להוריד את זה, או לטבול כך?
 

nogit.

New member
מה שהרב אמר שם,

זה שאם טבלת, בדיעבד זה בסדר, אבל עדיף לכתחילה להימנע מזה. את יכולה לחפש במורשת את הערך "טבילה" בקטגוריה של "אישות ומשפחה", אני ראיתי שיש לפחות 90 שאלות ותשובות בנושא, יכול להיות שאחת השאלות קשורה לשאלה שלך.
 
הבה ואומר לך ......

וננסח זאת כך: מצד אחד -----> עדיף שלא לטבול כך, (ואף מעבר לכך!!) מצד שני -----> עדיף מבחינה רפואית שלא להוריד את העגיל. במה תבחרי? באיזה סיכון? אם הטבילה כהילכתה חשובה לך, תורידי את העגיל לאותם מס' דקות של טבילה. ובטוחני, ששכר מצווה - מצווה, ושלוחי מצווה אינן ניזוקים. לא יגרם לך שום נזק רפואי כתוצאה מהסרת העגיל למס' דקות. ה' יהיה בעזרך.
 

dorrn

New member
אפשר לשאול מהי השכלתך הרפואית?

ואם אין לך כזו,כיצד בדיוק אתה מוסמך לקבוע שלא יגרם לה נזק כתוצאה מהסרת העגיל? ובכלל,למיטב ידיעתי,נטילת סיכון רפואי כדי לקיים מצווה היא דבר שלא רק שאינו מומלץ,אלא אסור מבחינה הלכתית. וכל דרך הצגת הדברים על ידך כאילו שאם לא תסיר אותו,היא כביכול "מעדיפה" את הסיכון הרפואי,על פני הסיכון ההילכתי,היא פגומה מיסודה. נ.ב. שלוחי מצווה אינם נזוקים? אני מבין שעם כל השכלתך התורנית,את הסיפור על זה שעלה לקיים מצוות שילוח הקן עדיין לא קראת.
 
השכלתי........

היא: א. ההוראות שקיבלה רעיתי בעת שניקבה את עצמה לצורך ענידת עגילים. ב. בנותי עברו את אותו התהליך. וג. והחשוב מכולם. התורה הקדושה........... וד"ל.
 
למעלה