לכבוד מר גאיוס....וגורבנור
1. גם אם נתעלם מהכשלים הלשוניים והתחביריים אשר בניסוח זה, הרי שבלתי ניתן להתעלם מהנימה השלילית, הסטריאוטיפית, הפוסלת, המזלזלת והמדירה העולה ממהות דבריך אלה ביחוסי . 2. יחוס חוסר תרבותיות החינוכית והתרבותית שלי הנו מעשה חמור שיש בו לגרום להטלת דופי באישיותי, במעשי ובמשלח ידי , באופן המנוגד להוראות חוק איסור לשון הרע תשכ``ה 1965 האוסר מפורשות, בין היתר: ``(א) להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם; (2) לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו; (3) לפגוע באדם במשרתו, אם משרה ציבורית ואם משרה אחרת, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו``. 3. זאת ועוד, ייחוס פעולה של מיסיונריות כביכול איננה כדין, ובמידה ותתבע לדין, לא תוכל לזכות להגנה הידועה כ``אמת דיברתי``. 4. מיסיונריות הנה שידול אדם להמיר את דתו בדת אחרת, וכידוע, איננה מקובלת ביהדות. הרשה נא לי להפנותך לספרות הענפה בנושא. כך, למשל, תוכל להעמיק את ידיעתך בסוגיה זו באנציקלופדיה העברית, הוצאת חברה להוצאת אנציקלופדיות בע``מ, ירושלים תשל``ג, כרך עשרים ושלושה, עמוד 353, בערך ``מיסיון`` המגדיר מפורשות ``מיסיון`` אך ורק כ: ``פעולה להפצת דת מסוימת בקרב בני דת אחרת`` (ההדגשה בקו - של הח``מ). 5. כיוון שמיסיונריות הנה, בתנאים מסוימים, במדינת ישראל גם בגדר עבירה פלילית לפי חוק העונשין תשל``ז 1977 (ראה ס` 174 א`, 174 ב` וס` 368 לחוק העונשין תשל``ז 1977), וכיוון שבמדינת ישראל חי חלק ניכר מהעם היהודי אשר סבל במשך דורות ניסיונות להמרת דת בכפיה ותוך עינויים קשים - לפעולת המיסיונריות דימוי שלילי ומרתיע, כפעולה שהציבור סולד ממנה וממחולליה. 6 מכאן שכינוי פעילותי כ``מיסיונריות`` כמוה כהדבקת תווית שלילית אלי. 7. זאת ועוד, אני הנו יהודי אדוק וחרדי ידוע. ייחוסתך פעולה המקובלת בעיקר בנצרות - והמכוונת כלפי דתות אחרות, לרבות כנגד היהדות - הנה פסולה בתכלית, ויש בה משום האשמה שלא כדין ב``עבודה זרה``. אף אדם איננו חפץ שתודבק לו בעל כורחו תווית של ``עבודה זרה``, לבטח לא יהודי מאמין, ולבטח לא רב. 8. גם אם לא היה כל דימוי שלילי דבק בתיבה ``מיסיונריות``, הרי שישנה זכות לכל אדם לבל יכנוהו בתארים לי לא, ולבל ייחסו לו פעולות ומעשים לא לי. קל וחומר כפי שאירע בנסיבות דנן, כאשר ניסית לייחס פעולה בעלת גוון שלילי - מנקודת מבט פנים-יהודית - לגבאי בברכה
1. גם אם נתעלם מהכשלים הלשוניים והתחביריים אשר בניסוח זה, הרי שבלתי ניתן להתעלם מהנימה השלילית, הסטריאוטיפית, הפוסלת, המזלזלת והמדירה העולה ממהות דבריך אלה ביחוסי . 2. יחוס חוסר תרבותיות החינוכית והתרבותית שלי הנו מעשה חמור שיש בו לגרום להטלת דופי באישיותי, במעשי ובמשלח ידי , באופן המנוגד להוראות חוק איסור לשון הרע תשכ``ה 1965 האוסר מפורשות, בין היתר: ``(א) להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם; (2) לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו; (3) לפגוע באדם במשרתו, אם משרה ציבורית ואם משרה אחרת, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו``. 3. זאת ועוד, ייחוס פעולה של מיסיונריות כביכול איננה כדין, ובמידה ותתבע לדין, לא תוכל לזכות להגנה הידועה כ``אמת דיברתי``. 4. מיסיונריות הנה שידול אדם להמיר את דתו בדת אחרת, וכידוע, איננה מקובלת ביהדות. הרשה נא לי להפנותך לספרות הענפה בנושא. כך, למשל, תוכל להעמיק את ידיעתך בסוגיה זו באנציקלופדיה העברית, הוצאת חברה להוצאת אנציקלופדיות בע``מ, ירושלים תשל``ג, כרך עשרים ושלושה, עמוד 353, בערך ``מיסיון`` המגדיר מפורשות ``מיסיון`` אך ורק כ: ``פעולה להפצת דת מסוימת בקרב בני דת אחרת`` (ההדגשה בקו - של הח``מ). 5. כיוון שמיסיונריות הנה, בתנאים מסוימים, במדינת ישראל גם בגדר עבירה פלילית לפי חוק העונשין תשל``ז 1977 (ראה ס` 174 א`, 174 ב` וס` 368 לחוק העונשין תשל``ז 1977), וכיוון שבמדינת ישראל חי חלק ניכר מהעם היהודי אשר סבל במשך דורות ניסיונות להמרת דת בכפיה ותוך עינויים קשים - לפעולת המיסיונריות דימוי שלילי ומרתיע, כפעולה שהציבור סולד ממנה וממחולליה. 6 מכאן שכינוי פעילותי כ``מיסיונריות`` כמוה כהדבקת תווית שלילית אלי. 7. זאת ועוד, אני הנו יהודי אדוק וחרדי ידוע. ייחוסתך פעולה המקובלת בעיקר בנצרות - והמכוונת כלפי דתות אחרות, לרבות כנגד היהדות - הנה פסולה בתכלית, ויש בה משום האשמה שלא כדין ב``עבודה זרה``. אף אדם איננו חפץ שתודבק לו בעל כורחו תווית של ``עבודה זרה``, לבטח לא יהודי מאמין, ולבטח לא רב. 8. גם אם לא היה כל דימוי שלילי דבק בתיבה ``מיסיונריות``, הרי שישנה זכות לכל אדם לבל יכנוהו בתארים לי לא, ולבל ייחסו לו פעולות ומעשים לא לי. קל וחומר כפי שאירע בנסיבות דנן, כאשר ניסית לייחס פעולה בעלת גוון שלילי - מנקודת מבט פנים-יהודית - לגבאי בברכה