לכל בעלי הווי ברקס .

מרזוקי

New member
לכל בעלי הווי ברקס .

היום נתקלתי ברוכב אשר קירות הגלגל הקידמי שלו פשוט התפקעו באמצע רכיבה (ליתר דיוק בירידה מהירה מאוד) - לרוכב שלום! הסיבה לתקלה היא השחיקה של רפידות הווי ברקס על קירות החישוק . מבדיקה וויזואלית של החישוק ראינו שעובי הקירות הגיע אפילו לפחות ממילימטר! השאלה היא כיצד יודעים שהגיע הזמן להחליף חישוק? 1. לפי זמן (כמה שנים?) 2. לפי מס' קילומטרים ? 3. לפי גודל השחיקה? - קשה למדוד , צריך קליבר עוקצים בברכה עודד
 

The Pinky P

New member
איזה חישוק זה?

זה לא הגיוני מה שקרה פה,הרפידה היא זאת שנישחקת והגלגל יכול להחזיק שנים... יש תמונה?
 

bikingstudent

New member
לא מדוייק

גם החישוק וגם הרפידה שניהם נישחקים לחישוק יש חיספוס בCNC החיספוס הזה נותן יותר בשר לרפידה לתפוס יותר שטח פנים לאחוז בו אבל חישוק אלומיניום ,כיוון שאלומיניום זה חומר רך, גם נאכל עם הזמן.. אישית היה לי V-ברקס של LX שפשוט שחקו את הדפנות של חישוק אלקס שהיה מגורד בCNC
 

bonanai

New member
האינדיקציה העיקרית היא החריץ...

שיש במרכז ובהיקף הדפנות (לא בכל החישוקים...) כשהחריץ מתחיל להיעלם - זה הזמן לחשוב על חישוק/ים חדש/ים!
 

מרזוקי

New member
יכול להיות ועוד איך!!

אני במו עיני ראיתי איך חגורה של מסוע סרט שעשוייה גומי (כמו שיש במפעלי ים המלח) שסטתה הצידה "מנסרת " פרופיל פלדה של המבנה של המסוע. ועכשיו לעינינינו , מנגנון השחיקה בין רפידה לחישוק הוא כדלהלן: אומנם החומר של החישוק קשה יותר (אלומיניום) מחומר הרפידה (גומי) ולכן הוא ננעץ בחומר הרפידה ושוחק אותה , אבל כאן מצטרף חומר שלישי שהוא אבק וחול שהוא קשה יותר מהאלומיניום . האבק והחול ננעצים ברפידה ושוחקים את החישוק (וגם את הרפידה כמובן) בברכה עודד
 
למעלה