לכל הבשלניות פה , אני פונה ללב שלכן

dafgol

New member
לכל הבשלניות פה , אני פונה ללב שלכן ../images/Emo6.gif

אני צריכה עזרה
עכשיו חמותי הודיעה לי שהיא באה אלינו מחר ועד ליום ראשון. אני רוצה להכין דברים טובים טעימים ובעיקר דברים קלים להכנה..... לכן אני פונה אליכן בבקשה נרגשת ....עזרו לי....אני צריכה רעיונות לבישולים פשוטים שגמני אצליח להכין
למחר בערב אני אכין פיצות,לארוחת שישי אני מכינה עוף בתנור עם תפו"א, מה עוד אפשר להכין לשבת בצהריים ועוד כל מיני. שרית , אניטה אני פונה ללב ולרגש שלכן.....ה צ י ל ו
 

frige

New member
טוב, אז מחר צריך לעשות קניות

אם אתם אוהבים הנה מתכון לסיני מוקפץ חבל על הזמן, שווה, שווה, לא להחסיר כלום מהרוטב יוצא פיצוץ. אני אוהבת להכין עם איטריות שעועית שאלו איטריות דקיקות כמו איטריות אורז אבל הם שקופות ולא לבנות והן ממש פיצוץ. אפשר במקום עם נודלס, אפשר אפילו עם ספגטי פטוצ'יני כזה. סיני מוקפץ עם איטריות שעועית וקשיו רצועות בשר רבע כרוב חתוך לרצועות 1 בצל סגול חתוך 3 שיני שום קצוצות 1 פלפל צהוב קטן חתוך לרצועות 1 פלפל ירוק בהיר קטן חתוך לרצועות 1 גזר גדול חתוך לגפרורים 1 קישוא גדול חתוך לגפרורים רבע כרובית חתוכה לפרחים 1 סלסלת פיטריות שמפיניון חתוכות לרבעים תירס גמדי מקופסא 150 גרם קשיו מלוח 1 חבילת נבטים 1 כף תבלין קארי 1/2 כפית מלח פלפל שחור גרוס 2 ביצים בקיצור, כל ירק רצוי 1 חבילת איטריות שעועית/אורז/נודלס מוכנה לרוטב: 2 כוסות סויה בסיגנון סיני 1 כף גדושה בהריון מתקדם חמאת בוטנים 2 כפות רוטב צ'ילי מתוק חריף 2 שיני גינג'ר כתוש ההכנה: בווק לטגן את הבשר עד סגירתו, להוציא אותו ולהניח בצד. במעט שמן לטגן בצל, ולהוסיף את הירקות: כרובית, גזר, פלפלים, שום, קישוא, פיטריות, תירס גמדי, מערבבים/מקפיצים, עד שהירקות מוכנים, מוסיפים 2 ביצים ומערבבים טוב טוב. מוסיפים את הקארי, מלח ופלפל, מוסיפים את הקשיו, הבשר והנבטים ומערבבים עוד קצת. את הרוטב: בסיר להכניס את הסויה, חמאת בוטנים ורוטב הצ'ילי, ולהביא לרתיחה, להוסיף 2 שיני ג'ינג'ר כתוש (אפשר גם טרי), לערבב טוב טוב ולבשל עוד כ-2-3 דקות. להוסיף איטריות מוכנות לתוך הסיר ולערבב עם הרוטב טוב טוב. בתאבון.
 

frige

New member
אורז פראי עם ירקות

אורז פראי אני קונה בחוצות אלונים, יש שם בקומה הראשונה בדיוק מול חנות הנעליים דוכן של המון המון תבלינים. אורז פראי הוא אורז עם 3 צבעים, ממש טעים. (בעל הדוכן שם הוא ממגדל העמק). אורז פראי הוא אורז מעורב של כמה סוגי אורז: רגיל, מלא, אדום, שחור(בר). כוס אחת אורז פראי 2.5 כוסות מים לטגן את האורז כ-2 דקות ואז לשים מים לכסות על אש נמוכה כ-40 דקות. מורידים מהאש ומשאירים מכוסה עוד 20 דקות. שמן סויה דבש בצל אחד קטן חתוך לרצועות שום כתוש בטטה קלופה בקולף ירקות (פרוסות דקיקות) רבע כרוב ירוק חתוך לאורך (רצועות) נבטים פיטריות גזר קלוף בקולף ירקות לפרוסות דקיקות 4 כפות שקדים מולבנים כף פטרוזיליה צנובר איטריות דקיקות מחבת עמוקה ורחבה רצוי ווק גדול שמים שמן, איטריות, בצל, דבש, סויה, אח"כ את שאר הירקות בסוף מערבבים ביצה ומכניסים לתבשיל מערבבים, מלח, פלפל שחור גרוס, קארי, כורכום. לקראת הסוף הוספתי צ'ילי מתוק חריף. במקום איטריות דקות הכנתי גם עם איטריות שעועית/אורז. לערבב עם האורז.
 

frige

New member
כרובית בתנור עם פירורי לחם ואגוזי מלך

כרובית בפירורי לחם ואגוז המלך בתנור – שרית FRIGE 4-5 ביצים 2 שיני שום כתושות לטרוף ביחד עם מלח ופלפל שחור גרוס 200 גרם פירורי לחם זהב 100 גרם אגוזי מלך קצוצים לערבב ביחד עם מלח ופלפל שחור גרוס כרובית גדולה מחולקת לפרחים להרתיח את הפרחים במים ולתת עוד 10 דקות רתיחה. לסנן ולקרר את הכרובית. לטבול בתערובת הביצה ולאחר מכן לצפות טוב טוב בתערובת הפירורים עם האגוזים. בתבנית אפייה להניח נייר אפייה. על הנייר למרוח כ- 3-4 כפות שמן זית. להניח את הפרחים, אחד ליד השני ולהזליף מעל עוד קצת שמן זית. לפזר מלח. 200 מעלות כשעה ורבע בתנור.
 

frige

New member
לזניה בשרית - שווה

לזניה בשרית רכיבים: 300 גרם עלי לזניה מוכנים לאפייה, ללא צורך בבישול בצל קצוץ שום קצוץ 500 גרם בשר בקר טחון שמן זית 1 קופסה (800 גרם) עגבניות קצוצות 1 ריץ´ לבישול תבלינים: מלח, פלפל שחור גרוס טרי, אגוז מוסקט בזיליקום, טימין, אורגנו טריים קצוצים 3 כוסות מיץ עגבניות לבשמל: חצי חבילה מזולה לאפייה 2 כפות קמח חצי כפית אבקת מרק חצי כוס מים 2 חלמונים אופן הכנה: מטגנים הבצל, השום והבשר בשמן הזית (כל הזמן טורחים על הפרדת הבשר לחתיכות קטנות, שלא יתגבש ל"קציצה", מתבלים, מוסיפים רסק העגבניות, בזיליקום, טימין, אורגנו ו-2 כוסות מיץ עגבניות ומערבבים היטב מוסיפים את הריץ´ מרתיחים, מנמיכים האש לעוד 15 דקות ומכבים. מורחים מרגרינה על התבנית, מעט מהרוטב (ללא הבשר) ממניחים עלי הלזניה, רוטב בשפע עלי לזניה, רוטב בשפע, עלי לזניה, שופכים למעל כוס מיץ עגבניות ומעל את רוטב הבשמל. להכנת הבשמל: ממיסים בסיר המרגרינה עם הקמח (מערבבים כל הזמן) ממיסים פנימה את אבקת המרק מוסיפים המים ומערבבים כל הזמן עד לתערובת אחידה וצהבהבה מכבים האש, מצננים מעט ומוסיפים בערבוב מהיר 2 חלמונים. משמנים רדיד אלומיניום ומכסים את התבנית, 45 דקות בחום של 180 מעלות (התנור מחומם מראש), מורידים את האלומיניום ואופים עוד 20 דקות.
 

frige

New member
תבשיל חומוס ופיטריות

תבשיל חומוס ופיטריות – שרית FRIGE 2 כוסות חומוס 3 כפות שמן זית 1 חבילה פטריות טריות גדולות חתוכות לרבעים 1 בצל גדול קצוץ 4 שיני שום קצוצות. 1 כף פפריקה אדומה 1 כף כורכום 1.5 כפות כמון טחון 1 כף פלפל שחור גרוס 1 כף מלח 1/2 כפית פלפל אנגלי גרוס 1 כפית פפריקה חריפה 100 גרם (קופסא קטנה) רסק עגבניות 1 עגבניה חתוכה לקוביות 2 כוסות מים 1 חבילה פטרוזיליה קצוצה 1.5 כפות קמח רגיל מעורבבות בכוס מים להשרות את החומוס במים למשך הלילה. לבשל את החומוס כשעתיים על אש נמוכה (אחרי הרתיחה) עם מכסה. לסנן. לטגן את הבצל עד הזהבה, להוסיף את החומוס, הפיטריות החתוכות, השום והתבלינים ולערבב, לאחר 10 דקות על אש נמוכה עם מכסה, להוסיף 2 כוסות מים, רסק עגבניות, ומבשלים על אש נמוכה עם מכסה חצי שעה. לאחר חצי שעה להוסיף את חצי מכמות הפטרוזיליה הקצוצה ועוד כוס מים מעורבבים עם כף וחצי קמח ואת העגבניה החתוכה לקוביות, לבשל על אש נמוכה ללא מכסה עוד כחצי שעה, להוסיף את שאר הפטרוזיליה הקצוצה ולבשל עוד כרבע שעה ללא מכסה על אש נמוכה.
 

frige

New member
קלופס-קציץ בשר

קציץ בשר – קלופס מהספר פשטידות בקלי קלות – דנית סלומון תבנית מאורכת 30X11 ס"מ בעומק 7 ס"מ חום אפייה: בינוני – גבוה (190 מעלות) המצרכים: 2 כפות שמן זית 1 קילו בשר בקר טחון 3 כוסות פירורי לחם טרי 6 כפות בצל מטוגן 2 ביצים 2 כפות רסק עגבניות 1 כפית אבקת סודה לשתייה 2 כפות חומץ 2 כפיות אבקת מרק עוף 2 כפיות סוכר 2 כפיות פפריקה מלח ופלפל 2-4 כפות מים 5 ביצים קשות, קלופות. ההכנה: משמנים את התבנית בכף שמן זית מרפדים את התבנית בנייר אפייה ומשאירים קצות נייר שיבלטו כסנטימטר מעל שולי התבנית. משמנים גם את הנייר. מערבבים יחד בשר, פירורי לחם, ביצים, רסק עגבניות, בצל מטוגן, אבקת סודה לשתייה, חומץ, אבקת מרק, סוכר, פפריקה, מלח ופלפל לפי הטעם ומים לפי הצורך. משטחים שליש מהתערובת בתבנית, בשכבה אחידה. מסדרים את הביצים הקשות בשורה על הבשר שבתבנית ומכסים בתערובת הבשר הנותרת. מהדקים ומחליקים את פני הקציץ. מניחים את תבנית הקציץ על תבנית תנור גדולה מרופדת ברדיד אלומיניום (מיצי הבשר המבעבעים עלולים לגלוש מהתבנית). אופים במרכז התנור במשך 50 דקות, עד שפני הקציץ משחימים. מוציאים מהתנור, מכסים ברדיד אלומיניום – הצד המבריק כלפי פנים – ומשהים 10 דקות. הופכים את הקציץ על מגש. מסירים את נייר האפייה והופכים שוב על צלחת הגשה. פורסים ומגישים חם או קר. בתאבון.
 

frige

New member
רק תיבחרי

ברוח טובה הכל אפשר להכין, שום דבר הוא לא מסובך מדיי. כל הדברים חוץ מהקלופס, הכל מהראש שלי, נוסה ונטרף בהצלחה. שווה ניסיון. אם תרצי עוד משהו, בכיף, רק תני כיוון.
 

frige

New member
עוד אחד - כנפיים בדבש, סוייה ועוד

עוף בדבש, סויה ורוטב צ'ילי מתוק חריף - שרית 15 כנפיים חתוכות לשוק וכנף 2 כפות שמן זית 1 בצל קצוץ 2 שיני שום כתושות 2 כפות דבש 2 כפות רוטב צ'ילי מתוק חריף 5 כפות סויה מלח פלפל שחור גרוס לטגן בצל עד הזהבה, להוסיף שום ואת הדבש, לבשל כדקה ולהוסיף את שאר החומרים, מבשלים כ-2 דקות ומוסיפים את העוף. מוסיפים מעט מלח ופלפל שחור גרוס. מבשלים 45 דקות על אש נמוכה עם מכסה. מורידים את המכסה ומבשלים עוד 15 דקות. מערבבים מדי פעם.
 

S r 35

New member
שרית אני מלאת הערכה כמו תמיד

את הקלופס שאת מדברת עליו כאן, כבר הכנתי וכולנו נהננו ממנו מאוד (חוץ מניר - אבל הוא לא דוגמא ... הוא לא אוכל כלום, הילד הזה...). תבשיל החומוס והפטריות נראה מעניין, אני הולכת לנסות אותו ואולי עוד כמה דברים ... זה שאת ממציאה את המתכונים לבד פשוט
חוצמזה - אני מקווה שאת מרגישה יותר טוב. שיהיה יום נפלא
 

frige

New member
לא צריך גביעים, צריך פשוט להכין וליהנות

שרית
 

לולי72

New member
לא יודעת מה הציעו כאן

אבל אני ממליצה על הפשטידות שלי.....סליחה, של אניטה :)
 

dafgol

New member
את יודעת שפשטידות ואני זה לא ממש....

אין לי בעיה להכין, יש לי בעיה לאכול.... ובסופ"ש אני מקפידה על אוכל קרנבורי
 

LANIT1

New member
אחותי תני כיוון יש מתכון לכל דבר....חלבי/בשרי

 

dafgol

New member
../images/Emo51.gif תודה ../images/Emo51.gif

הביקור נדחה בסוף לשבוע הבא כנראה.... שומרת לי את השרשור , ואולי אאמץ משהו גם לסופ"ש
THANX
 
למעלה