לכל המרקידים, זיכרו את כלל ההקלטה בקסטה
הזכרון האנושי עובד כמו <font> </font>:ק ס ט ה
אם הקלטת שיר על קסטה -
השיר שהיה מוקלט קודם נמחק!
מרקיד:
אם לימדת בערב אחד ריקוד
( אמנם זו חזרה שנייה על ריקוד חדש - אני מתייחס כאן למקרה אמיתי)
ואחרי רבע שעה אתה מואיל בטובך ללמד אותנו עוד ריקוד חדש
הפעם חדש לגמרי,
לא זו בלבד שעקרון הקסטה פועל,
ומה שלימדת קודם - את הריקוד הקודם - נמחק
אלא
בניגוד לקסטה - ויותר גרוע מהקסטה -
נוצר בלבול גם בריקוד מס' 2 של מה שרצית ללמד באותו ערב.
מסקנה: צריך לתת למוח פרק זמן מסויים, לעכל את הזכרון של ריקוד מס' 1
לפני שעוברים ללמד את ריקוד מס' 2.
מאיפה הבהילות ללמד, וללמד, וללמד?
מאין החיפזון?
והרי אמרו כבר שכנינו:
אל עג'לה מן א- שייטן
( החיפזון מהשטן)
הזכרון האנושי עובד כמו <font> </font>:ק ס ט ה
אם הקלטת שיר על קסטה -
השיר שהיה מוקלט קודם נמחק!
מרקיד:
אם לימדת בערב אחד ריקוד
( אמנם זו חזרה שנייה על ריקוד חדש - אני מתייחס כאן למקרה אמיתי)
ואחרי רבע שעה אתה מואיל בטובך ללמד אותנו עוד ריקוד חדש
הפעם חדש לגמרי,
לא זו בלבד שעקרון הקסטה פועל,
ומה שלימדת קודם - את הריקוד הקודם - נמחק
אלא
בניגוד לקסטה - ויותר גרוע מהקסטה -
נוצר בלבול גם בריקוד מס' 2 של מה שרצית ללמד באותו ערב.
מסקנה: צריך לתת למוח פרק זמן מסויים, לעכל את הזכרון של ריקוד מס' 1
לפני שעוברים ללמד את ריקוד מס' 2.
מאיפה הבהילות ללמד, וללמד, וללמד?
מאין החיפזון?
והרי אמרו כבר שכנינו:
אל עג'לה מן א- שייטן
( החיפזון מהשטן)