לכל הספקנים באמיתות התורה שבכתב וש.

0golan0

New member
לכל הספקנים באמיתות התורה שבכתב וש.

ושבעל פה - המאמר הבא יוכיח לכם מעל כל ספק שאכן תורתינו מן השמים ניתנה. באיחולי קריאה מהנה ופוריה מהירח למצרים 30/04/2001 `יתד נאמן` \ יצחק רוט בס''ד אחד ההישגים המדעיים הגדולים ביותר- אם לא הגדול שבהם- של המאה הקודמת, הוא לדעת רבים, נחיתת האדם על הירח. מה שהיה בגדר מדע בדיוני רק לפני שני יובלות שנים, הפך בשנט תשכ''ט למציאות ממשית. שני אסטרונאוטים אמריקאים שטסו בחללית 'אפולו' 11 צעדו על אדמת הירח והפכו את הדמיון למציאות. אך האמנם התרחש האירוע במציאות? רשת תקשורת אמריקאית מכובדת, פרסמה לפני שבועות ספורים, תחקיר מדהים ובמרכזו הטענה כי כל סיפור הנחיתה על הירח, לא היה אלא המצאה של הממשל האמריקאי, בחלק מהמלחמה הקרה שהתנהלה מול הממשל הקומוניסטי של ברית המועצות. תחקירני הרשת טענו כי כל פרוייקט הטיסה לירח נועד, כידוע, כדי להפגין את עליונותה הטכנולוגית של ארה''ב על פני בריה''מ, זאת לאחר שבריה''מ השיגה כמה הישגים טכנולוגיים בחלל, שפגעו בגאווה הלאומית האמריקאית. העלות הגבוהה של פרוייקט הטיסה אל הירח, הקשה על תקציבי ארה''ב, ולפיכך החליט הממשל האמריקאי, לביים נחיתה מדומה על הירח! הטיעון המתבקש כנגד טענה מדהימה זו, הוא בעובדה שהטיסה והנחיתה על הירח, שודרו בשידור חי לכל העולם. אלא שטענה זו הופרכה ע''י התחקירנים, באומרם שאין כל קושי לביים סרט שיראה נחיתה על הירח, ובעידן המודרני קיימים סרטי מדע בדיוני רבים, שכולם מבויימים ע''י מפיקי הסרטים. לטענתם, הגיעו למסקנה המדהימה, דווקא מתוך צפיה בסרטים המבויימים הללו, אשר מפיקיהם לא הקפידו על הפרטים הקטנים החושפים את השקר. בתמונת האסטרונאוטים שכביכול נראים צועדים על אדמת הירח, נראה צל המלווה את הדמות, ולדעת תחקירני הרשת הצל נגרם כתוצאה מתאורת הבימוי ולא מדובר בצל טבעי שאינו קיים על הירח. הדגל האמריקאי שננעץ על אדמת הירח, נראה בסרט מתנופף ברוח, אך לדברי אנשי הרשת, אין רוח על אדמת הירח, כך שאין כל סיבה שהדגל יתנופף בו. אלו הן חלק מהטענות ששודרו באותה רשת תקשורת מכובדת, המבקשת לערער את אמינות סיפור הנחיתה על הירח. ומי אכן יכול להיות ערב שהאירוע היה במציאות? יש סרטים המראים נחיתת אנשים על כוכבים רחוקים, או נחיתת כל מיני יצורים מוזרים שהגיעו מעולמות אחרים, כאשר סרטים אלו מבויימים, חלקם אינם מצריכים אפילו יצירת תפאורה מדומה, אלא נערכים כיום באמצעות תוכנת מחשב. גם אם לפני 32 שנה, זה היה קשה יותר לביצוע, זה לא היה בלתי אפשרי. יש סרטים שנעשו על השואה למשל, או אל עידן היוונים, הרומאים או תקופות אחרות בהיסטוריה, כאשר הבמאים יוצרים דגמים אותנטיים המתארים תקופות אלו לפרטי פרטים, בעוד שלכל ידוע כי מדובר בצילומים מבויימים. אז מי אמר שאכן סיפור הנחיתה על הירח היו היה? במרכז החלל האמריקאי ביוסטון, התייחסו בביטול לטענת רשת התקשורת. הפגמים שמצאו התחקירנים בצילומי הנחיתה על הירח הוסברו ע''י המדענים באופנים שונים. אבל הטיעון המרכזי שלהם היה, שאין אפשרות לבדות שקר שכזה. לדבריהם, השתתפו בפרוייקט 'אפולו', עשרות אלפי אנשים. במרכז החלל ביוסטון שבטקסס, עובדים אלפי מדענים, טכנאים, אנשי מחקר ואקדמיה, שהיו שותפים לפרוייקט הענק מתחילתו עד סופו. לא יתכן שכולם נטלו חלק במבצע אונאה עולמי, בקנה מידה שכזה. הכיצד יתכן- טענו במרכז החלל- כי 32 שנים מאז הנחיתה על הירח, לא קם אפילו אדם אחד מבין עשרות האלפים הללו, וחשף את השקר הגדול. כיצד הרוסים עצמם, נפלו בפח האונאה מבלי שהעלו כל ערעור על ההצלחה האמריקאית המרשימה. אפשר לרמות אולי את הציבור הנבער שהיה רחוק מהאירועים, אבל לא ניתן לרמות את האנשים שהיו שם. את אלו שנטלו חלק בפרוייקט. לו היה זה שקר, חלקם או רובם היו יודעים זאת והיו מדליפים בשלב זה או אחר את האמת על המבצע. לא בכדי תפס התחקיר המרתק של רשת התקשורת האמריקאית, מקום שולי ביותר בדיווחי החדשות הבינלאומיים. גם אם היו לאנשי הרשת כמה שאלות מעניינות שהצריכו את תשובות מדעני מרכז החלל האמריקאי, הם לא הצליחו לשנות את העובדה ההיסטורית, בה נטלו חלק עשרות אלפי אנשים. לא היה בכל השאלות שהעלו, כדי לערער את האמת העובדתית, כי אכן סיפור הנחיתה על הירח התרחש במציאות. לא ניתן לבדות אירוע היסטורי, בו נוטלים חלק עשרות אלפי אנשים. מי שמנסה לביים רמאות בקנה מידה שכזה, סופו שנתפס בשקר. וכל הסיפור (האמיתי!) הזה, לא הובא אלא כמשל, הממחיש את האמת היהודית, אותה חיים אנו בימים גדולים אלו. שיעבוד ישראלי במצרים, המכות שניתכו על המצרים, יציאת מצרים המופלאה, קריעת ים סוף, ירידת המן והשלו, עמוד האש ועמוד הענן, עד להתגלות בורא העולם במעמד הר-סיני, לא אירעו בהשתתפות ציבור מועט. שלא כמו הדתות הבדויות, המתבססות על הזיות ודמיונות, שגם לפי ממציאיהם היו נחלת בודדים בלבד, הרי אמונת הנצח היהודית, מבוססת על מליוני אנשים שנטלו חלק באירועים הללו. על ששים ריבוא יוצאי מצרים, מגיל 20 עד גיל 60, צריכים להוסיף את הצעירים והזקנים, הנשים והערב רב, וכך נגיע למיליוני אנשים, שחוו על בשרם את האירועים הגדולים. ''אתם ראיתם'' מדגישה התורה, בצווייה, כי ראייה מוחשית זו, היא הבסיס לאמונה היהודית. כך כותב הרמב''ן על הפסוק (דברים ד' ט'): ''רק השמר לך... פן תשכח את הדברים'': ''והתועלת במצווה הזאת גדולה מאוד, שאם היו דברי התורה באים אלינו מפי משה בלבד אע''פ שנבואתו נתאמתה באותות ובמופתים, אם יקום בקרבנו נביא או חולם חלום ויצוונו בהפך מן התורה ונתן אלינו אות או מופת, יכנס ספק בלב האנשים. אבל כשמגיע אלינו התורה מפי הגבורה ולאזנינו ועינינו הרואות, אין שם אמצעי, נכחיש כל חולק וכל מספק ונשקר אותו לא יועילוהו אות ולא יצילהו מופת מן המיתה בידינו, כי אנו היודעים בשקרותו... כי כשנעתיק גם כן הדבר לבנינו ידעו שהיה הדבר אמת בלא ספק כאילו ראוהו כל הדורות, כי לא נעיד שקר לבנינו ולא ננחיל אותם דבר הבל ואין בם מועיל, והם לא יסתפקו כלל בעדותנו שנעיד להם, אבל יאמינו בוודאי שראינו כולנו בעינינו וכל מה שסיפרנו להם''. הראיה המוחשית, היא הביסוס לאמונתנו. אבותינו, יוצאי מצרים, הם שהעבירו לבניהם אחריהם, את אשר ראו במו עיניהם. עיניך ראו ולא זר! ובניהם, הם שהעבירו לדור הבא, את האמת ההיסטורית, עליה שמעו מפי אבותיהם שנטלו חלק בהתרחשותה. אמת זו, היא שהועברה מדור לדור. לא ניתן לבדות אמת שכזו, שהמוני אנשים נטלו בה חלק. ולפיכך, יושבים אנו מדי שנה וממשיכים את מורשת הדורות, להעביר לבנינו אחרינו את האמת ההיסטורית, שקיבלנו מאבותינו. אותה אמת, שהתבררה מעל ומעבר לכל ספק ולכל פקפוק. אותה אמת, שכל מי שמנסה לערער אחריה, אינו אלא נבער וחסר דעה, ודומה הוא לאלו שיבואו לטעון כי מלחמת העולם השנייה, למשל, לא הייתה אלא סרט בדיוני ולא מציאות היסטורית. אין הבדל מהבחינה ההיסטורית העובדתית, בין 'מכחישי השואה' ל'מכחישי יציאת מצרים'. אלו גם אלו, אם לא רשעים גמורים הם, שוטים מופלגים הם ללא ספק.
 

0golan0

New member
תגובות

בס"ד אם מישהו מעוניין להגיב על המאמר - רצוי שיקרא קודם את הדיון בפורום שבלינק הבא. המאמר הזה הוא גם מענה ליהודים שהביאו נבואות כביכול שהיתגשמו גם בדתות אחרות. הלינק
 
בעניין הנבואות

לכל נבואה יש שלושה מצבים: 1) התגשם 2) לא יתגשם 3) עתיד להתגשם גם לנבואה תנכי יש שלושה מצבים: 1) התגשם 2) לא יתגשם כי ביטלו את הגזירה 3) אכן לא התגשם אבל עתיד להתגשם אז איך ניתן לקבוע עם נביאי התנ"ך היו נביאי אמת?
 
הנבואות של התורה התקיימו.

אפשר להתווכח מה המשמעות של זה, אי אפשר להתווכח על התתממשותן.
 

Providence

New member
כך גם כל הנבואות של הפיתיה, כהנת

האוראקל במקדש אפולו בדלפי...
 
מופרך לחלוטין

האדם על הירח אמיתת נחיתת אדם על הירח נתמך באלפי כתבי עת מאותו תקופה המעידים על כך, אלפי ספרים נכתבו על כך, אלפי מוצגים ופריטים חיים וקיימים במוזיאונים השונים, עדי התמונות וסרטים, וכו' וכו' מסורת התורה על מתן תורה יש רק ספר אחד ויחיד שמעיד על כך, אין כל עידות נוספת מלבד הספר ההוא, אין אפילו ממצא ארכילוגי אחד שמעיד על אמיתת הסיפור, אין ספר או פאפירוס אחד של אותו תקופה שמזכיר את הסיפור של מתן תורה, למרות שכביכול כל העולם ידע ונרעד ממעמד מתן תורה. כך נכנס סיפור מתן תורה להסטוריה של המאמינים "ויאמר חלקיהו הכהן הגדול על שפן הספר ספר התורה מצאתי בבית ה' וכו' ויהי כשמע המלך את דברי התורה ויקרע את בגדיו וכו' ויצו המלך את כל העם לאמר עשו פסח לה' אלהיכם ככתוב על ספר הברית הזה כי לא נעשה כפסח הזה מימי השופטים" (מלכים ב' פרקים כב – כג). וכבר העידו גדולי מאורי ישראל על אשר היה. הרד"ק אומר (על מלכים ב' כב ח'): "מנשה מלך זמן רב שהרי מלך 55 שנה ועשה הרע בעיני ה' כתועבות הגוים ובנה מזבחות לע"ז בבית ה' והוא השכיח התורה מישראל ואין פונה אליה כי כולם היו פונים אל אלוהים אחרים ואל חוקות הגויים וב –55 שנה נשתכחה התורה". וכן כתב הרמב"ן (במדבר טו כב) בהסברו היאך יתכן שכל העם יחטא: "ובקהל, כגון שיחשבו שכבר עבר זמן התורה ולא היתה לדורות עולם וכו' או שישכחו את התורה וכבר אירע לנו כן בעוונותינו בימי מלכי ישראל הרשעים כגון ירבעם ששכחו רוב העם התורה והמצוות לגמרי, וכאשר בא בספר עזרא באנשי בית שני", וכוונתו לנאמר בנחמיה ח' יד' "וימצאו כתוב בתורה אשר ציוה ה' ביד משה אשר ישבו בני ישראל בסוכות בחג בחודש השביעי וכו' וישבו בסוכות כי לא עשו מימי ישוע בן נון כן בני ישראל עד היום". ואף הכוזרי שאל (במאמר ג' אות נד): "לא ראיתי אנשי בית שני אלא שכבר שכחו התורה ולא ידעו מצות הסוכה וכן מצות לא יבוא עמוני ומואבי". והשיבו החבר (אות סג): "ומה שאמר וימצאו כתוב ר"ל ששמעו עם הארץ וההמון וחרדו לעשות הסוכות, אבל היחידים לא אבדה מהם מצוה קלה כ"ש גדולה". בוא ותראה שוב מה שאמרנו לעיל ובמקומות אחרים שכאשר ניצבים המתרצים אל מול קושיה רבתי ועליהם לתרץ בדבר שאיש לא ידעו מקודם, הם תולים תירוצם באיזו "התגנבות יחידים" דרך הדורות. אלה היחידים המסתוריים שרק הם ידעו, כביכול, את מה שנעלם מכל המוני בית ישראל. והרי אין ל"יחידים" אלה סימן וזכר בכל מקום שהוא, ואולי כלל לא היו ולא נבראו ובכל אותו הזמן אין לעם לא תורה ולא מצוות. הרי לך עדויות מן המקרא ומשלושה מאורות ישראל שאכן נשתכחה תורה מרוב העם, ואולי מכולו, לשנים ולדורות. אכן, כל המסורת שעברה מאב לבן נשתכחה ואפילו בדברים המפורסמים כגון הפסח והסוכה. ושים אל לבך: עד ימי עזרא שוב חזרה ונשתכחה התורה אשר כבר נשכחה בימי מנשה. והנה, התבונן וחשוב מה קרה בתקופת עזרא ששני דברים חברו יחדיו, באותו זמן: האחד שנשתכחה תורה וחוקותיה מרוב העם, והשני שבדיוק אז הלך עזרא ושינה לחלוטין את כתב התורה (ואולי גם לשונה) וכתבה מחדש, והמשכיל יחרד ויידום. כי לאחר שכבר נשכחה פעמיים והלכה ונכתבה מחדש בכתב אחר (וע"פ הגמרא גם בלשון אחרת), מי יוכל להוכיח ולהראות שהתורה שנתחדשה היא זו שנשתכחה? הרי מה שנשתכח נעלם, ואנו לא נדע לעולם מה באמת היה בו.
 
הדברים ברורים כשמש.

1- אנו לא עוסקים בשקרים ובהעלמת עובדות, ולכן מספרים את האמת גם כאשר היא לא נעימה לנו. (ולכן לא גנזו את יחזקאל, שיר השירים, קהלת ואיוב) אז אנא אל תאשים אותנו בבדיית עובדות. מי שהיה ממציא תורה היה גם דואג להעלים את הדברים האלה. 2- מנשה השכיח את התורה שבכתב ע"י רציחות, אבל המצוות נשתמרו. מה שהפחיד את המלך יאשיהו זה העונשים הכתובים בתוכחות ( שידוע לנו היום שהדברים התקיימו.) והדברים מפורשים בנביא. כל אחד רואה שהתורה שבע"פ מסבירה הרבה קטעים הלכתיים בתורה שבכתב שאי אפשר להסביר אותם ע"י הפשט הרגיל. לעומת זאת אין לנו תורה שבע"פ על ספורי אבות. אין לנו פרוש למלים המצריות שבתורה. אין לנו פרוש למלה טוטפות למרות שהכל מניחים תפילין. הדברים מוכיחים שהמצוות השתמרו למרות שאין פרשנות ברורה על ספר התורה. וכן מוכח שלא היו הגהות במשך הדורות ולכן המילים הלא ברורות נשתמרו כמו שהן. כך שעזרא או יאשיהו לא הם שכתבו אותם. 3- חבל חבל על כל השיטה הזו של הצגת דברים מגמתית המביכה אנשים שאינם כל כך בקיאים.
 
יש בתורה תוכחות שהתקיימו.

וקיימנו על כך דיונים ממצים. אין ספק שהגלות התנהלה בתוואי של התוכחות. הדיונים נסבו על המשמעות של הדברים, דהיינו עד כמה הדבר מורה על נכונות התורה.
 

0golan0

New member
עשר המכות - פאפירוס

עשר המכות - פאפירוס עת לחשוב בס''ד נמצא פאפירוס המאשר את עובדת המכות שירדו על מצרים. הפאפירוס אשר נכתב ע''י מצרי בן התקופה בשם איפובר, נרכש ע''י המוזיאון של ליידן בהולנד. הפאפירוס כתוב על שני צדדיו, והוא מכיל שבעה עשר עמודים. ברוב העמודים ארבע עשרה שורות. מן העמוד הראשון נותר שלם רק שליש. העמודים 9 ו- 16 הינם במצב גרוע ביותר, והעמודים כולם פגומים בשוליהם העליונים והתחתונים כאחת. ובכל זאת, די במה שנותר בכדי לקבל תמונה ברורה אודות חלק מן הקטסטרופות עליהן מדווח הכותב. והוא מדבר על עשר קטסטרופות! פרופסור עמנואל וליקובסקי הוא זה שעמד על הדמיון שבין תאורי המצרי איפובר לבין הנאמר בספר שמות. מרוח הדברים של הכותב המצרי ניכר בעליל שאין הוא כותב שירה או נבואה כל שהיא לעתיד, אלא תיאור עצוב וכואב של מאורעות יוצאי דופן שהוא עד להן. לדעת הפרופ' וליקובסקי, מומחה ידוע לכרונולוגיה של מלכויות מצרים, שייכת תעודה זו בדיוק לתקופת יציאת מצרים ע''פ התאריך המקובל ביהדות, ופאפירוס איפובר הוא דיווח ''מן השטח''. הנה מספר הקבלות בין פסוקי התורה ופאפירוס איפובר: מכת דם ספר שמות- ''ויהפכו כל המים אשר ביאור לדם''. פאפירוס- הנהר הוא דם [2:10]. ספר שמות- ''ויהי הדם בכל ארץ מצרים''. פאפירוס- דם בכל מקום [2:5]. ספר שמות- ''ויחפרו כל מצרים...כי לא יכלו לשתות ממימי היאור''. פאפירוס- האנשים נרתעים מלטעום, בני אנוש צמאים למים [2:10]. אלה הם מימינו, זהו אושרנו... מה נעשה? [3:10]. מכת דבר ספר שמות- ''הנה יד ה' הויה במקנך אשר בשדה, בסוסים בחמורים...''. פאפירוס- כל החיות לבן בוכה [5:5]. מכת ברד ספר שמות- ''וה' נתן קולות וברד ותהלך אש ארצה''. פאפירוס- אמנם כן... נאכלו על ידי האש [2:10]. מכת ארבה ספר שמות- ''ויעל הארבה... ויאכל את כל עשב הארץ ואת כל פרי העץ אשר הותיר הברד''. פאפירוס- ...אמנם כן, הושחת כל אשר אתמול עוד נראה. האדמה נשארה ללאותה כמו אחרי קציר פשתה [5:12]. ספר שמות- ''ולא נותר כל ירק בעץ ובעשב השדה בכל ארץ מצרים''. פאפירוס- אין למצוא פירות ולא ירק [6:1]. מכת בכורות ספר שמות- ''ויקם פרעה לילה הוא וכל עבדיו וכל מצרים ותהי צעקה גדולה במצרים. כי אין בית אשר אין שם מת''. פאפירוס- היתה צעקה גדולה במצרים [12:30]. הנהמה נשמעת בכל הארץ מעורבת בקינות [3:14]. יציאת מצרים ספר שמות- ''ויהי בשלח פרעה את העם... וה' הולך לפניהם יומם בעמוד ענן לנחותם הדרך ולילה בעמוד אש להאיר להם''. פאפירוס- ראה! האש עלתה גבוה גבוה, ולהבתו הולכת נגד אויבי הארץ.
 

Providence

New member
ישכוייח, עודדיניו, חזק וברוך, על

שאתה מזכה את הרבים. יש לי הפרכות _לכל_ ההבלים/זבלים של אמנון איזאק, אלא שלא יכלתי לפרסמם ב"שופר" כיוון שנמחקתי ללא לאות ע"י העורך שם. והנה אינה מושיענו, מי יתן וישוב למלוך במהרה בימינו עלינו אמן, לידי אותך, ואתה מפרסם בפורומנו את ההבלים/זבלים של אמנון איזאק, ומאפשר לי לכסחם, להפריכם, לרסקם, באפס מאמץ, לעיני צאן הקדושים. אשרינו שזכינו לכך. נוסיף לכך את העובדה שפרט ל- cut'n'paste אינך יודע לעשות דבר, ואפילו אינך מנסה להשיב מלחמה שערה בויכוח, ואנו מגיעים פה אחד למסקנה שאתה נכס שלא יסולא בפז. לגופו של ענין: הנה דיון בפפירוס Ipuwer: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=16808013 והרי מצב הממצאים הארכאולוגיים, מפי חוגים ארכאולוגיים מקצועיים ולא מפי איזה שוטה בשם גרליק: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=16813451
 

Providence

New member
'"אתם ראיתם" מדגישה התורה'

נו, והיכן כל זה כתוב? בתורה, כמובן. כלומר, לפנינו מקרה פשוט וברור של ראיה מעגלית. התורה טוענת "אתם ראיתם" וכאשר אנו שואלים עצמנו "ומה ההוכחה שכולם ראו"? באה התשובה "כך כתוב בתורה". וכאשר אנו שואלים "ומה ההוכחה שמה שכתוב בתורה אכן התרחש?" באה התשובה "אתם ראיתם", וחוזר חלילה. אולם התורה אינה שונה עקרונית מן המעשיות המיתולוגיות של מסורות יתר העמים. זה שכותב המעשיה הכניס לתוכה בערמה את המשפט "אתם ראיתם" אינו פותר את בעית הראיה המעגלית. ומה בקשר לממצאים ארכאולוגיים? האם קיימים ממצאים ארכאולוגיים עצמאיים המאשרים את מה שכתוב בתורה? כאן התשובה פשוטה וברורה. הנה דברי ארכאולוג שאינו חשוד בנטיה להכחשת המקרא, ומעודכן היטב בידע מקצועי ארכאולוגי, ויודע היטב מה מצב הממצאים הארכאולוגיים: "כל התפישה הזאת (המינימליסטית) נשענת לא על היש הארכיאולוגי אלא על האין, כלומר על העובדה שלא נמצאה שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפור יציאת מצרים והכניסה לארץ, ושאין בכלל שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפורי התנ"ך עד למסע המלך המצרי שישק לארץ-ישראל, בתקופה שלאחר פילוג המלוכה" קראו עוד על מצב הראיות... 972357O34IO63
 
אתם ראיתם

כולכם ראיתם שלפני שנה קפץ לו הר החרמון והתישב בתל אביב והשמיע שירי ארש. הייתכן? הסבור אתה שמישהו יקבל את הודעתי זאת? ויעביר אותה לבניו אחריו עד שבמשך הדורות יאמינו בה כמעט רוב העולם הנאור? ללמדך - ששקר כזה, הטוען "אתם ראיתם" המתיחס לשש מאות אלף איש - אינו יתכן.
 

Providence

New member
זה מה שקורה לכל כתבי הקדש של כל

האמונות. מעשיות המסופרות סביב מדורת השבט, על עלילות האבות המיסדים שספק אם חיו אי-פעם, מתעצמות מ"לילה לבן" אחד למשנהו, ולבסוף עוברות עריכה וקנוניזציה. סדנא דארעא - חד הוא...
 
למעלה