לכל מי שלא ידע: בעיית הפקקים במדינה החמירה!

ש מים

New member
לכל מי שלא ידע: בעיית הפקקים במדינה החמירה!

(יש מישהו שלא ידע??
)
אבל הסיפור הוא לא דווקא בהחמרת הבעייה, אלא דווקא בפיתרונות שרוצה הציבור (תח"צ!) לעומת אלא שמפעיל משרדו של השר הממונה - השר כץ (עוד ועוד כבישים ומחלפים...).
 

משה12333

New member
כלל לא בטוח שהציבור רוצה פתרונות תח"צ. יש כרגע מאבק נרחב

מצד תושבי ר"ג נגד בניית הקו הסגול של הרכבת הקלה בעירם.

תושבי פ"ת הצליחו לבטל את הקו הזה בעירם.

תושבי ת"א הצליחו לקבור את הקו האדום והירוק מתחת לאדמה (תרתי משמע) כדי שלא יפריע להם.

כל ראשי הערים מתנגדים לפרוייקט מהיר לעיר ולפרוייקטים של קווי BRT אצלם, בשל רצון תושביהם.

המאבק למען תח"צ בשבת לא ממריא כי רוב הציבור רוצה שקט בשבת ולא רעש מאוטובוסים.

כל מתחמי הבילויים הפתוחים (פאואר סנטר) והסגורים (קניון) מצליחים מאד למרות ריחוקם מאזורי מגורים. חווית הבילוי והקניה היום כוללת נסיעה ברכב למתחמים ייעודיים. המתחמים מצליחים כי הם מציעים שטחי חנייה אין-סופיים.

הציבור בוחר ברכב פרטי, למרות הפקקים.



 

ש מים

New member
החלטתי להתעלם אבל אחרוג מעט הפעם

למען הקוראים שלא מכירים את משה ואמירותיו.
כמי שמכיר מעט את מאבק תושבי ר"ג בקו הסגול: ההצהרה של משה היא שטות גמורה! האדם (כהרגלו כנראה) משתמש בכותרות (מבלי להבין כנראה בתוכן) כדי להצדיק את האג'נדה בה הוא דוגל/מנסה לקדם.
ומעט פירוט לגבי מאבק תושבי ר"ג:
התושבים הפעילים נלחמים כנגד תכנון רשלני ולא מקיף, כנגד "חיפזון ביצועי", שבא על חשבון תכנון מקיף, חושב ורחב. וכל זאת הם עושים בעבודה עצמאית ומאומצת, אליה הצטרפה העירייה, לאחר שהם - התושבים - החלו לבצע את המשימה ולאחר שהעלו את התוצאות הנ"ל במחקריהם. אין במאבק כל התנגדות לתח"צ, אלא להיפך!! יש דרישה לתח"צ חכם ובעל ראיה קדימה.
מציע לכולם להתאפק ולא להגיב. זה יעבור.
 

משה12333

New member
בפירוש לא נכון. הם אומרים במפורש שהרכבת הקלה תפריע לרכבים

ותגרום לפקקים. הם טוענים שהיא תפקיע מהרכבים מסלול נסיעה לכל כיוון וברמזורים תינתן לה עדיפות שתגרום לרכבים לעמוד זמן רב באור אדום.

תושבי ר"ג מעדיפים רכב פרטי ולא רוצים שהרכבת הקלה תפריע להם להשתמש בו. מצידם, אפשר לקבור את הקו הסגול באדמה (תרתי משמע) או להעלות אותו לאוויר (ע"י גשרים) אבל שבשום פנים ואופן לא יהיה על הכביש כדי לא להפריע להם לנסוע במכוניות שלהם.

והם צודקים, כמובן.



 

ש מים

New member
שוב אתה מבין מה שבא לך

ולא מה שנאמר.
2 האופציות (קו תת"ק או קו עילי/תלוי) אינן התנגדות לתח"צ.
אבל לאדון משה1234 זה כמובן לא משנה, כי יש לו אג'נדה להעביר.
לנשום, לנשום, לנשום. ולעבור הלאה.
 

משה12333

New member
זו התנגדות לתח"ץ מהסיבה שאין להם כל צורך בה. הם פועלים לפי

התקדים של תושבי שכ' כפר גנים ג' בפ"ת לגבי שלוחת הקו הזה שתוכננה אצלם. תושבי השכונה בפ"ת טענו לפני משרד התחבורה שהחתך החברתי שלהם הוא מהמעמד הבינוני-הגבוה ולכן אין להם כל צורך כלכלי ברכבת הקלה. הם טענו גם שהקו הזה לא שימושי בשבילם כי עד שהוא מגיע לת"א הוא עובר במסלול ארוך ומיותר, מבחינתם, דרך קריית אונו ותל השומר, כדי להגיע בסוף לדרום ת"א ולא ליעדים מבוקשים בת"א.

תושבי השכונה בפ"ת הציעו למשרד התחבורה להעביר את הקו הזה מתחת לאדמה או להסיט אותו לדרך 471, במקביל לשכונה מדרום. משרד התחבורה השיב שאין כל הצדקה תקציבית לכך וביטל את הקו הסגול בפ"ת.

תושבי ר"ג למדו מתושבי פ"ת והציעו למשרד התחבורה להסיט את הקו הסגול לדרך 461, במסלול דרומי מקביל למסלול של ציר האלוף שדה או להעביר אותו בתוואי תת-קרקעי/עילי. הם מצפים ממשרד התחבורה לתשובה זהה ולביטול זהה של הקו הסגול אצלם, כפי שקרה בפ"ת.

בת"א, הקו האדום והקו הירוק היו אמורים להיות על פני הכביש אבל ראש עיריית ת"א ביטל את התכנית הזאת למשרד התחבורה ואז לא היתה ברירה לממשלה אלא להעביר אותם בתוואי תת-קרקעי יקר ומסובך. גם ראש עיריית ר"ג ביטל את התכנית של הקו האדום בציר ז'בוטינסקי בעירו ולכן הוא קו תת-קרקעי מת"א ועד לכניסה לפ"ת.

בראשון לציון ובפ"ת, תושבי הערים התנגדו גם לשלוחה עירונית מתוכננת של רכבת נוסעים כבדה במערב ראשון לציון ובצפון פ"ת.

יש אכן התנגדות רחבה בציבור לתח"צ.









 
אורח בפורום.

אני לא מכיר את דפוס התגובות הקודם כאן לא של משה ולא של ש מים .
אבל ללא ספק עושה רושם שמשה הכין שיעורי בית ומכיר את הנושא טוב יותר.
הוא מעלה טענות קונקרקטיות ומנגד ש כותב סיסמאות ריקות מתוכן בסגנון התושבים לא מתנגדים
אלא רוצים פתרונות חכמים עם ראיה קדימה...
נו באמת... איך אני יכול לתמוך בתכנית שמתבססת על "מישהו צריך לעשות משהו"
&nbsp
אותי משה שיכנע.
 

אבישי ק

New member
לא מסכים איתך, יש החמרה בפקקים אבל זו החמרה טובה/גרועה

אני חוזר לטענה שלי שתח"צ הוא טוב באזורים צפופים ופחות יעיל במקומות פתוחים.
הסיבה להחמרה היא גם עלייה בכמות הרכבים אבל גם בגלל שיפור בדרכים באזורים שפעם לא היו נגישים.
 

ש מים

New member
לא "שיפור", אלא "תוספת".

וזו בדיוק הבעיה עליה מצביעים המתכננים:
תוספת כבישים מעלה את רמת המינוע/כמויות הרכב הפרטי. מה שמביא בסופו של דבר לפקקים גדולים יותר ובעיות תחבורה גדולות יותר. ולכן הפיתרון הנכון, מכל הבחינות, הוא מעבר לתח"צ. גם אם הדבר אינו כלכלי בשלב הראשון.
 
למעלה