זו התנגדות לתח"ץ מהסיבה שאין להם כל צורך בה. הם פועלים לפי
התקדים של תושבי שכ' כפר גנים ג' בפ"ת לגבי שלוחת הקו הזה שתוכננה אצלם. תושבי השכונה בפ"ת טענו לפני משרד התחבורה שהחתך החברתי שלהם הוא מהמעמד הבינוני-הגבוה ולכן אין להם כל צורך כלכלי ברכבת הקלה. הם טענו גם שהקו הזה לא שימושי בשבילם כי עד שהוא מגיע לת"א הוא עובר במסלול ארוך ומיותר, מבחינתם, דרך קריית אונו ותל השומר, כדי להגיע בסוף לדרום ת"א ולא ליעדים מבוקשים בת"א.
תושבי השכונה בפ"ת הציעו למשרד התחבורה להעביר את הקו הזה מתחת לאדמה או להסיט אותו לדרך 471, במקביל לשכונה מדרום. משרד התחבורה השיב שאין כל הצדקה תקציבית לכך וביטל את הקו הסגול בפ"ת.
תושבי ר"ג למדו מתושבי פ"ת והציעו למשרד התחבורה להסיט את הקו הסגול לדרך 461, במסלול דרומי מקביל למסלול של ציר האלוף שדה או להעביר אותו בתוואי תת-קרקעי/עילי. הם מצפים ממשרד התחבורה לתשובה זהה ולביטול זהה של הקו הסגול אצלם, כפי שקרה בפ"ת.
בת"א, הקו האדום והקו הירוק היו אמורים להיות על פני הכביש אבל ראש עיריית ת"א ביטל את התכנית הזאת למשרד התחבורה ואז לא היתה ברירה לממשלה אלא להעביר אותם בתוואי תת-קרקעי יקר ומסובך. גם ראש עיריית ר"ג ביטל את התכנית של הקו האדום בציר ז'בוטינסקי בעירו ולכן הוא קו תת-קרקעי מת"א ועד לכניסה לפ"ת.
בראשון לציון ובפ"ת, תושבי הערים התנגדו גם לשלוחה עירונית מתוכננת של רכבת נוסעים כבדה במערב ראשון לציון ובצפון פ"ת.
יש אכן התנגדות רחבה בציבור לתח"צ.