בנוגע לרכבים...
לפי דעתי הרכישה של רכב חילוץ והצלה עם שלדה תוצרת "מ.א.ן" בכלל לא רעה. מי שיודע או לא יודע, מ.א.ן היא אחת מהחברות הטובות בעולם ביצור כלי רכב כבדים, משאיות ואוטובוסים. דוגמה לכך היא ה"רומן" שיש ל"דן" עם מ.א.ן בנוגע לאוטובוסים, ועכשיו גם אגד עושה רושם שהיא מתכננת עתיד ארוך טווח עם מ.א.ן. בנוגע לרכבי כיבוי... אף פעם עדיין לא היה רכב של מ.א.ן בארץ במערך שרותי הכבאות, אבל מתוך ידע שלי, וקריאה של הרבה ספרות מקצועית, אין ממה להתאכזב... לדוגמה, היום למ.א.ן יש את אחת מסדרות המשאיות הכבדות העונה לשם TG-A שזכתה להרבה ביקורות טובות, ואפילו זכתה בפרס משאית השנה 2001 באירופה. הסדרות הפחות מפוארות ושלולות האלקטרוניקה מוכרות בארץ ובעולם כ "סוסי עבודה" של ממש, לא פחות ממרצדס (הגרסאות הפחות משוכללות, כדוגמת ה 1234). 8 הילוכים זה סטנדרט... אצלנו בסולם ההידראולי של איווקו יש 13 הילוכים, כאשר חצי מהם זה מה שנקרא "חצאי הילוכים", ושוב, מדובר ברכב פחות מ 15 טון (ברשיון כתוב 14990 כולל...). בנושא התיבה האוטומטית... עוד לא קלטו בארץ... מטומתמים. בנוגע לאיווקו... שמעתי פעם ממישהו שאמר שהרכבים של איווקו נכנסו לארץ רק בגלל שלאיזה מישהו בכיר שם בנציבות היו מניות של איווקו, וכמו הרבה דברים אצלנו בארץ גם כאן........ אני באופן אישי לא מעריץ מי-יודע-מה את איווקו, (למרות שגם אני גדלתי על רם 6 מדובל הקבינה) ולמרות ששני הרכבים שלהם שנמצאים אצלנו בתחנה (רכב סער והסולם) לא עשו בעיות גדולות, והכבאים די אוהבים אותם. בספרות המקצועית יש תלונות בעיקר על רמת הגימור של הרכבים (בקבינה), שעשויים מפלסטיק זול למדי והקבינה עצמה שהיא די מיושנת. לארץ יובאו מספר דגמים של האיווקו, אם זאת שלדה כמו של ר"ג ות"א, אם זה חולות 17 שיש לו מנוע יותר חזק (270 כ"ס במקום 230) ואם זה הסולם של ר"ג. כמו כן גם יובאו כמה יחידות 4X4 כמו של שרותי כבאות איילון ובאר שבע, אבל עליהן אני לא יודע הרבה פרטים... לסיכום, אני לא חושב שבנוגע לרכב געש החדש יהיו הרבה תלונות בנוגע לרכב, בלי לכלול את המרכב והציוד. לפי דעתי רכב מבחינת רכב זאת קנייה חכמה... אבל רק העתיד יוכל לקבוע...