לכל מעסיקי עובדים זרים!

raanansh

New member
3 תשובות

1. חברת הסיעוד צריכה להמשיך לתת את שעות הקרן . חשוב לבדוק מול החברה האם הפחתת השעות החודשים לא תפגע בחישוב הפיצויים העתידי של העובד הזר, לדעתי לא, אך ובמידה וכן - ניתן להעביר את שעות הקרן לחברה חדשה ולמשוך מיידית את כספי הפיצויים של העובד.
הקרן נערכת למתן גמלה ישירה גם כן וצפויה לאשר זאת תוך מספר חודשים.

2. אין צורך בהוצאה של תלוש לעו"ז כמו שעד כה לא היה בכך צורך. הם ייכים לקטגורית עובד במשק בית. יחד עם זאת, רצוי להקפיד להעביר את כספו ל העובד לחשבון בנק בהתאם להנחייה מפורשת הקיימת בהיתר.

3. לדעתי אין מניעה בכך. בכל מקרה, אפשר לקבל מהתאגיד חוזה מעודכן.

4. ככל הנראה יצאו בחודש הקרוב בפרסום על כך. או שלא.
 

raanansh

New member
תשובות

חברות נוהבגות לחשב פיצויים לעובד לפי שכר אחרון או ממוצע 12 חודשים. לכן אם רק השכר לפי הקרן יחושב - שיעור הפיצויים יהיה נמוך יותר.

חברת הסיעוד מחוייבת בתשלום פיצויים לעובד זר עם סיום עבודתו בחברה.
 

raanansh

New member
לא בהכרח לטובתך

החוזה של ביטוח לאומי מחייב את החברות בתשלום פיצויים לעובד כדי שזה לא ישאר להן כרווח סמוי ובכך יתן להן תריץ להביא עובדים להתפטר.
לך זה לא בהכרח טוב מסיבה פשוטה- אם רוב שכרו משולם לו על ידי החברה , אז העובד המודע היטב לכך שבהתפטרות יהיה זכאי למלוא פיצויים מחברה , לא יחשוש לעזוב את עבודתו כדי לשדרג תנאיו.
נתקלתי כבר בעובדים שהתעקשו על עבודה רק אצל מי שיש לו גמלת סיעוד.
 

raanansh

New member
לכל מעסיקי עובדים זרים!

ניתן כעת להגיש בכל הארץ תביעה לקבלת גמלת סיעוד בכסף ישירות לחשבון המעסיק.
להגשת תביעה יש למלא טופס בל/2655 - תביעה לקבלת גמלת סיעוד בכסף, ולצרף העתק חוזה העסקה, היתר העסקה וויזת העבודה של העו"ז, ולהגיש לסניף הביטוח לאומי.
 

lavendula

New member
בשעה טובה!


 

lavendula

New member
אגב, מה עושים כדי שלא תהיה "כפילות"?

בפעם הקודמת שהיינו בסידור הזה, הודענו למט"ב שאנחנו מפסיקים את ההתקשרות איתם והגשנו לבטל"א בקשה לקבלת גמלת סיעוד בכסף.
בפועל התחלנו לקבל את הגמלה רק כעבור חודשיים, וכשביקשנו מהבטל"א תשלום רטרואקטיבי, הם טענו שהוא שולם למט"ב ושנתחשבן איתם. מט"ב מצידם טענו שלא דובים ולא יער.
איך סוגרים את הפינה הזאת?
 
תודיעו לחברת הסיעוד שלכם במכתב רשום

ולבקשה לביטוח לאומי תצרפו את המכתב.
מצד שני כל זמן שאתם לא מקבלים ישירות כסף מביטוח לאומי. עליכם לקבל מחברת הסיעוד. ואם לא תערבו את ביטוח לאומי. או תתבעו. המצב שאת מתארת פשוט לא חוקי. חברת הסיעוד ״גנבה״ מכם כספים של חודשיים. או שביטוח לאומי חסך לעצמו חודשים. כך או כך זה לא תקין.
 
למעלה