לכל שונאי לינקין פארק- תקראו ועופו

rock ninja

New member
לכל שונאי לינקין פארק- תקראו ועופו

כמה שיחות יש פה בניסיון להגן על כבודם של חברי להקת לינקין פארק... אני הולך לסיים את זה, אני מקווה. אנחנו שומעים את המוסיקה שלהם, כי זה מה שאנחנו אוהבים. לכל אחד טעם משלו, בדיוק כמו שאתם אוהבים מטאל. אני, באופן אישי, אוהב את מוסיקת הרוק שמשלבת בא אלקטרוניקה וקצת טכנו ואת השירה הווקאלית העוצמתית והיפה של צ´סטר בנינגטון יחד עם הראפ הקיצבי של מייק שינודה, שיוצר מוסיקה יפה מאוד, לפחות לטעמנו. המילים בשירים באים מחוויות אישיות של הלהקה, שכל אחד חווה בחייו לפחות פעם אחת, כך שכיף להאזין לזה, להתחבר והלזדהות למילים- זאת מאין אוטו-תרפיה שכזאת בחוסר מודע. זה מאוד נעים לשמוע מישהו צורח את הנשמה שלו יחד עם קולות שבר וחשמל ברקע- כך שאתה מרגיש את מה שהוא מרגיש במדויק, מזכיר לך את מה שאתה הרגשת- ואז אתה מרגיש שאתה לא לבד, לא קר אתה נתקלת במקרה האישי הזה. בנוסף, לשירים יש איזושהי מחזוריות קיצבית כזאת כמו של שירי פופ שקל לזכור בע"פ את המילים ולשיר ביחד עם הזמרים אני לא מבין איך אפשר להגיד ששיר קליט הוא לא טוב. מה עדיף, שיר חסר כל קצב של מטאליקה? ואל תגידו שהשירים שלהם הם שטחיים כמו פופ מבחינה של תוכן, כי זה באמת בא מהנשמה- פשוט תקשיבו ל- CAROUSEL או לרימיקס של- HIGH VOLTAGE ותקשיבו, אבל באמת תקשיבו. קשה להאשים את כל הבנות האלו שמאוהבות בצ´סטר כי הוא שופך את הלב שלו בדיסק, ממש יש הרגשה של פגיעות מצידו. זה מסביר למה אני אוהב אותם. עכשיו בקשר לקטע הזה של המסחריות- הם ממוסחרים, נכון. למי איכפת?! כל הקטע של מוסיקה זה הצליל, מה ששומעים, כך שאני לא ממש מבין למה לפריקים כל כך איכפת מהמסר החבוי במילים. אם הם רוצים עומק שכזה שיקראו שירה. אבל זאת מוסיקה, ואם הם לא מבינים את זה אז הם מפספסים את הנקודה., וזה די חבל. בינתיים אנחנו נהנים לנו מהמוסיקה העשירה של לינקין פארק. אני מקווה שזה סיפק אותכם. עכשיו בבקשה תניחו לנו לנפשנו, אתם לא אוהבים את המוסיקה? מילא. אל תציקו לנו, כי יש לנו תשובות.
 

Nightwish-boy

New member
כל הכבוד לך

סוף סוף מישהו שאפשר לנהל איתו ויכוח ראוי לשמו, ולא ויכוח בפסים אישיים וקללות. ניכר כי אתה אדם אינטלגנטי וככזה אתייחס אליך. זה יפה שיש לך תשובות, אבל לעומת זאת, גם לי יש תשובות נגד (צחוק מרושע בליווי ברקים). דבר ראשון, אתה סותר את עצמך בהודעה. מחד, אתה אומר שאין לך כל בעייה עם שמיעת מטאל. מאידך, אתה שואל "מה עדיף, שיר חסר כל קצב של מטאליקה?" יש כאן סתירה, וגם בורות. מכיוון שאם תשמע אחד מהשירים היותר מהירים של מטאליקה (בעיקר הישנים) תגלה קצב מהיר וסוחף, ואפילו קליטות רבה מאוד (תוריד שיר בשם DYERS EVE ותבין על מה אני מדבר, וזאת רק דוגמה אחת מתוך רבות). הבעייה היא לא בשמיעת לינקין. הבעייה היא בחוסר פתיחות מוזיקלית לכל דבר אחר. גם אני שמעתי לינקין והחלטתי שזה חביב, אבל לא במיוחד בשבילי, אבל אני עדיין לא חושב שהם להקה כל כך גרועה. הבעייה שלי היא עם המעריצים פה, שמתייחסים ללהקה כלהקת בנים ועוד טוענים שהם להקה "איכותית" ו"רצינית", אבל מפרסמים את תאריכי הלידה שלהם. אותם אנשים לא פתוחים לשום מוזיקה אחרת (מטאל, קלאסית, ג´אז או כל דבר אחר שאפשר לנסות) ומקובעים על לינקין פארק ודומיהם. תופעת ההערצה הזאת היא שלילית בעיני. הערצה ללהקה אחת ככלל היא בעיני דבר פסול, מכיוון שזה נועל אותך מלהקשיב ולהנות מלהקות אחרות, ובולם את הפתיחות המוזיקלית שלך. אני יכול להעיד שהטעם המוזיקלי שלי מאוד רחב, ומתחיל בלהקות כרדיוהד ופאלפ,ונגמר בקריידל אוף פילת´ ונייטפול, עם הרבה בדרך. אני משתדל לא להיות מקובע על להקה אחת. נגד זה בדיוק אני יוצא, נגד ההערצה העיוורת ללהקה אחת, ואחת בלבד, ונגד הפסילה של כל מה שמעבר. בעייה נוספת שיש לי עם לינקין זה אכן המסחור. הם חלק מתעשייה אנטי-מוזיקלית בבסיסה, שכל מטרתה להרוויח כסף, וזאת אחת הסיבות שהשירים כל כך קליטים ולא מקוריים (לא במילים, במלודיות. גם אני חושב שהמילים של לינקין עמוקות יחסית), בגלל שזה ניסיון להיקלט יותר במקום להשקיע במוזיקה עצמה. למה אתה חושב הם נותנים כזה יחס למעריצים? על מנת להרוויח עוד כסף. וככה גם המוזיקה שלהם נראית. אנשים כאן הופכים את לינקין פארק ל"אגדת רוק", שזאת טעות ממדרגה ראשונה (ושניה, ושלישית) מכיוון שלינקין לא המציאו שום דבר חדש שלא היה לפניהם. הם מנגנים בסגנון קיים ויציב, ורק תיבלו אותו טיפה אחרת (יותר אלקטרוניקה ויותר קטעי ראפ) אבל לא המציאו שום דבר חדש ולא עשו שום דבר מקורי במיוחד. ככה שאי אפשר לתת להם יחס כ"אגדת רוק".הם גם לא עשו מספיק דיסקים והוציאו מספיק חומר כדי להגדיר אותם ככאלה. שיר טוב זה שילוב של מילים ומוזיקה, בלי אחד מהם השיר מאבד מערכו בהרבה (נכון ששיר עם מילים גרועות ישמע הרבה יותר טוב משיר עם מלודיה גרועה, ונגיד FADE TO BLACK של מטאליקה שהמילים בו איומות ודביליות הוא שיר יפה מאוד) ובגלל זה כל כך חשוב לנו, ה"פריקים", המסר החבוי בשיר. נראה שלא שמעת הרבה מטאל בחיים שלך לפי ההגדרות השטחיות שלך למטאל, ולכן עדיף שתנסה זאת לפני שאתה קוטל את הסגנון (ויש הרבה מאוד מטאל קליט, נסה את SONATA ARCTICA וBLIND GUARDIAN). אני שמח לגלות שגם אתה מצטרף להגדרה שלי ללינקין פארק כניו-רוק, וגם אני מגדיר אותם בדיוק כמו שהגדרת. ובקיצור, תהיה יותר פתוח, מוזיקלית ובכלל. שלך דור, ליברל.
 

Nightwish-boy

New member
אני כותב מוכשר וזה מוכח

בדקתי ויש לי אוצר מילים של בת... (לבנות יש אוצר מילים יותר גבוה משל בנים וזה מוכח). כנראה זה מאמא שלי שהיא קופירייטר, קיבלתי את זה (יחד עם עוד מלא תכונות) ממנה בגנים... יש לנו אותו סוג מוח
וזאת היתה פינת "המדע ואני" שלך דור
 

rock ninja

New member
תשובות לתשובות לתשובות, או משהו כזה

היי שמחתי לקבל ממך תשובה כל כך מפורטת שמנוסחת ברמה גבוהה. אני אשמח להמשיך לדבר איתך על הנושא בלי קללות ודברים ילדותיים מהסוג הזה, רק תשתדל להפחית בשימוש במילים "בורות" כי היה די לא במקום לטעמי, אמרת שלדעתך אני אינטלגנטי ואתה מעוניין לנהל שיחה רצינית ואז קראת לי בור... אז בבבקשה תשתדל להפחית את מעט הדברים הלא יפים שאתה אומר. אני לא חושב שמטאל זאת מוסיקה עלובה או משהו כזה, להפך, אני תמיד מנסה להכנס לזה, אבל לא הולך לי. אנשים המליצו לי על שירים "מעולים" של מטאליקה, שירים כמו- ONE WHISKY IN A JAR ועוד כמה, וממש לא הבנתי מה הקטע. פשוט לא אהבתי, אבל לא פסלתי. גם אני לא תקוע בלהקה או בסיגנון אחד- אני אוהב גם את לימפ ביזקיט, אופספרינג, פאפא רוץ´, סאם 41, סטיינד, בון ג´ובי, דאפט פאנק, בקסטריט בויז (אחלה שירים! הקשבתם להם פעם?!), אליס די.ג´יי, שבק ס´, בויאקה, סאבלימינל, שייגעץ... כפי שאתה יכול להבין אני אוהב כל מיני סוגים של מוסיקה, אז בוא לא נשפוט. שים לב שציינתי את הבקסטריט בויז שזה פופ טהור- לדעתי אין שום פסול במסחריות. להקות הבנים/בנות וכל הזמרות האלה כדוגמת בריטני ספירס הם זמרים, זה הכל. לא משוררים, לא גאוני הדור... פשוט זמרים, ואין סיבה לבקר אותם רק בגלל שהם לא כותבים את המילים לשירים שלהם או מלחינים אותם. אני אוהב את השירים, אז אני שומע. מי שלא מבין שהצליל זה הדבר הכי חושב במוסיקה מפספס את הנקודה, שוב אני יגיד את זה- מי שורצה עומק- שיקרא שירה. יש מוסיקה עם עומק רב כמו השירים של נירוואנה, אז באמת יש להעריך אותם ויש הרבה סיבה לאהוב אותם, אבל אין סיבה לפסול את השירים חסרי העומק, כי זאת בררנות. כל להקה רוצה להרוויח כסף. אני בטוח שקורט קוביין חלם להיות מפורסם ומצליח... אני לא בטוח, נראה לי... בכל מקרה ההצלחה והפירסום הם הגורמים שמושכים הכי חזק אומנים לפתוח בקריירה מוסיקלית, כך שזאת לא סיבה להאשים את הממוסחרים. חברי לינקין פארק נחמדים אל המעריצים שלהם- צריך להעריך אותם על כך ולא למצוא מניעים נסתריים. הם רוצים שיאהבו אותם, זה ברור, אבל בינינו, מי לא רוצה? תודה על הזמן שלכם
 

Nightwish-boy

New member
תשובות לתשובות לתשובות(????)

דבר ראשון- לא אמרתי שאתה בור. אמרתי שאתה בור במטאל, ודי הוכחת את זה בכתיבה שלך. מכיוון שהידע שלך במטאל מאוד מאוד בסיסי,ומכיוון שהשירים שהורדת של מטאליקה הם בין השקטים שלהם. אז דבר ראשון: קבל כמה שירים מאוד קצביים ורועשים של מטאליקה dyers eve,...and justice for all, creeping death, for whom the bell tolls, master of puppets, harvester of sorrow, enter sandman,blackened כל אלה בין השירים הפחות שקטים (והישנים) של מטאליקה... תהנה. לפני שאתה מדבר על המטאל בכללותו, רצוי מאוד שתבדוק את הדברים. מכיוון שבמטאל יש (כמעט) הכל, וזה תחום מאוד מאוד רחב, כך שאתה צריך להכיר אותו יותר כדי לדבר עליו. אני ורבים אחרים פה נשמח להמליץ לך על להקות רבות וטובות. הסאגה שלך אכן מאוד רחבה, אולם שלי רחבה לא פחות, ונעה בין להקות כרדיוהד ודומותיהן, לקריידל אוף פילת´ ושות´. כך שיש לך עוד מה להתקדם. לדעתי בהחלט יש פסול במסחריות- מכיוון שכשעושים מוזיקה בשביל הכסף היא מאבדת מאיכותה ומערכה, ונהיית מקורית הרבה פחות וקליטה וקלילה הרבה יותר, ואין אפשרות לעשות ניסיונות כלשהם או להיות עצמאיים, מה שבהחלט פוגע באיכות של להקות (מקרה מטאליקה). נירוונה היו באמת בין הלהקות שעשו הכי הרבה יחסי ציבור ובלאגנים, אך לעומת זאת מבחינת נגינה הם היו ברמה נמוכה למדי יחסית למטאליקה וללהקות רבות אחרות. בעצם הן אחת מלהקות הרוק הכבד (או יותר נכון גראנג´) שהאמטיוי "בנה", תחום ששמור בדרך כלל ללהקות פופ כאלה ואחרות. כמו שאמרתי כבר, צריך שילוב בין מלודיות למילים, שילוב שלהקות פופ נגיד לא עושות (אני לא מוצא שם לא את זה ולא את זה) ובהחלט חשוב שיכתבו את המילים, מכיוון שבדרך כלל כשכותבים בשביל להקה את המילים זה על מנת שהמילים יהיו קליטות וירוויחו יותר כסף (גם אם הן אידיוטיות לחלוטין). כשמוזיקה משרתת אינטרס כלכלי, היא לא מוזיקה. יש הבדל בין לרצות אהבה לבין להתחנף אליה ולנסות להשיג אותה על חשבון המוזיקה והאיכות, והרבה נופלים במלכודת הזאת. אפשר להצליח גם בלי להתמסחר לחלוטין, ותעיד ההצלחה של איירון מיידן שהיו ונשארו להקה טובה ואיכותית (ועכשיו הם גם מולטי מיליונרים בלי לוותר על המוזיקה). בקיצור- מסחור נוגד איכות. שלך דור
 

rock ninja

New member
אני בור במטאל, נכון

אני מסכים איתך בקטע שאני בור במטאל, ונראה לי שדי נעלבת ממה שאמרתי שה לא קיצבי אז אני מצטער. תמיד חשבתי שמטאל זה כזה רועש ומגניב וכשהורדתי שירים שהמליצו לי חולי מטאליקה, שהיא הלהקה שעבורי מסמלת את הז´אנר, מאוד התאכזבתי לגלות שירים חסרי קצב (שעליתי עליו לפחות), והסקתי שככה כל הז´אנר. טעיתי, אני מצטער. אבל אני לא חושב שהמסחריות פגעה באיכות של לינקין פארק- יש להם שירים מאוד יפים מבחינה של מנגינה (מלודי, בלשונך). לפי דעתי, הצלילים של: CRAWLING ו- IN THE END פשוט מדהימים. אף פעם לא שמעתי משהו שנשמע דומה לזה. כל כך מיוחד, כל כך ריגשי (לפי מילות השיר של חוסר ביטחון עצמי והסתגרות פנימית ב-"רולינג", והרגשה של ביזבוז וחוסר תועלת שבהשקעה באהבה חד צדדית ב-"ין די אנד"). זה מה שגרם לי לאהוב את הלהקה ולהתמקד דווקא בה מבין מבול הלהקות שהציף אותנו בשנה האחרונה. וגם זאת הסיבה שכל כך התאכזבתי כאשר שמעתי את- ONE STEP CLOSER שהוא מאוד שיטחי וחסר ייחוד או טעם. (לשימחתי גיליתי שהאלבום שלהם מפוצץ בשירים מיוחדים- כל אחד לעצמו) אם יש לך עוד ברים להגיד כנגד לינקין, אני אשמח להגיב, בכיף.
 

Nightwish-boy

New member
אני שמח שהבנת...

שזה לא נכון לשפוט להקה לפי שני שירים. אני למשל מכיר הרבה יותר מ2 שירים של לינקין (בערך חצי דיסק... ואז התייאשתי). הכתיבה של לינקין באמת טובה יחסית, אבל לומר שזה כל כך מיוחד? אני לא בטוח. אם תקרא את המילים של נירוונה לדוגמה, או של קריידל אוף פילת´, או את MASTER OF PUPPETS של מטאליקה תשמע (ותראה) איזה עומק יש שם... לא פחות ואף יותר מבמילים של לינקין. אני חושב שהידע שלך בנושא פשוט די מוגבל ולכן השיפוט שלך לא בהכרח נכון. הייתי ממליץ לך לנסות כיוונים נוספים לפני שאתה קובע מה טוב יותר או פחות בעיניך. אני חושב שהמסחריות פגעה ביכולת של לינקין ליצור שירים מקוריים, מנגינות מקוריות ולנסות לשנות סגנונות. אין להם את היכולת עכשיו פשוט לקום ולהפוך את עצמם לקליטים הרבה פחות, בגלל שהתעשייה לא תיתן להם לעשות כן. שלך דור
 

rock ninja

New member
אוקיי בו נתקדם הלאה

אנחנו די תקועים על אותו נושא כבר די הרבה זמן. אני חושב שהבהרתי את הנקודה שלי בקשר ללינקין פארק. אתה מבין שאתה לא מסכים איתי אבל לדעתי השירי CRAWLING IN THE END הם מאוד מיוחדים. לא שמעתי משהו דומה לזה. לפי מה שחברי הלהקה אמרו, האלבום הבא ישמע לגמרי אחר, כך שמה שאמרת על המסחריות לא נכון, לפחות לא לגבי המקרה הזה. זה רק מראה שהם אומנים אמיתיים שמתפתחים מבחינה מוסיקלית, והם בטח יעשו עוד שירים מקוריים שאף פעם לא מנשמע משהו דומה להם. אם יש לך עוד ביקורת עליהם, אני אשמח להגיב. ודרך אגב... *אני לא מכנה את המוסיקה שלהם כ- NEW ROCK, אלא כ- HYBRID ROCK אני מניח שזה די ברור למה. *למה אתה בעצם פה? ברצינות, אם אתה לא אוהב אותם, למה אתה לא בפורום שיותר מדבר אלייך? ביי לבינתיים
 

Nightwish-boy

New member
אני חושב שכבר הסברתי למה אני כאן

אבל נסביר שוב... נו מילא
אני כאן כדי להתווכח עם אנשים כמוך, ולהחליף דעות. אני כאן כדי לגרום לאנשים לראות גם צדדים אחרים ולחשוב אחרת לפעמים, ולהיות יותר פתוחים. אני כאן כי מעניין אותי להביע את דעתי ולשמוע דעה של אחרים. אני גם בפורומים שמעניינים אותי אישית (רוק ומטאל וחלומות צלולים) וגם כאן, זה לא סותר. זה בעייתי להגדיר את לינקין כהיבריד רוק, כי זה בעצם יותר פתח לכל מיני הגדרות אישיות ללהקות. אולי גם נקרא ללימפ ביזקיט "הוט דוג רוק"? אני חושב שיחסית ללהקה מסחרית המילים של לינקין אכן עמוקות יחסית, אבל עדיין, אתה לא מכיר מספיק להקות לא מסחריות כדי לקבוע זאת. וזה שהם אומרים שהם משנים כיוון, לא אומר שהם באמת משנים, וגם אם כן, זה לא בהכרח שינוי מסוכן. רוב הסיכויים שזה שינוי בטוח שהמעריצים יקבלו בקלות. לדעתי, אין להקה שאין לה תחליף. פשוט צריך לדעת לחפש. שלך דור
 
למעלה