לכפר סבא יש במה להתגאות

לכפר סבא יש במה להתגאות ../images/Emo195.gif

תלמידי כפר סבא בוחרים במסלול קרבי מאשר במסלול אחר. מכתבה שהתפרסמה היום,"בידיעות אחרונות",ארבעת התיכונים של כפר סבא נרשמו ברשימה המצטיינת של הלא משתמטים. אגב,כפר סבא היא העיר היחידה שארבעת התיכונים שלה מפורסמים ברשימה הטובה ולכן גם ראיינו את ראש העיר. גאווה? מה אומרים על זה? אז לדעתי, גאווה ענקית...לפתוח עיתון ולראות שהעיר שלך היא בין המקומות הטובים שהולכים לקרבי ולא משתמטים. לדעתי גם זה הכל בגלל מורשת הקרב שעושים לתלמידים ביב',שזה דבר מעולה ומחדיר הרבה מוטיבציה לנוער.
 
ולדירוג גם...

התיכון הכי קרבי בכפר סבא הוא- הרצוג אחריו-כצנלסון אחריו-רבין ובסוף גלילי. ואנחנו גם חולקים מקום ראשון עם ראשון לציון בערים הגדולות שמגויסות.
 
עושה טוב לדעת

שבוגרי התיכונים בכפר-סבא לא משתמטים וששמם של ארבעה תיכונים מתוך שישת התיכונים בעירנו מצויינים בעיתון לטובה
זו אכן גאווה ענקית.
 

Super Chuly

New member
האמת שקראתי את זה הבוקר

ולא יכולתי להרגיש גאה יותר בעיר שלי... כיף לפתוח ככה את הבוקר... ליהי :)
 

מגי 336

New member
גאה מאד, מסתבר שהחינוך בכפ"ס מוכיח את עצמו../images/Emo41.gif

תודה על הידיעה
 

ba r2 0 1 0

New member
הכי כיף...!

אמנם זה כבר ידוע, ואפילו פורסם באותו עיתון בו קראית הבוקר ("ידיעות אחרונות") לא מזמן, אבל שזה בא בחלק מרכזי בעיתון סוף השבוע הגדול באמת כמו שאמרתם, כיף לפתוח ככה את הבוקר ולהרגיש גאווה בעיר. אני אציין רק שמס' המתגייסים בעיר (המקום הראשון שצויין ביחד עם ראשל"צ) הוא 86%! מרשים ביותר. הממוצע אם אני לא טועה הוא בערך 70%... אין ספק שהרבה מזה הודות לחינוך הניתן בעיר בכלל, והחינוך למורשת קרב בפרט. אצלי בתיכון למשל ("גלילי"), יש לאורך כל 3 השנים פעילויות שונות הקשורות לנושא. כבוד ושרק ימשיך ככה והלוואי שיהיה בכל הארץ!
 

יאסון1234

New member
מה שמעניין שבתיכון ששמים עליו דגש מיוחד

בנושא מורשת הקרב ובכלל נושאים שונים הקשורים לצבא, אחוז המתגייסים הקרביים נמוך... צריך לחקור את זה זה נשמע מעניין!
 

ba r2 0 1 0

New member
לא ידעתי ש-76.5% נחשב נמוך...

אז בטח התבלבלו ששמו את גלילי ברשימת 50 התיכונים עם אחוזי המתגייסים לקרבי הכי גבוהים...
 

ba r2 0 1 0

New member
אז זה יחסי...

כי בכל התיכונים בעיר האחוז גבוה... בשאר התיכונים גם עושים פעילויות כאלה... את של י"ב אפילו עושים כולם ביחד. ואת הגדנ"ע בי"א מן הסתם גם כולם עוברים אני חושב... אולי השונה אצלנו זה שאת יום הזכרון כיתות י' עושות באתר ההנצחה של חטיבת גולני עם יום מיוחד באתר ובערב טקס מאוד מושקע. אבל גם כשכולם גבוהים, חייב להיות מישהו שיהיה אחרון
אני לא רואה בזה האמת משהו משמעותי מדיי שיש טעם "לחקור אותו" כמו שאמרת... אבל אם זה מעניין אותך אתה מוזמן!
רמי ישמח לשתף איתך פעולה אני מניח...
 

יאסון1234

New member
זה מה שאני אומר, רמי בעצמו נותן דגש חזק

על הנושא של מורשת קרב ואיכשהו תמיד אני מרגיש שהוא מחדיר את זה בהרבה ארועים שקשורים ולא קשורים לנושא. סתם אמרתי שזה מעניין שזה דווקא ככה כי באמת לדעתי בגלילי יש דגש מאוד חזק על עניין הצבא וחשיבותו.
 

Funky Giraffe

New member
מזכיר לי את מה שאמר שחף בן פורת לאמציה השנה

כשהביאו הרצאה של חייל בקבע ואמציה אמר "הנה, תראו קצת מה זה צבא" ושחף אמר לו "אמציה, אנחנו כבר שנה בגלילי - אנחנו בהחלט יודעים מה זה צבא..."
 

ba r2 0 1 0

New member
אגב, גם אתם שמתם לב ששינו ליהודה קצת את השם?

קראו לו בראיון יהודה חמו במקום בן-חמו... לא פעם ראשונה שעושים לו את זה...
 

avital141

New member
מה זה משנה?כל הכבוד לכולם!

מה זה משנה באיזה מקום גלילי?אני מכצה ואני גאה בכל התיכונים בכפר-סבא(למרות שרמי בטח ישבור שביתה ויוציא את כולם לגדנ"ע של שנה רק בשביל ששנה הבאה התיכון שלו יהיה מקום ראשון
) ואני שמחה לראות שכל ארבעת התיכונים בכפר סבא נמצאים ברשימת המתגייסים לצה"ל ועוד לקרבי.אני מקווה שנמשיך לשמור על המקום הזה עוד כמה שנים טובות ואפילו שנעלה את האחוז.
 

ba r2 0 1 0

New member
חחחחחח

ברור שזה לא משנה
חחחח אחלה רעיון, רמי יאהב אותו! למרות שהוא דיי נחוש לא לשבור את השביתה (ולכן אנחנו התיכון היחיד שבאמת לא לומד, גם לא עם המורים מההסתדרות...).
 

יאסון1234

New member
תבינו,

לא אמרתי שזה משנה מבחינת המתגייסים בכללי באמת שכל הכבוד לעיר ולתיכונים סתם אמרתי כבדרך אגב, שמעניין שזה דווקא ככה (לא בצורה צינית מעניין, אלא באמת מעניין!). אז באמת שוב כל הכבוד לחינוך בעיר ולכל התיכונים ומי יתן וירדו האחוזים ולא יעלו, כי פשוט לא נצטרך להתגייס לשירות קרבי כי לא יהיה צורך כבר בשירות מסוג כזה! נקווה שועידת אנאפוליס תקדם ולו קצת את הנושא
 

Double U

New member
../images/Emo45.gifכל הכבוד../images/Emo47.gif!!!

מאוד התגאתי שארבעת התיכונים העיוניים בכפר סבא נמצאים ברשימת ה50 (והתיכון שלי - תיכון רבין - בפרט) ובנוסף מזה שבכפר סבא אחוז המתגייסים הוא הגבוה בארץ!!! אבל לצערי, לא בכל מקום זה ככה
.
 
על באמת לא מבין מה הגאווה בכל העניין

מדהים לראות כל פעם מחדש איך הצבא שלנו קובע את נורמות החברה ולא להפך. צה"ל לא צריך להיות כזה מוביל דיעה בישראל ועם זאת- כל שטות ונתון שדובר צה"ל מוציא- ישר עושים מזה כותרות. ראיתם בכלל על מה דובר בכתבה?! לא מדובר על השתמטות, אלא על גיוס או חוסר גיוס לקרבי. זאת שטות אחת גדולה. אתם יודעים אולי למה "במקרה" פרסמו את הנתון הזה עכשיו? מישהו חשב על זה פה? השנה הגיוס ליחידות הקרביות ירד קצת יחסית לשנים הקודמות. אז צה"ל נותן צפח'ה על הערים ובתי הספר "הטובים". רצה לתת סוכריה קטנה לכל הילדים הטובים שלו ולומר נו נו נו לילדים "הרעים". אבל עד כמה רעים באמת כל שאר ילדיו? ברור לי שמבית הספר אורט שפירא לא נכנסו ל50 בתי הספר "הטובים". אבל איפה הם כל אותם תלמידים שלהם? ממלאים את יחידות ההנדסה / אלקטרוניקה / מחשבים. בזכותם יש לנו תקשורת יותר טובה בצבא. בעידן שמבוסס על תקשורת, הצבא לא היה שורד בלעדיהם. זה הופך אותם לפחות טובים? הם נחשבים משתמטים רק בגלל שלא הלכו לקרבי? אתם רואים איך אתם שופטים את בתי הספר? על איזה מדד מעוות אתם שמחים וגאים? ולמי אנחנו נותנים למדוד את איכות החינוך שלנו? כמובן לגורם מוסמך לחינוך נכון ומוסר - צה"ל. מי נתן לו בכלל את הזכות לתת "ציוני חינוך"?! מעניין למה מבית הספר לאומנויות תלמה ילין אין הרבה מתגייסים לקרבי (יחסית). אולי כי שם נמצאים האנשים המוכשרים ביותר בתחום האומנויות מכל הארץ... ואני בטוח שתראו נציגות יפה שלהם ביחידות המתאימות להם. לא כל אחד צריך להיות קרבי ולא זאת אמורה להיות הגאווה שלנו. אנחנו צריכים להתגאות בדברים אחרים אבל בטח לא לאיפה מויין כל אדם ולאיפה הגיע כל אחד. העיקר שהם תורמים את חלקם בעומס הביטחון הלאומי. וממתי לעשות משהו שהוא חובה בישראל הפך להיות כזה סנסציה? זה כמו ילדים שלא מכינים שיעורי בית באופן קבוע ופתאום כשהם עושים פעם אחת שיעורים הם מאוד גאים בעצמם. סליחה, אבל זה מה שבידיוק הם צריכים לעשות!!! אין בזה גאווה מיוחדת במיוחד. אז אפשר להירגע מכל הרוח שצה"ל עושה. זה בטח ובטח לא תלוי בתיכונים שלנו... והרי לא חשוב כמה פעילויות עשו לי על הצבא זה לא מה ששינה את תפיסת העולם שלי. וכן, זה מעניין לראות שהתיכון שהכי חשוב לו בעיר על מודעות צה"לית- הוא הנמוך ביותר מכולם. זה לא בעצם אומר לנו הכל על ההשפעה של התיכון על תלמידיו? שאלתם את עצמכם אולי איפה נמצא מרכז חינוך אורט ברשימה? ולמה אני שואל את זה... בגלל שלשם כל התיכונים בכפר סבא זורקים את מי שלא עומד בסטנדרטים שלהם. אז איזה מדד באמת עומדים בו התיכונים הכפר-סבאיים? מבחינתי אינדיקציה לחינוך טוב בכפר סבא אלה דברים אחרים לגמרי: אם נהיה במגמת עלייה בזכאות לתעודות בגרות ולא בירידה כמו בשנים האחרונות, אם נהיה ברמת מודעות חברתית וסביבתית עולה ולא נישאר במקום כמו בשנים האחרונות, אם כפר סבא תעלה ברמת התרבות והספורט ולא רק תרד בה, אם נוביל במשהו ברמה הארצית וניזום משהו מהפכני ולא רק ניגרר אחרי כולם... אלה דברים שאנחנו לא חייבים לעשות, אלא רוצים שיהיו. מה איתם? כל אחד שמתנדב ועושה מעשה טוב אני גאה בו. מישהו שעושה מעשה חובה אני רק אומר לו כל הכבוד. הנתונים שפורסמו לא נותנים אינדיקציה לכלום, חוץ אולי ממה שהצבא חושב ומנסה ליצור בתודעה של כולנו.
 
וואו גל../images/Emo13.gif ../images/Emo45.gif

רצוי באופן כללי שנפסיק להסתכל על סטטיסטיקות כי כמו שגל אומר הן לא אמינות במיוחד. מה עם כל אלו שנשרו בדרך? מה אם כל אלו שבכלל לא מתקבלים לתיכונים? ומדוע גיוס לקרבי הוא המדד החשוב? הרי תומכי לחימה חשובים לא פחות. יש אנשים שלא מתגייסים כי הם צריכים לפרנס את ההורים שלהם, ברור שבכפר סבא, מקום בו המעמד יחסית גבוה, יהיו מתגייסים רבים, אך מה עם מקומות שמצבם הכלכלי גרוע יותר, ומה זה אומר על אנשים שמעדיפים להרוויח כסף בשביל שלאחים שלהם יהיה מה לאכול? האם הם פחות טובים מקרביים? שלא תבינו לא נכון, היה נחמד לראות את העיתון ואת ראש העיר בעמוד הראשי של ידיעות, ואין לי ספק שאדם שהולך לקרבי צריך להיות אדם מאוד איכותי, ועם רצון מאוד טוב, אך זה לא מוריד מאף אחד אחר. תפסיקו להסתכל על סטטיסטיקות, הן מאוד מאוד לא אמינות, ותמיד יש אינטרס מאוד גדול למפרסמים אותן.
 
למעלה