ללמד אותם לבדוק את עצמם

ללמד אותם לבדוק את עצמם

בני מוכן להשקיע הרבה בפתרון בעיות ותרגילים בחשבון אבל אחרי שהוא מסיים הוא לא מוכן להסתקל על זה שוב.כשהוא שוגה וני רק מקריאה מחדש את השאלה מגיע אהה!והכל מתבהר. איך אפשר לעזור לו?הוא לא מוכן שיקראו לו את השאלה או לקראו בכל או כל הקלה אחרת ליד החברים למרות שזה מגיע לו.
 

דליה.ד

New member
בקרה ומשוב

אחת הבעיות המרכזיות היא באמת שהילדים אינם בודקים את הביצועים שלהם. אחת הדרכים היא להכין דף ביקורת שעל הילד למלא לאחר כל משימה שהוא מבצע. חשוב שזה לא יהיה דף מעיק אלא נחמד וקל למילוי. למשל לסמן חיוך צוחק או בוכה בסמיילי, או לסמן V TU x ליד המשפט. ניתן להכין דפי ביקורת למשימות חשבון כגון בעיות מילוליות, לכתיבה, להכנת שיעורי בית וכו'. כאשר הילד מסרב לשתף פעולה בעניין - עיצוב התנהגות ע"י חיזוקים. לילד קטן מספיקות מדבקות לילד גדול צריך לחשוב על תגמול נאות.
 
צריך לחשוב איך מסבירים לחברים שלו

שמי שמקבל התאמות אינו מצורע. אולי צריך להסביר לו שאם הוא יוכיח ביטחון עצמי וגאווה, גם אחרים לא יציחסו אליו כאל מצורע אם הוא יקבל התאמות. למעשה זו שאלה בפסיכולוגיה חברתית....
 
הוא לא מוכן לקבל שום עזרה לא רק הק

רק במסגרת הבית או לצד החברים הטובים שהם בדיוק מועדון הADD של הכיתה(גם זה מעניין כשלעצמו).הוא יודע שיש לו קושי אבל לדבריו הוא מסתדר . ההשגים שלו ממש טובים מאוד וזה לא היה כך תמיד. אני חוששת שהמאמץ של להיות כמו כולם בסוף יעייף אותו, אבל מה עם הרצון להיות כמו כולם הוא מה שמניע אותו?
 

zivadina

New member
חוסר בקרה-מכירה את הבעיה מהבית.

אני משננת להם שחוסר הביקורת זאת בעיה ADHDית, ושהם סתם מקבלים פחות נקודות במבחן בגללה. לקטן (11) זה מפריע, כי הוא רוצה להיות בין המצטיינים בכתה. לבינוני זה מפריע, כי הוא רוצה להיות תלמיד מצטיין ולקבל מלגת דמי כיס בפנימיה. לגדולה זה מפריע, כי היא רוצה ללכת לעתודה. אני חושבת שעד שהילד לא יווכח שה"רשלנות ה-ADHDית" הזאת לוקחת אותו אחורה, הוא לא יסכים להודות בה ולבקר את עצמו. תני לו לשלם את המחיר (בינינו, אם הוא יודע את החומר, לא כל כך חשוב אם קיבל 90 או 75), עד שיתעשת. בהצלחה
 

zivadina

New member
....וכל הזמן להזכיר לו כמה שהוא חכם

וכמה השגיאות הטפשיות שנובעות מחוסר קריאה או שכחה מפריעות לו להוכיח את זה.
 
למעלה