ללמוד לקרוא בין השורות

תלתלית3

New member
ללמוד לקרוא בין השורות

ללמוד לקרוא בין השורות האם אני כמנחה/מטפל יודע למה המתאמן שלי או המונחה שלי מתכוון באומרו "זה גורם לי להרגשה טובה". האם "זה" שלו זהה ל"זה" שלי ? מה עלי לעשות כדי לדעת שאני מבין את המתאמן שלי/המונחה שלי ? פשוט מאוד והוא לשאול "כשאתה אומר "זה"....." למה אתה מתכון ? מי זה "זה" או מה זה "זה"" ? אסור לי כמאמן/מנחה להניח שאני יודע על מה המתאמן/מונחה שלי מדבר מתוך עולם המונחים והאסוציאציות מעולמי. האם כשאני מהסס ושהמונחה/המתאמן שלי מהסס אנחנו מהססים באותה הדרך, אותו אופן ? התשובה כמובן היא לא. כל אחד עושה זאת בדרכו. האם הדרך שבה אני מגיע להחלטה אותה דרך של האחר ? שוב לא, אם כך עלי לשאול איך הוא עושה זאת כדי להבין את התהליך אותו עובר המונחה/המתאמן שלי. כשהמתאמן שלי אומר לי למשל "אני לא שלם עם הסליחה שלי, קשה לי איתה". אשאל אותו איך התבצעה הסליחה שלך ? מה קשה לך איתה ? ולא אצא מנקודת הנחה שאני יודע, מפני שתהליך הסליחה שלי שונה משלו ומה שקשה לי אינו מה שקשה לו. האם כשהוא אומר לי "תמיד אני עושה זאת או אף פעם לא עשיתי זאת" זה תמיד או אף פעם מוחלט, ואולי יש פעם אחת שהוא לא עשה או כן עשה, תפקידי כמנחה/מאמן לערער את ההכללה ולהוכיח שאם קיימת פעם אחת היא כבר מערערת את ההכללה. "אני צריך, חייב" מה יקרה אם לא ? מה גורם לי להרגיש מחויבות ? למה אינך בוחר ? "בגללך שברתי את הכוס ?" האם אני גרמתי לשבירה בעשייה שלי ? – לא , אולי הרגזתי, אולי הכעסתי, אולי הסבתי את תשומת הלב אבל מה הקשר בין שבירת הכוס שאתה בצעת אלי ? "אני יודע שהיא לא תסכים ? " ממתי הפכת לקורא מחשבות ? האם שאלת, האם אתה יודע בוודאות ? "אסור לי לעשות זאת" – מי אמר שאסור ? שאלת אחת נכונה לפעמים יכולה לחסוך אי הבנות קטנות ומיותרות בעתיד. גם אתם בין אם הנכם מאמנים או מנחים או אחרים יכולים להשתמש בכלי הזה ולבחון את תוצאותיו. אוהבת טליה
 
למעלה