אתר על אינו מחליף ספר התלמידים צריכים להחזיק ספר, משהו חומרי וללמוד לקרוא מספר. הספר צריך להיות בשיעור, לא רק בבית. הספר צריך להיות תואם לסילבוס של הקורס.
לעצמי נעזרתי בספרים רבים אבל אף אחד מהם לא עזר לי לארגן את ההוראה כמו ספר הלימוד שמתאים לדרישות משרד החינוך. היום זו לא בעיה למצוא חומר רב באבולוציה, זמין ומיידי. הבעיה היא שאין ספר לימוד להוראה בכיתה. נכון שבשיעור לא צריך להסתמך בעיקר על הספר, אבל הספר- הטקסט, התמונות, הטבלאות, התרשימים, הם הציר המרכזי של השיעור. אם לא פותחים ספר בשיעור, התלמידים לא יפתחו גם בבית, ואם ירצו לפתוח לקריאה לפני המבחן, הם יהיו אבודים! הם לא יקראו ספר שלם לפני המבחן, כמובן . רק ספר שקצת רפרפנו בשיעור יעזור.
ולגבי השען העיוור, הוא טוב , אבל אינו עונה על כל דרישות הקורס. לנו אגב לא היה לוח אינטראקטיבי בכיתות העליונות. יתכן שכאשר יתקינו לוח כזה, הצורך בספר יפחת. אבל אז המורים יצטרכו להקדיש המון המון זמן לתכנון כל שיעור ושיעור. אם משהו קורה למחשב, הלך השיעור.