למה אשכנזים - לא יודעים לבשל?

  • פותח הנושא ai27
  • פורסם בתאריך

SupermanZW

Well-known member
יפה, ולכן המילה "יהודי" לא התייחסה לדתו של מרדכי, אלא לממלכה ממנה הגיע. אסתר לא נקראה יהודיה מכיוון שנולדה בפרס, היא לא הגיעה מממלכת יהודה. אגב, המילה "דת" מוזכרת בתנ"ך גם כן.
אולי כן,כי ברגע שהוא נמצא בפרס,לא מתכוון לחזור וזה רק המקור שלו.

מה זה משנה שהוא יהודי?

אם דיברו על זה ככה במגילה אולי כן הכוונה לדת בפועל.
 

SupermanZW

Well-known member
אולי כן,כי ברגע שהוא נמצא בפרס,לא מתכוון לחזור וזה רק המקור שלו.

מה זה משנה שהוא יהודי?

אם דיברו על זה ככה במגילה אולי כן הכוונה לדת בפועל.
לא זו הייתה הכוונה, ואגב, אסתר הפכה למלכה תחת ושתי שגורשה, ולטענת חלק מחז"ל היא אימו של המלך כורש. יתכן לשיטתם שמחבר המגילה נמנע מלכנותה יהודיה מכיוון שהתבוללה.
 

ai27

Well-known member
אולי כן,כי ברגע שהוא נמצא בפרס,לא מתכוון לחזור וזה רק המקור שלו.
פרס הייתה במצב הזה - כי היא הוקמה על שטחן של אימפריות שנהגו להגלות ולשבש עמים, במטרה למחוק את תרבותן

האימפריה הפרסית לעומתן הנהיגה חופש דת (שנמשך תחת האימפריות הפרתית והססנית),
כך שיהודים יכלו בהמשך לחזור לארצם,
ואף להקים בית מקדש
כך שהפרסים התייחסו לדת, לשפה, וללאום של עמים - כעניין טבעי.
מה זה משנה שהוא יהודי?
אם דיברו על זה ככה במגילה אולי כן הכוונה לדת בפועל.
מה זה דת?
זה אוסף החוקים והמנהגים של קבוצה מסויימת.
כשאין כפייה אוניברסלית, דתות באופן טבעי הן תכונה של עם.
 

ai27

Well-known member
אז למה לא חזרו?
בהחלט חזרו,
קרא את ספרי עזרה ונחמיה, ותגלה איזה אירוע מכונן החזרה הייתה.
בדומה לחזרת עם ישראל לארצו במאה ה19 וה20 - היה צורך במספר גלי עליה מקדימים, שיכשירו את הארץ לשובם של רוב העם
שהרי החלופה היא שהעם יחזור - וימות פה מרעב ועוני אחרי שהגליה והזנחה הרסו הכל
 
בהחלט חזרו,
קרא את ספרי עזרה ונחמיה, ותגלה איזה אירוע מכונן החזרה הייתה.
בדומה לחזרת עם ישראל לארצו במאה ה19 וה20 - היה צורך במספר גלי עליה מקדימים, שיכשירו את הארץ לשובם של רוב העם
שהרי החלופה היא שהעם יחזור - וימות פה מרעב ועוני אחרי שהגליה והזנחה הרסו הכל
תכל'ס לא חזרה "עטרה ליושנה" - הגיעו כמה שלומדים תורה...
 

ai27

Well-known member
תכל'ס לא חזרה "עטרה ליושנה" - הגיעו כמה שלומדים תורה...
חזר הרבה - וההשפעה גדולה
זה מה שמטריף את אנשי הקנוניה

נכון רק שהם פועלים בהיקף ענק כדי לבלום את העם היהודי
מונעים את הקמת בית המקדש,
פועלים רבות לחיזוק אוייבי מדינת ישראל
שוחד בהיקף עצום לפוליטיקאים מושחתים וארגונים מהפכניים

שאל את עצמך - למה כל המאמץ הזה?
בגלל עם לבנטיני זניח?
 
חזר הרבה - וההשפעה גדולה
זה מה שמטריף את אנשי הקנוניה

נכון רק שהם פועלים בהיקף ענק כדי לבלום את העם היהודי
מונעים את הקמת בית המקדש,
פועלים רבות לחיזוק אוייבי מדינת ישראל
שוחד בהיקף עצום לפוליטיקאים מושחתים וארגונים מהפכניים

שאל את עצמך - למה כל המאמץ הזה?
בגלל עם לבנטיני זניח?
עובדה שבזמן האימפריה הפרסית לא בנו את המקדש ויכלו.

תמה התקופה - זה מה שהדתיים לא מבינים הרא שלהם תקוע במראה האחורית - התנ"ך.


למה בולמים את ישראל?

לא אוהבים שאין הגירה של לא יהודים - נגד עיקרון הקנוניה

של הטבעת המדינה בזרים.
 

ai27

Well-known member
עובדה שבזמן האימפריה הפרסית לא בנו את המקדש ויכלו.
בהחלט בנו
קרא את עזרה ונחמיה במקום לקשקש כמו אדיוט
תמה התקופה - זה מה שהדתיים לא מבינים הרא שלהם תקוע במראה האחורית - התנ"ך.
אז אין יותר חופש דת וזכויות?
או שזה מה שאתם בקנוניה זוממים?
למה בולמים את ישראל?
לא אוהבים שאין הגירה של לא יהודים - נגד עיקרון הקנוניה
של הטבעת המדינה בזרים.
זה רק אספקט אחד
כל אספקט במדינה היהודית מעצבן אתכם

הרי מה הלאה?
מדינת לאום משגשגת עם מוסריות עקבית וחופש דת?
עוד כולם ירצו
 

Cranio

Well-known member
בהחלט חזרו,
קרא את ספרי עזרה ונחמיה, ותגלה איזה אירוע מכונן החזרה הייתה.
בדומה לחזרת עם ישראל לארצו במאה ה19 וה20 - היה צורך במספר גלי עליה מקדימים, שיכשירו את הארץ לשובם של רוב העם
שהרי החלופה היא שהעם יחזור - וימות פה מרעב ועוני אחרי שהגליה והזנחה הרסו הכל

חזר מיעוט דתי (40 - 50 אלף )
הרוב נשאר.
 

ai27

Well-known member
אם היהדות היא ביצוע חוקי התורה שבע"פ, איזו דת היא ביצוע חוקי התורה שבכתב?
קראות

גם מה שקרוי כיום תורה שבע"פ כולו כתוב, ולכן לא באמת בע"פ. האם התכוונת אולי לדברי רבנים בני זמננו שטרם נכתבו?
מדובר באוסף ההלכות שלא נכתבו בתקופת בית ראשון ושני, מהטעם הפשוט שהם היו בשימוש קבוע ויומיומי
והועלו על הכתב אחרי חורבן בית המקדש, כשהיה חשש לעתידו של העם היהודי
אם נתייחס למה שמקובל לכנות תורה שבע"פ, מדוע ניקח דווקא את הכרעות התלמוד הבבלי ולא את הכרעות התלמוד הארץ ישראלי?
התלמוד הירושלמי - נכתב תחת שלטון כיבוש רומאי ונוצרי - שהיו מאוד עויינים וגם צינזרו באגרסיביות כל מה שהתחשק להם (וגם תוך השמדת-העם בטריטוריה, כך שלא נותרה ישיבה לדיון בסוגיות שנותרו פתוחות)

התלמוד הבבלי - נכתב תחת חופש הדת שהיה נהוג באימפריה הסאסנית, במשך תקופה ארוכה יותר,
ולאחר מכן - ישיבות שנותרו ובהם למדו רבני ותלמידי הגמרא - פרסמו ספרים נוספים שמרחיבים את ההסבר על שאלות שנשארו לא מובנות.

רבנים מאוחרים יותר התייחסו לשני המקורות, אבל רק לעיתים נדירות העדיפו את המקור המשובש
בלי קשר לנ"ל, מי אתה שתקבע מהי היהדות? במיוחד לאור היותך כופר בה מלכתחילה?
חשבתי שאתה זה שכופר בה
 

SupermanZW

Well-known member
קראות


מדובר באוסף ההלכות שלא נכתבו בתקופת בית ראשון ושני, מהטעם הפשוט שהם היו בשימוש קבוע ויומיומי
והועלו על הכתב אחרי חורבן בית המקדש, כשהיה חשש לעתידו של העם היהודי

התלמוד הירושלמי - נכתב תחת שלטון כיבוש רומאי ונוצרי - שהיו מאוד עויינים וגם צינזרו באגרסיביות כל מה שהתחשק להם (וגם תוך השמדת-העם בטריטוריה, כך שלא נותרה ישיבה לדיון בסוגיות שנותרו פתוחות)

התלמוד הבבלי - נכתב תחת חופש הדת שהיה נהוג באימפריה הסאסנית, במשך תקופה ארוכה יותר,
ולאחר מכן - ישיבות שנותרו ובהם למדו רבני ותלמידי הגמרא - פרסמו ספרים נוספים שמרחיבים את ההסבר על שאלות שנשארו לא מובנות.

רבנים מאוחרים יותר התייחסו לשני המקורות, אבל רק לעיתים נדירות העדיפו את המקור המשובש

חשבתי שאתה זה שכופר בה
כמעט, במאה ה19 חלו שינויים בקראות, גם הקראים לא נאמנים לגמרי לתורה שבכתב, למרות שהם דוחים את התורה שבעל פה. לדוגמה, הקראים כבר לא קובעים ראש חודש על פי ראיית הירח, כפי שכתוב בתורה.

התלמוד הבבלי צונזר אף הוא, הרי הוא המשיך להיכתב עד המאה ה11, הצנזורה החלה במאה ה7.

אני לא טענתי בדיון עם הנרי מהי היהדות האמיתית, אבל אתה כנראה לא מכיר את הנרי. הנרי הוא אנטי-דתי, אני לא. אני חילוני.
 

ai27

Well-known member
כמעט, במאה ה19 חלו שינויים בקראות, גם הקראים לא נאמנים לגמרי לתורה שבכתב, למרות שהם דוחים את התורה שבעל פה. לדוגמה, הקראים כבר לא קובעים ראש חודש על פי ראיית הירח, כפי שכתוב בתורה.

התלמוד הבבלי צונזר אף הוא, הרי הוא המשיך להיכתב עד המאה ה11, הצנזורה החלה במאה ה7.
התלמוד הבבלי נחתם בסוף המאה ה5. אחרי זה החלה תקופת ה"גאונים": תלמידי אותן ישיבות שנותרו - וענו על סוגיות שהלומדים בגמרא התקשו בהם - או סוגיות חדשות
מה שקרה זה - במאה ה11 היישוב היהודי בבבל נחלש - ומרכז-הכובד של היהדות עבר למקום לא צפוי - לספרד.
אני לא טענתי בדיון עם הנרי מהי היהדות האמיתית, אבל אתה כנראה לא מכיר את הנרי. הנרי הוא אנטי-דתי, אני לא. אני חילוני.
שמתי לב שלפעמים כל התעמולה וההסתה משפיעים גם עליך
מתוקף הגדרתה כ"אורתודוקסית" - היא היהדות המייצגת במשך אלפי שנים, בהתאם לקונבנציה עקבית וסדורה,
ולכן "האמתית".

למשל זרם חרדי שצץ לו במאה ה17 או לאחר מכן עם רעיונות חדשים - לא ביקש לערוך "רפורמה" ולמחוק את חוקיה,
אלא להפך: להשתמש ברעיונות כדי לשמר את ההצמדות לכללים האותנטיים
גם זרם ה"ציונות הדתית" - לא ערך "רפורמה", אלא התמודד עם שינוי המציאות - וחזרת מרכז הכובד של היהדות - לארץ ישראל.
שים לב - הזרמים האורתודוקסים לא שוללים זה את זה,
אלא במידה רבה מהווים השלמה
 

Henry0

Well-known member
איזו דת היא ביצוע חוקי התורה שבכתב?
קראות
כיום תורה שבע"פ כולו כתוב, ולכן לא באמת בע"פ.
השם הרשמי הוא "תורה שבע"פ".
מדוע ניקח דווקא את הכרעות התלמוד הבבלי ולא את הכרעות התלמוד הארץ ישראלי?
התורה שבע"פ קובעת איזו הכרעות לקחת.

ניתן לקיים פרושים, אך ורק בתוך פרוש ה"תורה שבע"פ".
מי אתה שתקבע מהי היהדות?
אני לא קובע כלום.
אני רק מלמד בורים מהי היהדות.

וטיפשים, שלא מבינים עד כמה שהם בורים,
עדיף שלמדו מעט לפני שהם מגיבים שטויות.
 

SupermanZW

Well-known member
קראות

השם הרשמי הוא "תורה שבע"פ".

התורה שבע"פ קובעת איזו הכרעות לקחת.

ניתן לקיים פרושים, אך ורק בתוך פרוש ה"תורה שבע"פ".

אני לא קובע כלום.
אני רק מלמד בורים מהי היהדות.

וטיפשים, שלא מבינים עד כמה שהם בורים,
עדיף שלמדו מעט לפני שהם מגיבים שטויות.
לא מדויק, קרא מה כתבתי לai27.

התלמוד הבבלי אינו טוען שהכרעותיו גוברות על התלמוד הירושלמי, כמו כן, כיום, גם התלמוד אינו קובע את ההלכה, כי אם השולחן ערוך ואת השולחן ערוך לא מקובל לכנות בשם "תורה שבע"פ", אם כן, עליך להודות שלא התורה שבע"פ קובעת אילו הכרעות לקחת, אלא ספר חיצוני לה.
 

ai27

Well-known member
לא מדויק, קרא מה כתבתי לai27.
התלמוד הבבלי אינו טוען שהכרעותיו גוברות על התלמוד הירושלמי, כמו כן, כיום, גם התלמוד אינו קובע את ההלכה, כי אם השולחן ערוך ואת השולחן ערוך לא מקובל לכנות בשם "תורה שבע"פ"
לא רק שאתה מאוד לא מדוייק - אתה אפילו לא בכיוון

התלמוד הבבלי - בהחלט קובע את רוב ההלכות, ובאופן גורף הדיון שמוצג בהם נקבע להלכה, בין אם כעניין מקל, מחמיר, או בתת-סוגיות ספיציפיות שעליהם הדיון
אלא שסגנונו - מונע יכולת להשתמש בו כספר הלכה:
כל דיון הוא ארוך, בשפה ארמית ולא עברית, ומכיל טיעונים למספר צדדים, הלימוד בו איטי וסיזיפי,
ספרים הלכתיים בסגנון היד החזקה ושולחן ערוך - נכתבו בעברית קריאה, תמצתו את הדיון, נמנעו מדיון ארוך לטובת קביעת הלכות סדרתית - אבל בכל הלכה הפנו לדיונים הרלוונטים בתורה/משנה/תלמוד/גאונים.
אפילו שו"תים פשוטים - מסתמכים על הפניה למקורות קודמים
אם כן, עליך להודות שלא התורה שבע"פ קובעת אילו הכרעות לקחת, אלא ספר חיצוני לה.
עכשיו הבנת את הטעות שעשית?
 

Henry0

Well-known member
לא מדויק, קרא מה כתבתי לai27.

התלמוד הבבלי אינו טוען שהכרעותיו גוברות על התלמוד הירושלמי, כמו כן, כיום, גם התלמוד אינו קובע את ההלכה, כי אם השולחן ערוך ואת השולחן ערוך לא מקובל לכנות בשם "תורה שבע"פ", אם כן, עליך להודות שלא התורה שבע"פ קובעת אילו הכרעות לקחת, אלא ספר חיצוני לה.
השולחן ערוך הוא הפרוש המוסמך היום לתורה שבע"פ.

חוקי התורה שבע"פ הם האמת האחת והיחידה של היהדות.
הפרושים שלהם, כולל פרושי השולחן ערוך, ניתן לשנותם,
על אף שזה לא כל כך פשוט.

כך שהמקור, חוקי התורה שבע"פ, הם חוקי היהדות
(עם פירושים מוסמכים שונים).
בכל הפרושים כולם, חוקי הכשרות קיימים (אם כי בחומרות שונות).

ולכן, על אף כל הבורות והשטויות שאתה כותב,
כל יהודי מאמין חייב לשמור על חוקי הכשרות.
אין אמונה בחצי אלוהים,
לכן אין גם קיום חצי כשרות.

חצי כשרות זה רק לדלי מוח,
שיקיימו רק מה שמתחשק להם.
 

ai27

Well-known member
ודאי שיש, ומי החליט שאלוהים יהודי? מי החליט שאלוהים מעוניין שאנשים יקיימו מצוות על פי מה שקרוי כיום יהדות (שכל קשר בינה לבין היהדות המקורית מקרי)? יש לאלוהים יותר מדי דוברים ואף אחד מהם לא הוסמך או אושר על ידיו.
אלוהים קבע זאת
אבל שים לב להבדל שבין יהדות לדוברי דתות שמתיימרות להיות "אוניברסליות":
בהתאם למסמך המכונן, היהדות מעולם לא התיימרה להיות דוברת בלעדית. מעולם לא טענה שהדרך היחידה לעבוד את האל האחד - מחייבת המרה ליהדות.
להפך
היהדות הוסמכה לעודד דיון מוסרי, לעודד עמים לזנוח שלל פרקטיקות מרושעות שנתפסו אליהם, ולשמוע לשלל נביאים שישלחו גם אליהם
וכך - לאמץ מוסריות גבוהה יותר, משלהם.
ללא כפיפות להיררכיה גלובלית שתמחק את תרבותם

אפילו בזמן מתן תורה, יתרו חותן משה - החליט לא להתגייר,
ובמקום זאת לפעול להפוך את עמו למוסרי יותר - והעניין לא נזקף כמשהו בעייתי.
 
למעלה