למה בלי ברקסים ?

למה בלי ברקסים ? ../images/Emo118.gif

שלום לכולם , המעבר מעמידה על המסלול , להמראה מלווה בהכנסת המצערת עד הסוף פנימה. לאט לאט , המטוס מקבל תאוצה וב 60 אני מושכת. שמתי לב בטיסות מסחריות לחול , שהטייס "מחזיק ברקסים" עם הפעלת כוח מלא , ורק שהמנוע מגיע למהירות מיטבית הטייס משחרר את הבלמים. אני מבינה שזה חוסך זמן ריצה על המסלול . לא הבנתי למה במטוסי ההדרכה הקטנים עליהם אני לומדת (ססנה) לא עובדים באותה טכניקה ? . שאלתי את המדריך והוא ענה לי שכנראה זה בגלל שיש מספיק מסלול ולא צריך להחזיק ברקסים. משום מה לא נראית לי התשובה , מה יקרה אם בעתיד אצטרך להמריא ממסלול שהוא מאוד קצר ? מודה למשיבים. תודה הילה
 

yronk

New member
תביאי תמונה עדכנית...

לשאלתך: הטכניקה קשורה למה שקרוי "המראה קצרה" ומיושמת במקרים בהם המסלול קצר, משקל מגבלתי + מסלול קצר יחסית וכו´ ניתן כמובן לתרגול בכל מסלול שאלי את המדריך שלך את עוד תתרגלי את העניין, לא לדאוג
 

eli eagle

New member
השאלה היא: למה את מתכוונת

כשאת אומרת טיסות מסחריות בחו"ל? איזה מטוסים? איזה מסלול ועוד. לדוגמא: מטוסי נוסעים. הטייס אכן לוחץ ברקסים בזמן פתיחת מנוע עד סל"ד מסויים וכל זאת לבדוק הענות מנוע לצבירת כח במטרה למנוע התגלגלות על המסלול, צבירת מהירות, שריפת מסלול ורק אז לגלות שהמנוע לא מפיק כח סביר. מטיסותי בארה"ב על ססנות עם מדריכים שונים, רק בתירגול מסלול קצר לחצנו ברקסים בפתיחת מנוע. מקוה שזה ענה מעט על שאלתך.
 

mushkolad

New member
אני דווקא כן לוחץ ברקסים....

מהסיבה שאני רוצה לראות שהמנוע מגיע לסל"ד מכסמלי ולא "משתעל".
 
תחליפי מדריך

אם זאת התשובה של המדריך, אז הוא לא מקצועי, כפי שאת רואה מהתשובות כאן. הטכניקה הזאת ידועה ומקצרת את אורך המסלול הנדרש, אבל רק במטרים ספורים (אולי 20 בניחוש) עבור 152 וכו´. לא שווה מאמץ בשום מסלול מסודר בארצנו הקטנה. באז"מ בהחלט בשימוש. כמו כן, פתיחת מנוע בלי ריצה = משיכת אבנים = נזק לפרופלור - ודווקא במסלולי אפר קצרים, זאת בעיה מהותית. זה גם לא מוסיף חיים לברקסים. בקיצור - אלא אם זה הכרחי בתנאים מיוחדים - לוותר.
 

yoav739

New member
יותר זול להחליף ברקסים .....ממטוס

יש הרבה סיבות בעד ונגד אבל הינה רעיון שאימצתי. הוא לא מופיע בספרי הדרכה לידיעתי לכן זה הגיון שלי ולא המלצה. כל הפעולות הקשורות במנוע מהתנעה עד המראה מצריכות מאמץ מינימלי מהמנוע, כולל הבד"ח שמביא את המנוע לפרק זמן קצר של 75% כוח פלוס מינוס. עמידה על הברקסים, כוח מלא, לפרק זמן של לפחות 30 שניות, מאפשרת לי : 1. ווידוי נתונים בטווח הירוק ולא זריקת מבט תוך כדי ריצת המראה. 2. הכי חשוב לדעתי, דימוי של מצב המראה, כלומר : אני מקבל אינדיקציה טובה לצפי התנהגות המנוע בעת ניתוק מהמסלול בזמן שאני עומד במקום. מאחר והרצליה הוא מסלול שיחסית נקי מחצץ אך לא ממכשולים ההגיון די ברור. 3. מילה נוספת : בריצת המראה מרוכזים בהמראה, שיטה זו נותנת אפשרות להקשיב לרציפות פעולת המנוע, תוך כדי מעקב על תגובת השעונים, בכח מלא. 4. נוהל זה מקובל בעיקר במטוסי בוכנה בעלי הזרקת דלק, אך הגיונית מתאים לכל מטוס בוכנה.
 

eli eagle

New member
עד כמה שידוע לי

לא מומלץ ע"י יצרן המטוס להפעיל מנוע בסל"ד גבוהה ללא תזוזה קדימה של המטוס. שנית, אם בססנות עסקינן (152 172) התאוצה שלהם לא מי יודע מה שאחרי 6 שניות תהיה במהירות שלא תוכל לבלום. 6 שניות זה מספיק זמן לקלוט מה קורה עם המנוע. אבל, חלילה אני לא בא לבקר או ללמד. כל אחד חופשי לפעול כראות עיניו.
 

omni

New member
הוראות היצרן

חלק גדול מתקלות ותאונות המטוסים נגרמות מ"המצאות" הטייסים. טייס שלא מבין על הסוף את כל תפקודי המטוס חייב חייב חייב להטיס את המטוס רק לפי הוראות היצרן. במיקרה שרוצים לשנות יש לבדוק עם מומחים לכל דבר (הטוב ביותר זה היצרן) מה המשמעות של השינוי שרוצים להפעיל. אתן לך דוגמא: היה לי מטוס שסבל קשות מבעית מעצורים, בעליו התלונן כל הזמן שהמעצור לא טוב אך בבדיקותינו לא נמצא בדר, עד שיום אחד המטוס נמכר לאחר. בעיית הבלמים נעלמה! בדקתי את העניין לעומק וגיליתי כי הבעלים הראשון אימץ לעצמו שיטת נחיתה עם מדפים ב 15 מעלות במקום 30 והוא גם-כמובן- בא לנחיתה מהר יותר, ולכן הבלמים לא היו מספיק טובים. לא טוב להמציא המצאות, כולנו טייסי שבת (מוצאי שבת בבקר)
 

omni

New member
תשובת המדריך לא מספיק רצינית

אך בשלבי הלימוד הראשונים יש להתחיל את ההמראה לאט לאט בכדי שהתלמיד ישלוט בכל הנעשה בצורה מושלמת. בשלבים יותר מתקדמים ניתן לילמוד טכניקות נוספות, ויש עוד הרבה מה ללמוד על המראות.
 

צחי נבו

New member
למה להתחכם ?

הילה שאלה שאלה פשוטה והמדריך ענה לעניין! הסיבה שהוא נתן - נכונה. עכשיו מגיעים החכמים הגדולים של הפורום ומרחיבים את הסוגיה על כל הבטיה הטכניים. תקראו שוב את המקור... "להחליף מדריך"? "מדריך לא רציני"? בחייכם, תהיו הגיוניים.
 
למעלה