למה המליץ בולוס (שאול)

lion 7

New member
למה המליץ בולוס (שאול)

לאהוב את הנשים שלנו ? מה בעצם חידש כאן .. ועוד שאלה, למה להתארס ?
 

ד ר א ל

New member
שאלה מעניינת הרי, החידוש הוא בכל מה שקשור

לאהבה. בא אלהים ולימדנו ש"אהבת לרעך כמוך" זה בראש ובראשונה להעדיף את הזולת על פניך. ושאול מטרסוס המשיך קו קדוש זה והנהיג חידושים שביהדות שכחו. למרות שאיני יודע לאיזה חידושים התכוונת. לא יודע על מנהגי האירוסין השונים, כאשר אני הכרתי את אשתי, ההמלצה שקיבלתי היא, להתנסות במגורים משותפים כ3 חודשים עד חצי שנה ובסיומה של תקופה זו ההכרעה היא ברורה, או להתחתן מתוך ידיעה שהנישואין יניבו פרי מגדים (עקב ניסיונך המוצלח) או - להיפרד באיחולי הצלחה לבביים אחד לשני.
 
מבקש לחלוק על דבריך.

"ואהבת לרעך כמוך" משמעותו שתאהב את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך. שכן, גם מהפירוש המילולי של המילים רואים ש"כמוך" = כמו שאתה, הפירוש המעשי הוא: כל אחד צריך להתנהג אל הזולת, כפי שהיה רוצה שינהגו כלפיו. מסופר על רבי עקיבא שאמר על הפסוק הזה: "זה כלל גדול בתורה". כאשר הלל הזקן (שהיה נשיא הסנהדרין) התבקש לתמצת את כל התורה במשפט אחד, הוא אמר: "ואהבת לרעך כמוך' זאת התורה כולה על רגל אחת." מקור הפסוק:- "לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ: אֲנִי, יְהוָה." (ויקרא יט, יח) אין ביהדות ציווי לאהוב אדם כלשהו, יותר מאשר האדם אוהב את עצמו.
 

ד ר א ל

New member
דיעות שונות זה נפלא בחסד אלהים

אני מבין זאת אחרת. כפי שכתבתי. אני מעדיף דווקא את הנוסח של "ואהבתך לרעך יותר ממך". שמבחינתי מוביל אל האהבה. אל אלהים. בחסדו. אך אתה יודע, מי שליבו פתוח למסר של ישוע מנצרת בדרך כלל חושב שהוא בא לתקן שגיאה גדולה בפרשנות הפרושים שהיו אז הקבוצה הגדולה ביהדות, וממשיכיהם הם כל שומרי המסורת של ימינו. יצא לי לחשוב על השאלה שנשאלה - שניים שיצאו למדבר, ואחד מהם בעל מימיה, והמים בה יספיקו לו לשרוד ולעבור את המדבר בשלום, לחברו אין מים. מה יעשה בעל המימיה? לפי דעתי הדרך הנאותה היא - יגיש בעל המימיה את המים לחברו שיחיה בהם נפשו וינצל. וחברו מצידו יחזיר את המימיה ויתחלקו בה חצי בחצי. ואם אמונה להם, כפי שמסתבר מהתנהגותם, יתפללו שניהם ויגאלו ממוות כי זאת התוצאה האחת ואין בלתה של תפילת המאמין - רווח והצלה, ואם התחייב הדבר מהתפילה - יפרוץ מעיין מים חיים לרגליהם ומן יפול מהשמיים. ואם אינם זכו עדיין לאמונה? יגוועו שניהם בעודם מעודדים אחד את השני והמופת שהם הוכיחו במעשיהם הנאצל של השיתוף במים, בוודאי יעלה אותם מעלה מעלה בסולם הערכים הרוחי, ובהיוולדם מחדש בעתיד לבוא, מקומם יהיה הרבה יותר טוב, ודרכם אל הגאולה קלה יותר.
 
יש. בהלכות הרמב"מ

בפרקי אבות, כתוב- וחשבת את רעך לנכבד ממך.(ציטוט חופשי)
 

lion 7

New member
לדעתי פאולוס היה בדיעה שונה

הוא לא התחתן (על סמך גישה זו יש לנו דרך הנזירים) , כתב פאולוס בלהיות נשוי זה טוב אולם להיות רווק (בכדי לשרת את האדון) זה יותר טוב , הוא המליץ /ציווה באהבה לבעלים לאהוב את נשיהם , משום מה גם ביקש מהנשים להיות כנועות לבעליהם באהבת ישוע , ישוע הצד הבסיסי בבנין הבית הנוצרי הבנוי על כן ובסיס חשוב מאד והוא ישוע , בעבר ראינו ריבוי נשים(שלמה, דוד) וגם מצוות פרו ורבו (אין כונתי גם ליהדות כאן) , אולם אנו רואים ענין האמונה לא הנישואים אלא תהילת האדון ,אם קשה לך להיות רוק אזי אומר פאולוס כדאי להתחתן ,כותב גם הרוק מנסה להלל או לרצות את האדון בהיותו רוק ,ומצד שני וכאן הנקודה החשובה , הבעל ינסה לרצות את אשתו בחיים . אירוסין זה מנהג שראינו בו ביוסף ומרים , הנסיון הטוב בבחירת שותפה וגוף אחד לדברי ישוע ,(שגם הוא קידש את הקשר זה, מומלץ לדעתי לנסוע ביחד לטיול (כערבי ומזרחי עדיין לא יכולים לפתוח בקשר כזה , מחמת המסורת והמנהגים שאוסרים עלינו להיות ביחד בדירה , למרות שהגישה שלכם היא צד אחר בלהכיר את השותפה לחיים , אישית אני עדיין אדם מסורתי מזרחי ובעל שורשים כפריים ורחוק מלהמליץ לילדיי היכרות בדירה . אולי אם חיים במערב היה אחר .
 
שאול(פאולוס), ציווה לא המליץ

שאול(פאולוס), לא המליץ לאהוב את הנשים שלנו, הוא חייב אותנו לאהוב אותן.הָאֲנָשִׁים, "אֶהֱבוּ אֶת נְשֵׁיכֶם כְּשֵׁם שֶׁגַּם הַמָּשִׁיחַ אָהַב אֶת הַקְּהִלָּה וּמָסַר אֶת עַצְמוֹ בַּעֲדָהּ כְּדֵי לְקַדְּשָׁהּ וּלְטַהֲרָהּ עַל-יְדֵי רְחִיצַת מַיִם, בְּלִוּוּי דְּבָרוֹ, לְמַעַן יַעֲמִיד לְפָנָיו אֶת הַקְּהִלָּה כְּשֶׁהִיא מְפֹאֶרֶת בְּכָבוֹד, לְלֹא כֶּתֶם וְקֶמֶט וְכַדּוֹמֶה, לְמַעַן תִּהְיֶה קְדוֹשָׁה וּלְלֹא דֹּפִי. כֵּן חַיָּבִים גַּם הָאֲנָשִׁים לֶאֱהֹב אֶת נְשֵׁיהֶם כְּאַהֲבָתָם אֶת גּוּפָם הֵם. הָאוֹהֵב אֶת אִשְׁתּוֹ אוֹהֵב אֶת עַצְמוֹ. הֵן מֵעוֹלָם לֹא שָׂנֵא אִישׁ אֶת בְּשָׂרוֹ, אֶלָּא הוּא מְכַלְכֵּל וּמְטַפֵּחַ אוֹתוֹ כְּדֶרֶךְ שֶׁגַּם הַמָּשִׁיחַ נוֹהֵג בַּקְּהִלָּה, שֶׁהֲרֵי אֵיבְרֵי גּוּפוֹ אֲנַחְנוּ. "עַל-כֵּן יַעֲזָב-אִישׁ אֶת-אָבִיו וְאֶת-אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ, וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד" גָדוֹל הָרָז הַזֶּה, וַאֲנִי מִתְכַּוֵּן לַמָּשִׁיחַ וְלַקְּהִלָּה." (אפסים ה':25-33) אני לא חושב ששאול ניסה לחדש משהו כשהוא ציווה עליינו לאהוב את נשינו. הרי הדבר מובן מאליו לאהוב את הנשים שלנו, אז למה לכתוב על זה? אובכן, כנראה שהדבר לא כל-כך מובן מאילו, וגברים רבים, מתמרמרים על נשיהם, מכל מיני סיבות שונות ומשונות. ומרשים לעצמם לא לאהוב אותן. קל יותר לאהוב אנשים שאתה לא רואה אותם כל יום, אינך צריך להתמודד איתם, ואתה בדרך כלל לא תראה את מה שהם רוצים להסתיר. במערכת יחסים בין גבר ואשה, אי אפשר להסתיר לגמרי את החולשות ואת הבשר שעדיין לא הצלחנו להכניע, ולכן יש גם קושי לאהוב את האדם כפי שהוא. מעבר לכך, שאול(פאולוס), מבקש להצביע על נקודה חשובה, שעלינו לאהוב את נשינו כמו שישוע אוהב את הקהילה שלו, עלינו להיות ישוע לנשים שלנו(למעשה, לכל אדם, שהרי ישוע חי בנו ברוח הקודש). והסוד הגדול ששאול מדבר עליו, הוא שאנחנו הקהילה של ישוע הכלה שלו. אירוסין: הסיבה שעלינו להתארס לפני החתונה, היא להצהיר לפני כל הקהילה שהגבר והאשה הללו תפושים, והם עתידים להתחתן. זמן האירוסין, הינו זמן הכנה לפני הנשואין, הכנת החתונה עצמה, והכנת בני הזוג לקראת כניסתם לברית הקדושה של הנשואין. אני מאמין שאסור שהגבר והאשה יגורו באותו חדר או באותו הבית בתקופת האירוסין. בכדי לא ליצור מצב של פיתוי שהם לא יוכלו לעמוד בו, לחטוא לפני אלהים בקיום יחסים מחוץ למסגרת הנשואין.
 

lion 7

New member
מסכים עם שכתבת

אינני מאמין שפאולוס ציווה אולם המליץ ,זה תלוי איך רואים את זה. קראתי לפני המון שנים מספרון שנקרא נבעי החיים ,זה מעין לוח שנה וכל יום יש בו סיפור עם ציטוט מהכתובים.. הסיפור על זוג טרי שפגש ברכבת קשיש בא בימים, ובשיחתם במהלך הנסיעה , העלה הזקן בפני הזוג על ירח הדבש , הזקן אמר שהגענו אני ואשתי לבית המלון דבר ראשון שעשינו הוא כרענו ליד המיטה והתפללנו שישוע יהיה הצד השלישי בבית , משולש האהבה . אני אישית קראתי את זה כרווק ועשיתי כמו הזקן ,לפני האירוסין אני מאמין שתפילה ובקשת כיוון אם זאת או הוא שותף לחיים הזמניים
 
תודה.

אני כבר כתבתי מעט בעבר הרחוק, מדי פעם אני מציץ, קורא, נהנה. אוהב אתכם המון.
 
למעלה