60 שניות על הנדי.
ויסלחו לי כל הנוגעים בדבר, מדובר כאן על דעה אישית בלבד. חנות הנדי, למי שלא מכיר היא אחת מהחנויות הראשונות בארץ שהיו "כמו בחו"ל". אתה נכנס לחנות, מקבל עזרה מהמוכר, מתפעל מהמבחר וקונה לך מחשב כף יד. זו גם החנות הראשונה שבה היתה "פינת ליטוף". המקום היה למוקד עלייה לרגל ל"PDA Freaks" שרצו "למזמז" את המכשירים החדשים שזה עתה יצאו מפס היצור וריח הקידמה דבק בהם. ביום בהיר אחד, הוקם האתר זאפ, ששינה את חוקי המשחק בעולם הקניות הישראלי. האנשים לא מוכנים לשלם שקל אחד יותר לאף חנות - לנוכח העובדה שאפשר לקבל את אותו מוצר ביותר זול. הקמת אתרי "Knowledge Base" כמו PDACE רק החמירו את המצב - כבר לא צריך את התצוגה המהממת ו..המוכרים יותר אינטרסנטים (בלשון המעטה, לא פעם ולא פעמים שמעתי על אדם שמקלל את הנדי, את המוכרים בהנדי ואת מרכז הקניות שמאפשר להם לשכור את החנות על כך שבסה"כ רצה לקנות סטיילוס לM515 הישן והטוב שלו ויצא עם TX, ראוטר אלחוטי, איפוד, וUD). נוצר כאן פרדוקס. חנות ותיקה מאוד - שמוכרת במחירים לא הגיוניים בעליל ולא מנצלת את היתרונות שלה לטובת תחרות בשוק. צוות המכירות שבעבר הרחוק מאוד (אני זוכר שהיעוץ הראשון שלי לקניית PDA, לפני הפורום, היה שם) היה נחמד מאוד - הפך ל"לא חברותי" ואינטרסנט עד כדי כעס (השיא היה כאשר בכל יום רביעי בשנה שעברה הייתי נוסע לדיזינגוף סנטר עבור משהו אחר, והחלטתי להוריד מיילים עם ה3715 שהיה לי בזמנו. "אתה משתמש לי בWIFI ואף-פעם לא קונה פה" - זו התגובה שקיבלתי פעם). הסאגה המשיכה כאשר שדרגתי לPDA2K וביקשתי מגן מסך. מנהל החנות אמר לי בתקיפות (לא נראה לי שהוא בכלל מכיר את המכשיר) "אין-לנו" (אפילו לא העיף מבט במסך!!). שניגשתי לאחד המוכרים הוא פשוט פתח מספר מגני מסך (האריזה שלהם מאפשרת זאת ללא נזק) עד שהגענו למסקנה שמגן של מיו168 מתאים בול עבור המכשיר.מה שקרה כאן מכעיס עוד יותר - בגלל שלא קניתי "ערכת PDA מלאה" שתכניס לבעל החנות רווח שמן לכיס אלא בסה"כ מגן מסך לא היה כדאי לו "לעבוד קשה" בשביל "לשמר את הלקוח". חשוב לציין שבפעם האחרונה שהייתי שם סיפור המגן מסך כמעט וחזר על עצמו עם ה6515. כיום ניתן למצוא חנויות אמיתיות ווירטואליות טובות יותר וטובות פחות - אך הנדי תשאר כ"מוקד עלייה לרגל" למשוגעים לדבר. אנשים שכסף לא מענין אותם - והם מוכנים לשלם "הרבה שקל בשביל קצת שקט". (אני בספק אם אדם שיקנה מכשיר ולא יהיה מרוצה יתקבל באותו חיוך שבו הוא התקבל ששלף את כרטיס האשראי שלו בהנדי, אך מעולם לא ניסיתי ולכן אני לא אובייקטיבי לענין). לסיכום, מדובר כאן על חנות ותיקה שעידן הזאפ, השכירות הגבוהה וחוסר רצון של הבעלים להתחרות בשוק - שחקו אותה מאוד. ולענין "אי-ההענות" בטלפון, אכן לוקח שם די הרבה זמן לענות בטלפון (כנראה כי אי אפשר למכור ולגבות כסף דרך בזק) אבל שעונים כבר - לרוב השירות חייכני. חבל שחנות עם פוטנציאל וניסיון כה רבים סוגרת את שעריה בפני קהל איכותי כמו קהל הפריקים שיודעים להתווכח ולהביע את דעתם ולייעץ מנסיונם האישי. אלו היו 60 שניות על הנדי. חשוב לציין שמדובר בדעה אישית בלבד!. אין לי שום דבר אישי נגד הנדי, אלא כך אני רואה את הדברים. (הכותב הוא אחד החברים הקבועים בפורום שמעדיף להשאר בעילום שם).