"למה הסוד לא תמיד עובד לי?" ומה ניתן לעשות

"למה הסוד לא תמיד עובד לי?" ומה ניתן לעשות

ומה ניתן לעשות בעניין מתוך הזוית של ה NLP. למה הסוד לא תמיד עובד לי? ומה ניתן לעשות בעניין אם נתקלת בסרט, כמוני, והוא הדליק אותך, נסחפת לרעיונות שהוא מציג והחלטת לבצע אחד לאחד את מה שאומר הסרט ובמשך שבועות וחודשים עשית מילה במילה ועדיין לרוב זה לא עבד - המאמר הזה הוא בדיוק עבורך. מה הסוד מאחורי הסוד (מנקודת המבט של ה NLP) בכדי שהוא יפעל רוב מהזמן. בסרט אומרים שיש שלוש פעולות שעלינו לעשות: 1. בקשו. 2. האמינו. 3. קבלו. ויש אפילו מספר דוגמאות אנקדוטליות בסרט של אנשים שהצליחו לעשות זאת דרך הטכניקה הזו, לא רק זה, שלכל אחד מאיתנו לפעמים יש דוגמה אחת או שתיים למשהו שמאוד רצינו, ובלי לדעת איך זה פתאום קרה או הגיע אלינו. כאן ישנה בעיה קטנה שאני קורא לה מתאם שגוי, שכן, בעוד שיש נניח 10 דוגמאות של אנשים שהצליחו בגדול עם שלושת עקרונות הסוד הללו, יש עוד מליוני אנשים שלא מובאים בסרט שלא הצליחו. בדיוק כמו עם הדוגמה של: "כמה פעמים קרה לך שחשבת על מישהו ודקה אחרי זה הוא התקשר?" השאלה הזו מכוונת את התת-מודע למצוא את הפעמים הללו, ואז אנו אומרים לעצמנו - וואו, אולי יש כאן משהו מעבר למה שאני יודע בעולם הזה, אולי יש לי "כוחות על טבעיים" או משהו כזה. אך אם נשאל את השאלה: "כמה פעמים קרה לך שחשבת על מישהו ודקה אחרי זה אף אחד לא התקשר?" אנו נגלה שיש הרבה יותר מקרים כאלו מאשר המקרה הקודם. עד כדי כך שהמקרה הקודם בטל בשישים. יחד עם זאת, אם השימוש במתאם השגוי מחזק את ידינו בעשיה היומיומית שלנו, מחזק את האמונה שלנו בעצמו ובזכות האמונה הזו בעצמנו אנו הולכים ומבצעים פעולות שמקדמות אותנו בחיינו - אדרבה, תמשיכו להשתמש בזה. עכשיו לנושא הרעיון שבסרט עצמו: 1. בקשו 2. האמינו 3. קבלו זה אומר שאם אני אבקש מליון דולר, אני ממש אאמין בזה, ואני אשב בספה בבית שלי מבלי לעשות שום כלום בשביל זה, זה יגיע מעצמו. לי אישית קשה לקבל את זה, שכן זה הופך את האדם לסוג של אומניפוטנט, סוג של 'כל-יכול', סוג של אל. והיות שאני חי בתוך עמי, בעולם הפיזי הזה שבו יש מאות אלפי אנשים שמבקשים ומאמנים שיזכו בלוטו - ועדיין לא זוכים ועוד דברים נוספים שאנשים מבקשים ומאמינים ועדיין לא מקבלים. החלטתי לבחון את זה מהפן ה NLPיסטי של הנושא, כלומר להוריד את זה לארץ, פחות רוחני יותר תכל'ס. חלק א': הפעולה החסרה נתחיל במעשיה: "מעשה בקבוצת אנשים ששטה בסירה, בנהר כאשר לפתע הסירה נתקלה בחפץ חד, וטבעה. התחילו האנשים לטבוע, וזעקו לעזרה. זרקו להם חבל. אמר אחד מהם: מי שיכול, יחזיק בחבל ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב"ה שיציל אותי. זרקו להם גלגל הצלה. אמר אותו אחד: מי שיכול, יחזיק בגלגל ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב"ה שיציל אותי. הגיעה סירה קטנה. אמר המאמין: מי שיכול, יעלה אליה ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב"ה שיציל אותי. נשאר המאמין לבד, וטבע. כשהגיע לעולם הבא, טען בפני הקב"ה: איך זה שכל החילוניים ניצלו, ורק אני טבעתי?! ענה לו הקב"ה: שלחתי לך, חבל, גלגל וסירה ולא רצית להיעזר בהם. האם חשבת שאני בעצמי ארד למים ואציל אותך בעצמי?!" כך גם בלוטו, לא מספיק ש1. נבקש 2. נאמין ואז 3. נקבל - עלינו גם לשלוח טופס, כלומר לבצע פעולה כלשהי בכיוון. אפילו בוב פרוקטור , אחד האנשים הבולטים בסרט מדבר בסדנאותיו ובספריו על כך שעלינו לעשות פעולות בכיוון המטרה שלנו, הדבר שאנו רוצים בו. ב NLP כאשר בונים תוצאה עוצמ"תית+ (תוצאה בנויה כהלכה) יש שלב שלם שבו בונים את התהליך, את תכנית העבודה, את הפעולות שעלינו לעשות על מנת להגיע למטרה שאנו רוצים. חלק ב. כיצד המיינד עוזר לנו או לא? העניין הוא שברגע שאנו מכוונים את התת-מודע שלנו לכיוון שאליו אנו רוצים להגיע, הוא יעזור לנו לעשות את זה. בשביל זה עלינו להבין את אחת הדרכים שלפיה עובד התת-מודע (המיינד), היות שמסביבנו יש אין סוף מידע שמגיע אלינו דרך החושים שלנו, על התת-מודע שלנו לסנן את כל המידע הזה על מנת שלא נוצף במידע. התת-מודע מפעיל מסננות לפי מה שאנו קובעים לו, או לפי מה שהוא רגיל לסנן (לפי דברים שקבענו כשהיינו קטנים). אפשר לומר שהתת-מודע שלנו עובד כמו גוגל, באינטרנט יש אין ספור אתרים על אין ספור נושאים, כאשר אנו כותבים בגוגל "הצלחה" גוגל יביא לנו את כל האתרים שמדברים על הצלחה ואת השאר הוא יסנן. כך בערך גם עובד התת-מודע. הדוגמה הקלאסית לכך היא כאשר אישה בהריון, פתאום היא רואה ברחוב רק נשים בהריון. בפעם הראשונה שאני יצאתי לרחוב עם עגלת התינוק שלי, ברחוב ראיתי רק אנשים עם עגלות של תינוקות - זה לא אומר שהם לא היו שם קודם, רק שקודם התת-מודע שלי סינן אותם, כי זה לא היה רלוונטי. כך גם אדם שחושב שאין לו מזל, התת-מודע שלו יסנן את כל המקרים שבהם כן היה לו מזל, ויביא את תשומת הלב שלו אל כל המקרים שבהם לא היה לו מזל. ולהיפך, אדם שמאמין שיש לו מזל, יראה ויזכור רק את כל המקרים שבהם היה לו מזל. זה אומר שמה שתאמינו בו יהיה נכון - עבורכם!!! אם נקשר את זה לסוד, אז כאשר אנו רוצים משהו ספציפי ואנו מתחילים לחשוב עליו יומם וליל, אנו בעצם מתכנתים את המיינד שלנו מה לסנן ומה לא לסנן. כך שהוא יסנן את המידע שאיננו רלוונטי להתקדמות שלנו אל עבר המטרה שלנו. שמת לב לכך שמשום מה כל העשירים מוציאים תמיד את ההזדמנויות הנכונות להתעשר? א. זה כי המיינד שלהם מכוון למצוא אותם. ב. כי הם גם יודעים לבחון אותן ולהחליט מהי הזדמנות נכונה ומהי לא. לעומתם, שאר האנשים שלא למדו לחפש אחר הזדמנויות ולבחון אותן באם הן הזדמנויות טובות או לא, מחפשים משהו אחר. במקרה של המדינה שלנו, הם מחפשים מי ואיך דופקים אותם. ואתם יודעים מה - הם מוצאים את זה כל הזמן. למה? כי זה מה שהם כתבו ב"גוגל" של המיינד שלהם. חלק ג. תכנות המיינד – השלב האחרון שכדאי להוסיף לתהליך. מכיוון שאין מקום כאן להמשך, את ההמשך תוכלו לקרוא כאן תהנו מיקי
 
מדוע "הסוד" תמיד עובד ואנשים לא משתמשים בו?

הרבה מאוד פעמים אני שומע "ניסיתי את "הסוד" וזה לא יצא.. מדוע?" הדרך לענות על השאלה הזו מורכבת מכמה שלבים ..קודם נבין את שלבי "הסוד". אני קורא לזה כך מכיוון שרוב האנשים מזהים את זה מהסרט, טכניקות זימון מציאות קיימות בהרבה מאוד מסורות רוחניות מההודית והטיבטית ועד השמאניזם באמריקה. התחום הזה תוקשר עשרות פעמים בידי אנשים שונים בתקופות שונות ובכל פעם חזרה אותה תבנית של זימון מציאות. השלבים נקראו בשמות שונים , אני אדבק במילים של הסרט כדי שיהיו ברורים. 1. בקשו 2. האמינו 3. קבלו נראה פשוט לא?.. אני צריך רק לבקש, להאמין שמגיע לי ואז רק לקבל?.. אך האמת היא שהשמות הללו מסתירים הרבה.. 1. בקשו איך מבקשים?.. כולנו מבקשים דברים רבים, ועדין לא מקבלים אותם.. מדוע?.. הסיבה היא שאנו מבקשים המון דברים כל הזמן והרבה פעמים הם סותרים אחד את השני. בקשה אמיתית היא בקשה שיש בה התמקדות, כוונה ותשוקה. התמקדות קובעת שעלינו לראות את מושא הבקשה שלנו באופן מתמיד מול עיננו. עלינו לחיות כל רגע בנוכחות מתמדת של דבר שאנו מבקשים. כמו כן לא מספיק לראות את החפץ הפיזי. עלינו לראות בעיני רוחנו את הרווח הערכי של הבקשה שלנו. מהם הערכים וההוויות שמימוש הבקשה יאפשר לנו לראות. כוונה מדברת על כך שעלינו להתכוון לבקשה שלנו. עלינו באמת ובתמים לרצות אותה למען עצמנו. לא למען האגו או התדמית או הסטאטוס החברתי או הכלכלי. עלינו להתכוון לכך שהבקשה באמת תשרת את טובתנו העליונה ואת טובת כל הנוגעים בדבר. התשוקה זוהי האנרגיה המניעה את הבקשה. התשוקה היא האהבה שאנו מכניסים לתהליך. אהבה לדבר, אהבה להוויות שהוא יאפשר לנו ואהבה לעצמנו שמגיע לנו לזכות בשפע..... 2. האמינו שלב האמונה אינו קשור בלהאמין שאפשר, או מותר, או יכול. אמונה אומרת ידיעה. עלינו לדעת מעבר לכל ספק שמה שביקשנו בדרכו אלינו. כמו שאין אנו מטילים ספק בבוקר שזורח מתוך החשכה, כך אנו לא נטיל ספק בזריחת הבקשה שלנו מתוך המציאות. האמונה גם מדברת על כך שנאמין באופן מלא שמגיע לנו לקבל כל מה שאנו מבקשים. לא מכיוון שאנו חכמים או חשובים מאחרים , אלא מכיוון שאנו חשובים בדיוק כמו האחר וכולנו חשובים במידה שאין למעלה ממנה. האמונה שמגיע לנו לא מתוך אגו ופחד אלא מתוך ענווה ואהבה. הרבה אנשים מבינים שלב זה כפסיבי. אני צריך לשבת בכורסא וכל ייפול עלי אני צריך רק לקבל. ההפך הוא הנכון, השלב הזה הוא השלב הכי אקטיבי. בשלב הזה עלינו לקבל את התוכנית של היקום להעניק לנו את הבקשה שלנו. כאשר אתם מבקשים ומאמינים, מייד יתחילו להופיע מחשבות , אינטואיציות, אפשרויות ואנשים שנועדו לסייע לכם לקבל את הבקשה שלכם. עליכם בשלב הזה להיות בעירנות מלאה, לכל מילה, מעשה, מחשבה , לכל שיר ברדיו. עליכם לקבל וללכת על כל הזדמנות שנקרית בדרכיכם שהאינטואיציה העמוקה שלכם אומרת לכם ללכת עליה. עלינו להבין, ישנם אינסוף דרכים לתת לנו את מה שאנו מבקשים, כאשר אנו מתעקשים רק על דרך אחת, אנו באחת מוותרים על אינסוף אחרות. היו פתוחים להזדמנויות, היו קשובים לעצמכם, זירמו עם התהליך. בסרט מסוים זה הוגדר בצורה יפה "כאשר מישהו מבקש מאלוהים אומץ.. האם אלוהים נותן לו אומץ או הזדמנות להיות אמיץ?" ובאותה מידה נוכל לומר כאשר מישהו מבקש מאלוהים שפע.. האם אלוהים נותן לו שפע או הזדמנות לחיות שפע? אין זה משנה שפע של מה, זה יכול להיות כסף, בית, זמן, אהבה, איכפתיות, חברות. למאמר המלא אור ואהבה
 
למעלה