"דימינו אלקים חסדך, בקרב היכלך" - תהילים ס"ה
ב"ה כתבת "תמים תהיה, עם השם אלקיך", וזה נכון. הרי נודע, כי "תמים תהיה" מראה על שלמות המידות* שבאדם. אלא, יש לשאול, הלא קיימא לן, שאין אנו עדיין שלמים ברצונותינו אנו, אלא רק בגמה"ת זה יתגלה לכולי עלמא. והתירוץ הוא פשוט, והרי אנו לומדים, כי עניין "מידת החסד" מתקיימת באדם במקביל ל"מידת הדין" שבו, כלומר, בעבור שהאדם ישפיע (היינו, ינהג בחסדים) עליו לשמש במידת הדין על הרצון לקבל שלו שז"ס "מידה כנגד מידה" ופירושו, ש"רצון להשפיע" הוא קו ימין, חסד, משום שכך צריך לנהוג, ו"רצון לקבל" הוא קו שמאל, דין, כי כך צריך להתייחס ולעבוד כלפיו בכדי להמשיך להשפיע - וזו עבודה של "תיקון הבריאה", מידתו של האדם בדרגת ה"בינוני". לכן, כתיב במזמור ליום שני מתוך תהילים פרק ס"ה "דימינו אלקים חסדך" - דהיינו, שע"י ריבוי החסדים בסוד "חסדך" שהאדם מקבל על עצמו ביגיעה עצומה בסוד "אלקים" שמרמזת לנו, שהנברא מצמצם את מידת ה"מקבל" שבו, אזי זוכה האדם להידמות ("דימינו") בשיכלנו ולהתקרב ("בקרב") בהרגשה. "דימינו אלקים חסדך" - ה"ס עבודה בג' קווין: ימין - "חסדך" בסוד "כהן"**, שמאל - "אלקים" בסוד "לוי" שמעורר השתוקקות להשפעה ולשלמות מטרת הבריאה בסוד "רינונים", קו אמצעי - "דמינו" בסוד "ישראל" הנקרא "אדם", היינו "אתם קרויים אדם וכו'", "אדם" לשון "אדמה לעליון". שבוע טוב ומבורך! חודש כסלו, חודש של שמחה, חסד ואור, כ"מעשה המנורה", בע"ה, בבאכי"ר! "בקרב היכלך" - ה"ס "כהן גדול" שרק הוא רשאי להיכנס לתוך "קדש הקדשים" ביום הכיפור, היינו שהאדם זוכה לגילוי פני השכינה בסוד "פנים בפנים" והבן. ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// *מידות - הן הארה היוצאת מזיווגי הספירות. דעניין הלימוד ע"ד הרמז הכולל סיקול אותיות, גימט' ונוטריקון, מתבטא כאן, כפי שכתבת בעניין "כהן", מתוך הרגשה של קרבה של משמעות המצביעה ורומזת על צורת העבודה הרוחנית שעל האדם לעשות, ומהי כל מידה מגלה.