אני שם לב שגם במלה זְמַנִּים יש דגש כזה (בנו"ן). אבל המשקל של "זמן" אינו KATAL (כמו בשתי המלים שדברנו עליהן קודם). אז איזה סעיף בשני הקישורים שמסרת מצדיק את "זְמַנִּים"?
אני שם לב שגם במלה זְמַנִּים יש דגש כזה (בנו"ן). אבל המשקל של "זמן" אינו KATAL (כמו בשתי המלים שדברנו עליהן קודם). אז איזה סעיף בשני הקישורים שמסרת מצדיק את "זְמַנִּים"?
תודה רבה רבה! (הקישור הנ"ל ענה לי על עוד שאלה שהיתה לי, איזה כיף! ("אחרי ה' הידיעה ינוקדו השמות הַר, עַם, פַּר בקמץ: הָהָר, הָעָם, הַפָּר" -- אם כי הם לא נותנים את הסיבה...)
תודה רבה רבה! (הקישור הנ"ל ענה לי על עוד שאלה שהיתה לי, איזה כיף! ("אחרי ה' הידיעה ינוקדו השמות הַר, עַם, פַּר בקמץ: הָהָר, הָעָם, הַפָּר" -- אם כי הם לא נותנים את הסיבה...)
ספר יסוד ללשון המקרא לפי הגישה ההיסטורית. התפיסה העומדת בבסיס תורת ההגה המתוארת בספר היא שמעתקי ההגאים סדורים וקבועים. תיאור תורת הצורות מתמקד במערכת הפועַל וגלגוליה, בנייניה וגזרותיה.
למיטב (?) ידיעתי: תנועה קטנה (כמו פתח) באה בתנועה סגורה, ז"א שזה בעצם גְמַל-לִים, וכן קטנ-נים
מהו ההסבר העמוק יותר, מבחינת התפתחות השפה (ולא הדקדוק הפורמלי) - זה מעבר לידיעותיי.