למה לא דיברנו על הפרק התשיעי?

למה לא דיברנו על הפרק התשיעי?

בגלל שלא פתחתם דיון כבר חשבתי שאולי הוא לא שודר בגלל החג


אז מה היה לנו?

שרון מתגלה כאשה לוחמת - אם כי היא עושה את זה בצורה קצת הזויה. אחרי דבר כזה הייתי מצפה שתצא על מאיה ביותר תקיפות ושתקרקע אותה לבית. נכון שהתרחיש מאוד לא מציאותי ושמאיה צריכה להיות סתומה אמיתית בשביל להפיל ככה את אבא שלה (כשזה לא רק הקריירה שלו במשטרה - זו גם סכנה לחיים שלו לחשוף אותו בפני אדי), אבל אין גבול לסתימות כשהיא מנסה להסביר לשרון שגיא ניתק את הקשר עם אבא שלו?! מה זה מעניין אותה בכלל?
ובהקשר של יואל - כשהוא סיפר לה בשעה טובה שמדובר באדי והיא הבינה למה הוא שכנע אותה ללכת לפגישת המחזור, אבל הפגיעה לא נשארה הרבה זמן והיא מיהרה להגן עליו ובפרק הבא אפילו נראה אותה מדברת עם השותף שלו באופן לא הכי מקצועי לדעתי (טוב שלא שלחה את מאיה לדבר איתו).

היחסים בין וייצמן לסופי לא ברורים ובמקביל הקשר בין גלי לוייצמן... עשו פה קצת דייסה לא ברורה, לא יודעת מה לחשוב על זה. בפרק הזה גילינו איך סופי ווייצמן הכירו ונהיו זוג, ועכשיו הם מתאחדים ומתחברים מול מיטת ילדתם שעוברת הפלה (הזוי משהו).

בפינת חוסר ההיגיון יש את עידו שמקבל מנגה ואלון מחברת ישנה שלו - מה לעזאזל המחברת הזו עושה אצלם ואיך הם מצאו אותה דווקא בברוקלין אחרי 20 שנה?! זה מסוג הדברים שאנשים לרוב שומרים בבוידעם אצל ההורים ובטח שלא מסוג הדברים שיקחו איתם במעבר דירה לחו"ל (גם אם זה יחד עם עם עוד דברים נוסטלגיים). אני עדיין לא הבנתי איך דבר כזה אמור לחבר בין עידו ליונתן ומה גורם לעידו לחשוב שזה יזיז אצל יונתן דברים. יונתן עצמו מדבר לעידו בחוצפה בוטה ועידו מקבל את זה בשלווה יחסית. אדי כנראה הולך לביים את מותו לפי הפרומו, כדרך אלגנטית להינצל מהחשיפה של ההלבנות שלו. הוא משתמש בנסיעה לרומניה לקחת את הילדה כאמצעי לכך - ולא ברור למה דנה לא באה איתו לרומניה, וגם לא נראה שהנושא בכלל עלה. כשהוא הראה לה תמונה של התינוקת הוא אמר שהיא מחכה שהם יבואו לקחת אותה שזה גם הכי הגיוני שהם יטוסו ביחד (כולה רומניה, 4 שעות טיסה, גג יומיים חופש אם יש בלאגנים). לפי הפרומו משטרת ישראל הולכת לפנות לגיא בדרישה שיתקן את מה שאבא שלו עשה - בלי קשר לכך שגיא לא היה קשור לדברים האלו, ממתי משטרת ישראל מבצעת דברים כאלו? נכון שאנחנו חיים במדינה שלווה ורגועה ולשוטרים בישראל אין בכלל עבודה והם רק מחפשים איך למלא את הזמן הפנוי הרב שיש להם, אבל זה נשמע דיי מוגזם.

בהזדמנות זו אציין שוב שגיל פרנק הוא שחקן מהטובים שיש, מה שבולט מאוד ליד המשחק הפחות מקצועי של דנה (אם כי היא דיי השתפרה עם השנים). היו חסרים לי בפרק איתי ויפתח - זה קטע יותר מדי סבוני, הם השלימו והחליטו ששניהם אוהבים את דניאל ו-זהו, שכחו מהם? כנ"ל במקרה של סגל - הוא התנצל בפני ארקדי, אדי סלח לו ופה הסתיים תפקידו?

ועוד משהו קטן: גבאי. הוא השפיל את מאיה, הוא מוכיח שלא השתנה, הביאו אותו כקוריוז אבל - הוא לא אומר אף מילה על זה שהוא לימד את אמא של מאיה? שום הומאז' לעבר מלבד חזרה על המשפטים הקבועים? מאיה לא מדברת עם אמא שלה עליו? החבר'ה לא מזכירים אותו בשיחה שלהם? שרון לא טרחה להזכיר בפגישת המחזור שגבאי היקר שלהם מלמד את הבת שלה? כי זה חתיכת קוריוז.
 

פיגאודה

New member
אחלה סיכום

גם אני באמת תהיתי, למה אף אחד לא מזכיר את העובדה שגבאי מלמד את הבת של שרון, זה קטע מטורף ואיך באמת זה לא הוזכר בשום מקום עד כה.

אני יודעת שאני די במיעוט כאן, אבל אני חושבת שדנה ברגר משחקת טוב, פשוט היא לרוב נמצאת ליד גיל פרנק, שהוא שחקן מדהים, אז אולי יחסית אליו ...היא נראית פחות מקצועית, לא
 
יכול להיות שזה חלק מהעניין

ואולי גם כי אני זוכרת איזה יכולות משחק איומות היא הפגינה בסדרה המקורית. אני זוכרת את הפרק שהם חגגו יומולדת לשרית, שהיא אומרת לשרון בקול כמעט נחנק מדמעות שהיא הבינה שאף פעם לא חגגו לה יומולדת וזה ממש עצוב. זה היה מאוד אומלל והתגובה השפויה של שרון הדגישה כמה זה היה גרוע. גם התגובה שלה לאביב כשהיא גילתה שהוא זה שמביא לה צבים הייתה דיי מזעזעת.
 
אכן, באמת הגיע הזמן לסכם

פרק לא ממש אחיד באיכותו, עם סצינות של התרחשות לצד סצינות אוירה שהולכות לאיבוד.

סוף-סוף יש לשרון הזדמנות להיראות אקטיבית, וליזום אקט שאמור לתרום למשפחה, ולשבור את הסטיגמה שלה, של עקרת-בית פאסיבית. הגיחה שלה למשטרה, לקולגה של יואל, בהחלט עושה רושם, אבל קשה לדעת עד כמה זה יתרום. והנה, סוף-סוף מתיישב לפחות חוסר היגיון אחד - איך זה ששרון לא אומרת שום דבר על זה שמאיה בתה יוצאת עם הבן של בעלה של דנה. יואל מבשר לה רק עכשיו במי מדובר, וכך גם מתברר שהוא ידע עוד לפני מסיבת המחזור שיעד החקירה שלו זהו הבעל של דנה. אבל כאן נוצרת סתירה נוספת - הרי דנה כבר נפגשה עם מאיה לפחות פעם אחת, כהיא הצילה את אדי מהיחנקות מהקבנוס. האם היא לא מכירה את הבת של שרון?

בפרק הזה גם ראינו מעט מהחצר האחורית של העוזר של אדי (אני לא זוכר כרגע את השם), ופתאום הוא הופך לדמות עם לבטים ועם חיים אישיים, ולא נשאר רק כתפאורה. עם זאת, הוא עדיין לא ממש חלק מהעלילה.

הספק דיאלוג ספק מונולוג של מרקוביץ' עם בנו, היה סצינה מופרכת שהולכת לאיבוד. מכיוון שמרקוביץ' התמקד בנועה, זה עורר ציפיה לקבל עוד אינפורמציה כלפי החלק העמום הזה בעלילה, אבל לא קיבלנו כלום חוץ מסצינת אוירה מעיקה ומיותרת.

ולגבי סופי ווייצמן - אני מודה שלא שמתי לב לגילוי של נסיבות הקשר ביניהם, אולי בגלל חוסר תשומת לב רגעית (אנסה לצפות שוב) ואולי כי זה היה כל-כך מובלע ואגבי שם.

מה לא היה לנו?
איתי ויפתח, בתקווה שהם ודניאל יחזרו בפרקים הבאים. אם לא - הרי שסיום הקונפליקט ביניהם בפרק שעבר, כשהם פתאום מסיימים בהרמוניה את המחלקות שקרעה אותם, לא נשמע אמין. חוץ מזה - לא חסר פוטנציאל לסיפורים שם.
וגם את ירון סגל לא פגשנו כבר הרבה זמן, וצריך לזכור שהחלק שלו בסדרה, לפחות עד עכשיו, לא הסתיים רק בהתנצלות המגוחכת בפני ארקדי, בהוראת אדי, אלא גם בפיצוץ עם נילי בחדר המיטות של גיא. יש שם פוטנציאל להמשך, וחבל שהסדרה מפספסת את זה.

וכמובן שאי-אפשר בלי חוסר היגיון -
חוץ ממה שמרצי כבר כתבה, ואולי בנוסף לזה - הסצינה עם גבאי בכיתה היא מאולצת במידה מסוימת. לקרוא את האס.אם.אס מהפלאפון של מאיה בפני כל הכיתה זה אקט קיצוני, ונדמה שהתסריטאים בחרו בזה כדי להעביר לנו את האינפורמציה מה נכתב שם.
כשאנה חוזרת מההפלה - היא שוכבת במיטה להתאוששות, חושבת שאמא שלה עדיין לא יודעת שהיא עברה הפלה, אבל הסיפור שלה על "קלקול קיבה" נשמע לא אמין. אבל - אנחנו יודעים למה אמא שלה לא מראה שהיא חושדת בסיפור, וזה פשוט משום שהיא יודעת את האמת. אבל - איך זה שאנה עצמה לא חושדת בסובלנות היתר של אמה?

עוד דבר חשוב, בנוגע לפרק הזה ובכלל:
נדמה לי שאחת הבעיות של הסדרה הזאת היא הפרומואים. בסוף כל פרק משודר פרומו ארוך, שלמעשה מגלה כמעט את כל מהלכי הפרק הבא. אחר-כך, כשאנחנו צופים בפרק עצמו, אנחנו מגלים שאת כל ההתרחשויות שם כבר ראינו בפרומו, ושהפרק לא מוסיף לנו הרבה. זה יוצר תחושה שאין בפרק התרחשות של ממש. לפעמים אנחנו לא זוכרים אם ראינו התרחשות מסוימת בפרק הקודם או בפרק הנוכחי, כי הפרומו גורם לזה שאנחנו מזהים את ההתרחשות ששודרה בו, עם הפרק של השבוע שעבר. והנה, כבר בפרומו של השבוע - אבד פוטנציאל למתח גדול: ראינו בתחילת הפרומו את דנה מבשרת לגיא שלאבא שלו הייתה תאונה. בזכות זה יכולנו להישאר במתח עד לשבוע הבא, לנחש אם אדי חי או לא (אולי להגיע למסקנה ההגיונית שהוא לא ימות כל-כך מהר, ושסביר להניח שלא יגלו לנו על גורלו בצורה כל-כך שקופה בפרומו), אבל, הפרומו הראה לנו גם יותר מזה - סצנות עם השוטרים שחוקרים את גיא ומשתמשים במילה "נעדר". כך אנחנו יודעים מראש שבפרק הבא אדי לא יהרג, בוודאות, אלא רק יוגדר כנעדר. האם זה מה שיגרה אותנו לראות את הפרק? נראה אותו בכל מקרה. אבל אחרי שכבר ראינו ספוילר בחינם.

אגב, לפעמים גם בזמן הפרק עצמו, הפרומו שמשודר לפני הפסקת הפרסומות, הוא למעשה הסצנה הבאה כולה.
 
נראה שפספסת כמה דברים

זה היה ידוע לנו שיואל ידע מי זה הבעל של דנה, בגלל זה הוא שכנע את שרון ללכת לפגישת המחזור כי זו הייתה הזדמנות מצוינת בשבילו להשתיל את ההאזנה בבית, ראינו אותו עושה את זה בLIVE. ידענו ששרון לא יודעת שגיא הוא הבן של אדי, היא אפילו לא פגשה אותו אף פעם ועד שהעסק התפוצץ היא ידעה עליו רק מהסיפורים של מאיה וחשבה שהוא נער בתיכון שלומד שנה מעליה. לא הייתה לה שום דרך לדעת מי זה גיא וגם אם הייתה פוגשת אותו היא לא הייתה מקשרת אותו בהכרח לדנה ואדי, דווקא פה לא היה חוסר היגיון. אם כבר היה פה חוסר היגיון מסוים בכך שיואל חשף בפני מאיה את כל פרטי החקירה, אבל לאשתו היקרה והבוגרת הוא לא גילה במי מדובר, אבל את זה עוד אפשר לקבל כי חוסר ההיגיון היה שהוא שיתף את מאיה.

דנה לא מכירה את הבת של שרון כי הן לא היו בקשר כל השנים, הן דיברו על זה בפגישת המחזור - הן לא ידעו אחת על השנייה כמעט כלום, אאל"ט שרון הציגה את יואל בפני דנה וגלי כי הן לא הכירו אותו לפני כן (וגם עידו לא הכיר אותו).

מה שגבאי עשה לא נראה בעיני קיצוני, בזמני המורים היו קוראים מול כל הכיתה פתקים שתפסו - מה ההבדל בין זה לבין SMS? אני מאוד מסכימה עם מה שכתבת על הפרומו - דווקא כן הוזכר שאדי כנראה "נהרג" כי דנה מדברת עם גיא על הירושה ומבטיחה שהיא לא תגזול אותה ממנו. גם העובדה שבמשטרה דורשים מגיא את מה שדורשים מעיד לדעתי שבעיניהם הוא לא נעדר אלא הרבה מעבר. גופה הרי הם לא ימצאו כי הוא לא באמת מת אלא ההיגיון אומר שהוא יביים את המוות שלו (וייתכן שיצור קשר עם דנה בהמשך) אבל בטח גם לזה ימצאו פיתרון.
 

shir19948

New member
באמת שאני כבר לא מבינה

קצת נעלבתי אני לא יודעת למה אבל הכותבים פתאום חוזרים לסיפורי תיכון הזויים הם שחכו שקצת התבגרנו וגם כבר גדלנו וכתיבת התיכון כבר לא מתאימה כול כך. יכול להיות שתגידו שזה לא נוכון אבל אני קצת נפגעת מזה הם רצו ליצור משהו בוגר והתפתחותי בכול הסדרה שבעצם הם מעט נשארו מאחור.

הסיפור של עידו והמשקפיים לא כזה הגיוני פעם הוא קורא כמו שצריך ורגע אחרי זה הוא כבר לא? נשמע לי קצת מופרך הרי הוא ישב מול המשב עם המזכירה שלו והראו אותו עובד על המחשב כמה פעמים וגם קורא עיתון לא יודעת אולי יש כזה דבר אבל לי זה נראה מעט מופרח.

סוף סוף עידו אומר ליונתן שהוא רוצה שהוא יבוא איתו לקבר של אחותו(!!!!) סוף סוף ציינו את זה בסדרה באופן גלוי ביותר הרווחנו נקודה.
הקטע של המחברת שירים באמת קצת לא הגיוני איך זה הגיעה לנוגה ואלו בברוקלין? עידו לא שמר על זה בעצמו? זה דברים שאתה תמיד שומר לעצמך. הוא גם חשב שזה יעניין את יונתן בדרך כולשהי.

שרון יצאה קצת טיפשה כמעט כמו הבת שלה היא הרגישה כמו האמא שהולכת להתחנן למנהל שיחזיר את הילד שלה לבצפר או לפחות ייתן לו לשחק בהפסקות עם כול הילדים. קצת לא בוגר...

מעבר לזה החלק של אדי ודנה היה די נחמד כולל ביום המוות שלו די אהבתי את זה חשיבה מעט חכמה ילדותיות חכמה שכזו אבל עדיין. הרבה אנשים עושים את זה כשהם מסתבכים וזה מרוויח להם זמן הרבה פושעים עושים את זה זו חשיבת כתיבה חכמה מאוד!!!

בקיצור (כן ממש) הפרק היה מעט לא בוגר גם הכתיבה הייתה מכוונת יותר לבעיות תיכון אבל איך אומרים ירידה לצורך עלייה?!?!

אני מאמינה שהפרק מחר יהיה יותר טוב!

אז אסיים בברכת שבת שלום לכולם!
 
למעלה