למה לא לבטל פניות שמאלה בצומת רעננה?

maorOnBike

New member
למה לא לבטל פניות שמאלה בצומת רעננה?

מדובר בפניות מאחוזה לכביש 4 ומדרך השרון לכביש 4 (פנייה שממילא אסור בשעות הבוקר ואחה"צ). לפנייה מדרך השרון יש כבר מזמן חלופה בדמות מנהרה הקיימת שנים בנתיב האבות\טשרניחובסקי. לפנייה מרחוב אחוזה התווספה חלופה חדשה בדמות כביש 531.
הדבר יאפשר להפוך את הנסיעה בכביש 4 לתת קרקעית ועדיין לאפשר פנייה שמאלה מכביש 4 לרחוב אחוזה ולדרך השרון (מתחם אמדקוס והתחנה המרכזית)
 

משה12333

New member
משרד הפנים חשש בדיוק מיוזמות מקומיות כאלה בצומת ולכן ב-2012

הוא הפקיע את הצומת והעביר אותה לסמכות הות"ל.

משרד הפנים מתכנן להפוך את הצומת למחלף ולהוסיף מסילת רכבת כבדה בין נתיבי כביש מס' 4 מרעננה ועד לחדרה לפי תת"ל 43.

ממחלף רעננה מרכז, מסילת הרכבת תמשיך דרומה עד לראשון לציון במרכז כביש 4 לפי תת"ל 19.

ראשי הערים של רעננה וכפ"ס לא יכולים יותר לגעת בצומת רעננה מרכז. רק שר הפנים רשאי לאשר שינויי תנועה בצומת (או שר האוצר או ראש הממשלה).







 

amit1270

New member
שר הפנים (בעצם היום זה כבר שר האוצר, דרך מנהל התכנון)

לא אחראי על הפעלת הרמזורים והסדרי התנועה. זה בסמכות הרשות המקומית או חברת נתיבי ישראל (מעצ לשעבר) או "דרך ארץ" בכביש 6, וכד'. אין שום קשר בין תכנון המחלף העתידי, שבסמכות הוות"ל, להסדרי תנועה קיימים בצומת.
 

DanielOne

New member
מה גם שמחלך רעננה דרום

לא נפתח באופן מלא.
&nbsp
לכן יש צורך יותר מתמיד בפניות שמאלה, לרבות בשעות העומס, שכיום אסור...
 

oshlick1

New member
את הפניות שמאלה היה צריך לבטל מזמן

כמו שציינת מכפר סבא למורשה יש מנהרה
ומרעננה צפונה אפשר לצאת דרך רחוב שברץ למחלף רעננה צפון.
במקום הפניות שמאלה האלה היה אפשר להאריך את התנועה ישר בין כפר סבא לרעננה במקביל במקום הפקקים שיש שם היום, לפחות עד שתיבנה שם איזו מנהרה בין כפר סבא לרעננה מתחת לכביש 4.
 
למעלה