למה לא לחפור את מסלול המסילה ולעשות נחל בנוה צדק?

tapuzoed

New member
למה לא לחפור את מסלול המסילה ולעשות נחל בנוה צדק?

החפיר הזה שנוצר למסילת הרכבת היום סתם מגרשי חנייה
למה לא לחפור אותו עוד, לעשות ממש נחל שעובר בנוה צדק
משני הצדדים לתת לבתים לפתח סביב הנחל הזה מסעדות וגלריות
ולעשות את המקום לאטרקציה לתושבים ותיירים

 

simo34

New member
רעיון טוב


אבל כבר 5 שנים מתוכנן לעבור קו הרכבת הקלה .
השלט כבר נהייה חלודה.
לפי דעתי גם אם יהפכו את הכל למדרחוב עם מקומות חנייה
וימשיכו את זה עד לים דרך מתחם התחנה יהיה דבר נחמד
 

zahipan10

New member
עושים את זה בנחל באר שבע

נחל באר שבע הוא נחל אכזב ומתכוונים להציף אותו במים לאורך כל שמונת הקילומטרים שבתחומי העיר, כך שכל השנה יזרמו בו מים.סביב הנחל יוקמו בתי מלון, מסעדות, בתי קפה, אטרקציות שונות, ועוד. ואנשים יוכלו לשוט בו באמצעות קיאקים וסירות.
 

tapuzoed

New member
אם זה באמת ייצא לפועל באר שבע תיראה אחרת


וגם במקום כל שטחי הפארק המדושאים המיותרים שיעשו מסלול גולף ומועדון גולף שירכז
לימודי גולף לתלמידי בתי ספר
 
רעיון נורא ואיום.

תל אביב לא מנסה להתחפש לוונציה או אמסטרדם ולהתמלא בתעלות. לתל אביב יש את הירקון וגם נחל איילון ואין סיבה לחפור תעלות נוספות שרק פוגעים בקשר בין הרחובות (לא רק שהחפירה יקרה אלא אז גם צריך להקים הרבה גשרונים כדי לחבר את 2 הצדדים). כל מה שהתעלה הזאת תעשה זה לעלות על גדותיה בחורף (כמו באיילון) להסריח כמו ביוב בקיץ (תשאל את מי שמבקר בונציה) וליצור מכת יתושים. מה שקורה בבאר שבע זה משהו אחר זה הזרמת מים מטוהרים בנחל יבש ללא סכנת הצפות כמו בתל אביב או ערי חוף אחרות וגם שם מוקדם לדעת האם הזרימה תמנע מיתושים להטיל ביצים כמו בכל מקור "מים עומדים".
 

tapuzoed

New member
עד כדי כך שהעיר הגרועה לונדון מאמצת אותו

תכנון לקמדן מרקט, שים לב להדיה

 
הלונדונים רוצים להקים את תעלת ריג'נטס?

אני מפספס משהו, או שהם מתכננים מכונת זמן?
 

אבישי ק

New member
אל תשווא לונדון לעיר קטנה כמו ת"א

ת"א היא עיר קטנה יחסית
פרוייקטים כאלו הם קצת גדולים על העיר הזאת
 

אבישי ק

New member
גם לפני 200 שנה יחסית לאותה התקופה לונדון הייתה יותר גדולה

ככה שעדיין אין פה מה להשוות
פיצר נחמד
אבל הוצאה כספית שאף עיר לא יכולה להרשות לעצמה
 

סנוי

New member
התעלה הזאת כבר קיימת בלונדון המון שנים ולצרכי מעבר סחורות.

תעלת ריג'נט הוקמה בשלהי המהפכה התעשייתית וסביבה הוקמו מפעלים בעת התפשטות לונדון. היא הובילה סחורות ממחוזות מרוחקים מלונדון אל הנמל שלה, ולא שימשה כתעלת נוי או נופש עד ללפני כ-15 שנה, כשהוקם שוק קמדן.
הרעיון של להקים אטרקציות תיירותיות נוספות לתל אביב הוא רעיון חיובי, אך חסר הגיון. עדיף שישתלו עצים ופארק מעל לתוואי הרכבת (+הכביש) כדי שיהיה חיבור רגלי חדש בין לב המע"ר לבין הים.
 

tapuzoed

New member
מה ובלונדון אין פורומיסטים שמנסים להפחיד ממכות יתושים?

למה לא ייבשו אותה ושתלו שם עצים ופארק במקום תוואי התעלה.
בקיצור - הגיע זמן שתל אביב ובכלל הערים אצלנו ישאפו ליותר ולא יצטמצמו לעוד מדשאה סתמית עם עצים ומזרקה מרקדת.
 

אבישי ק

New member
זו מדינה קטנה של 7 מיליון עם מטרופולין הכי גדול של 3.5 מליון

אני מבין אותך מאד אבל אתה צריך להבין כמה קטנים אנחנו
אמנם תושבי ת"א חושבים שהם חיים בניו יורק או פריז לפחות וגומרים על הדרך את כולנו
אבל אנחנו מאד מאד קטנים ולכן חושבים בקטן
הכביש המהיר הארוך ביותר בארץ נמתח בין חדרה לגדרה הוא מיזערי ועושים ממנו פיל
הרעיון שלך מאד נחמד אבל קצת גדול עלינו.
בו נתחיל בהכרה שאנחנו צריכים לקדם את המדינה לרמה של הונגריה לפחות לפני שחולמים על פרוייקטים שמתאימים למדינות מערביות
 
המציאות היא לא מפה

אני לא מאמין שאני מתייחס לפוסט הזה ברצינות אבל...
&nbsp
המציאות היא לא מפה. הכול נראה שטוח וחסר בעיות במפה או בתמונת לוויין.
א. שיפוע החניון הזה הוא כ-6.5%. זה שיפוע מאוד גדול בשביל ליצור תעלת מים. הזרימה שתהייה שם תהייה חזקה מאוד. עלות שיטוח הקרקע בשביל איזו גחמה ליצור תעלת יתושים וביוב בין מרכז ת"א לדרומה לא משתלמת.
ב. אפילו אם נניח שכל ת"א בגובה טופוגרפי זהה לחלוטין, ציינת במפה להיכן יתנקזו המים, אבל לא ציינת מאיפה הם באים. אם זה מהאיילון, לחפיר הזה אין אפילו חצי יכולת לעמוד בקיבולת המים המגיעה בעונות הגשומות. אז אתה יכול להגיד: "אז נחפור עמוק יותר" אבל אז יהיה לך בקיץ תעלה יבשה, עמוקה ומכוערת שתביא יותר יתושים מתיירים.
ג. זה נורא קל לזרוק לאוויר רעיון. בסופו של דבר, כל רעיון תכנוני משפיע מאוד על כל יתר שימושי הקרקע באיזור. בין השאר, קו הרכבת הקלה שנחפרת בעוד אנחנו מדברים. מה אם שפך הנחל שלך גורם לסחף שיסתום את נמל יפו?
ד. אפילו אם כל הדברים שנאמרו לא מהווים מכשול. הקפאת הליכי בניית הרכבת הקלה ושינוי התוכניות, בניית חפיר לרוחב ת"א, הקמת גשרים והטיפול השוטף ב"נחל" הזה כל כך יקרים, שסביר מאוד שהעלות אפילו לא תחזיר את עצמה גם אם זו תהיה האטקצייה הכי מרהיבה בעולם, וזה רחוק מזה.
&nbsp
אם אתה כל כך אוהב להמציא רעיונות מגלומניים ומשקיע כל כך הרבה מהאנרגייה שלך בזה, למה שלא פשוט תלמד את זה?
 
למעלה