למה לא לשרת בצה"ל ?

מוחמד5

New member
למה לא לשרת בצה"ל ?

למה השירות הצבאי לא הפוך את הלא יהודים לשווים ? עם כל הכבוד והידידות שאנו רוחשים לאזרחים במגזר הערבי ולשכנינו הבדואים בפרט נראה כי מדובר בתחילתו של תהליך רע שאחריתו ידועה מראש – היווצרות שכונה מעורבת, ירידת ערך הבתים, השפעה על החיים (חינוך, חברה, תרבות ומסורת) והיווצרות עימותים קשים". http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/730/638.html מדובר כאן באנשים שמקריבים את חייהם ,אנשים שמשרתים בכוחות הביטחון , אנשים שערב החג סיכלו פיגוע .תראו איך הם גומלים להם,תראו איך הם מתיחסים אלהים .
 
מדוע אתה אומר גזענות יהודית?

הגזענות היא ציונית. היהודים אינם גזענים יותר מקבוצות אתניות או דתיות אחרות. אם יש בישראל יהודים גזענים, אז על פי רוב זה בגלל שהם ציונים, לא בגלל שהם יהודים.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo132.gifנכון שגם בקבוצות אתניות או דתיות אחרות

יש גזענות, אך, לדעתי, היהדות היא אם כל הגזענות עוד מקדמא דנא, כי הם מאמינים בעליונותם ונבחרותם הרבה יותר מעמים אחרים. רק אצלם קיימת מילת בוז "גוי" כלפי כל מי שאינו יהודי, שמשול לתת אדם ואף לבהמה. בקיצור - היהדות זורעת במאמיניה התנשאות, בוז ופחד מופרזים כלפי ומפני הלא יהודים, לכן רק הם, בגלל נטייתם לפרנויה, מיד ממהרים להכריז על כל מי שמותח עליהם ביקורת כעל אנטישמי, כלומר האויב של הגזע השמי.
 

mike00

New member
מה אתה מבלבל ת'מוח??

"I was orderd to fight the people until they belive in allah and his messanger." "when the muslims devided the people into muslims and non-muslims,and called to fight the others until they belive in what they themselves belive" מה זה תקפיר אתה יודע?למה זרים צריכים לשלם גיזה ודימי?? לך רגע לדקה 1:44 ותחזור לספר לי כמה היהודים גזענים בסדר יא'זלמה?
 

אנטוליו

New member
באיסלם אני קצת חלש ולא אתווכח איתך.

את מידת הגזענות בדתות שונות אפשר להשוות בין הקושי להינשא לבן דתות שונה. האם באיסלם בודקים את טוהר המוצא האתני של המועמדים לנישואין עד לדור השלישי, כמו שנהוג ביהדות?
 
אתה שוב טועה....

גזענות לא שייכת לכאן בכלל. אם כבר=אפליה על רקע דתי. כל עוד קיימת דרך עבור אדם מכל מוצא אתני להמיר את דתו לדת X - דת X אינה גזענית אלא מפלה את מאמיניה על פני אחרים. אתה צודק שאחד הקריטריונים לבדיקת אפליה הוא זה שציינת - אבל אי אפשר לקבוע על פיו שום דבר באופן חד משמעי. לא-מוסלמים תחת שלטון מוסלמי לדוגמא, מחוייבים בתשלום מס מיוחד. היהודים זכו במשך שנים ל"מקום של כבוד" בקרב נוצרים. היפנים מאמינים שנוצרו מקרן שמש, ושהם הרבה יותר אינטליגנטים מעמים אחרים. למעשה, אין כמעט דת שלא קובעת חד משמעית את עליונותה על פני דתות ואמונות אחרות, ולו רק בכך שהיא קובעת "אמת" השוללת אמיתות אחרות. היהדות אינה יוצאת דופן. גם תיאוריות פילוסופיות חילוניות לחלוטין (סתם לדוגמא -" יצר האדם טוב/רע מנעוריו"), מובאות ברוב המקרים כ"אמת" בלעדית בצורה מוקצנת. פילוסופיה דתית אינה שונה במהותה.
 

אנטוליו

New member
נכון שאפשר גם להתגייר,

אך לשם כך צריך לעבור שבעה מדורי גיהינום ובסוף הקנאים הדתיים גם פוסלים אותך, כפי שאפשר לראות מפסק דין אחרום של בית דין שלהם, בזמן שלמיטב ידיעתי, באיסלם מספיק לומר שאתה מאמין באללה ובמוחמד נביאו והופ - אתה כבר מוסלמי כשר.
 
גם אם הקריטריונים נוקשים והמסלול ארוך

עצם העובדה שכל אחד יכול להירשם למסלול כזה - שומטת את הטיעון על גזענות. אפלייה זה משהו אחר - היהדות אכן מפלה כמו רוב הדתות האחרות. האמת שקשה לי להיכנס לויכוחים תיאולוגיים, כי בתור אתאיסט אני רואה לפחות את הזרמים המרכזיים ב-3 הדתות המונותאיסטיות העיקריות, באור די דומה. כמובן שבתקופות שונות הושם דגש שונה בזרם המרכזי של כל אחת מהדתות, בנסיון להתאים אותן לרוח התקופות (למשל, היום הנצרות הפכה להיות מובילה בקטע של חמלה ויכולת לספוג - מה שבעבר היה כמעט הפוך).
 
לפחות אל תציג בורותך ברבים, לא יפה.

לכל חברה, לכל מועדון חברים, לכל מתנ"ס יש תנאי קבלה לאות חברה. גם ליהדות יש תנאי קבלה, תנאי קבלה נוקשים המוכיחים בעליל שהיהדות מעולם לא הייתה דת מסיונרית, לא שמחה לקלוט לתוכה גרים ועד היום מקשים על אנשים המעונינים בכך להתגייר, זאת גם תשוב לאקרא החוזר וטוען כאן שהיהדות היא דת מסיונרית. אז רק לידיעתך, מותר למוסלמי להינשא ללא מוסלמית (יהודיה או נוצריה בלבד) מבלי שהיא תמיר את דתה כי ילדיה יהיו מוסלמים ! אבל חלילה אם צעירה מוסלמית תרצה להינשא ללא מוסלמי, היא מסתכנת בדין מות על פי חוקי השאריעה ולרצח על רקע חילול כבוד המשפחה באופן יותר מעשי. מוסלמי המחליט להמיר דתו לדת אחרת (יהדות או נצרות) מסתכן בהוצאה להורג !!! בנצרות הקתולית יש איסור גירושים, רבים מהנוצרים מצאו "פירצה" כדי להתגרש, הם מתאסלמים, מתגרשים ומתכוונים לשוב לנצרות. אואו... אואו... הם לא יודעים שזו דרך חד סיטרית, הם כבר מוסלמים אז הם מסתכנים בהוצאה להורג כמי שעזבו את האיסלאם. לפני שאתה זורק כל כך הרבה בוץ על היהדות, כדאי שתלך ללמוד מעט על היהדות, לא יזיק לך. אינך יודע קצה קצהו של דבר על היהדות אך אינך מפסיק להשמיץ ולהטיל רפש. עם חוסר הידיעות שלך ביהדות הייתי במקומך מצניע את הבורות כדי שלא תתגלה.
 

אנטוליו

New member
אני מודה שלא למדתי בישיבה, אך זה לא אומר

שאין לי מושג ביהדות, כדבריך. היו כאלה שכן למדו ואם אתה יודע אנגלית (בחורי ישיבה אלה הם אמריקאים מניו יורק), אתה מוזמן לבקר באתר שלהם. בנוסף, יש לי גם הרבה קישורים אחרים, אך בינתיים זה מספיק בהחלט. תסכים איתי שהם יודעים יהדות לא פחות ממך.
 
אתה לא מדייק....

לא אכחיש שהיהדות רחוקה מלהתאים לשיח הפוליטיקלי קורקט. לגבי המילה "גוי" - פירושה "עם" ולא בהמה או כל תיאור גנאי אחר. מי שעושה במילה הזו שימוש של גנאי, עושה זאת בהקשר מסויים בלבד ואין להסיק מכך שום דבר באופן גורף. לדוגמא: "גוי של שבת" - שום דבר גס או מגונה. הכוונה לאדם שאינו יהודי שיבצע בשבת פעולות האסורות על יהודים. אני מסכים איתך שהשימוש במילה הזו נוגד את השיח הפוליטיקלי קורקט (לי היא צורמת מאד) כי היא מתעלמת מהשוני שבין קבוצות לא-יהודיות. יש יהודי, ויש את כל היתר, כולם זוכים לאותו כינוי.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo13.gifאז אתה אומר שמילה "גוי" אינה מילת גנאי?

אולי גם מילה "ז'יד" אינה מילת גנאי?
 
המילה "גוי" לא נוצרה בכוונה לשמש כמילת גנאי

אלא כדי להבדיל בין יהודים לבין "כל היתר" (גויים=עמים). זה לא משנה את העובדה שהמילה הזו צורמת מאד בתוך השיח הפוליטיקלי קורקט, מהסיבה שכבר ציינתי. זי'ד=מילה שנוצרה במיוחד כדי ללעוג ליהודים. אבל Jew, להבדיל, אינה מילת גנאי, על אף שהיא מצביעה על אותו הדבר (אדם יהודי). בכלל, קללות וכינויי גנאי הם מושג יחסי. האם "מתנחל" היא מילת גנאי? במקור - ממש ממש לא. ו"ציוני"? כנ"ל.
 

אנטוליו

New member
תשובתך מעידה על האתנוצנטריות ממנה סובלים

כל היהודים. אני כבר מזמן גיליתי כלל לפיו הם מתנהלים: מה שמותר ליהודים - אסור על הגויים. ליהודים מותר לכנות את הלא יהודים גויים - לגויים אסור לכנות את היהודים ז'ידים. כנ"ל גם בהרבה תחומים אחרים.
 

ינשוף4

New member
סתם חשיבה מגמתית, ושנאה עצמית, אצלך

והתעלמת בכלל מהתשובה של עופר. "גוי" פרושו "עם", בתנ"ך. בלי חיוב או שלילה. אז בשפה "פנים יהודית" הפך ל"לא יהודי". ועדיין- החיוב ו/או השלילה רק לפי ההקשר. לא מהמלה עצמה. jew=יהודי. חיוב או שלילה, עם יש- רק לפי ההקשר. ז'יד זה שבוש- לגנאי בלבד. כמו כל שם של קבוצה. חיוב או שלילה- בהתאם להקשר. שבושים של אותו שם משמשים בדרך כלל לגנאי בלבד. ולא רוצה להביא דוגמאות משמות/כינויים של קבוצות אחרות. חושב שגם לך זה ברור, רק שמעדיף להתעלם.
 
למעלה